14 Reacties

10 maanden geleden

Is er een vertrouwenspersoon binnen de organisatie? Je hoeft haar niks te vertellen, en zeggen dat je dit alleen via de bedrijfsarts wilt bespreken. Wat zij doet mag helemaal niet. Wat denkt ze wel niet?!

10 maanden geleden

Ik zou dit gewoon doen eigenlijk, ik heb dit ook ongeveer gehad en toen de arbo arts kwam werd mijn baas wel degelijk op de vingers getikt omdat er voor zwangere heel veel is geregeld, ik werk nu al 4 weken 3x 3 uur per week ipv 24 uur en ze krijgen de onkosten gewoon vergoed vanuit het uwv! De arbo gaf me ook aan dat ik z’n nummer moest opslaan en bij een akkefietje hem gelijk moest bellen en dat we dat een gesprek aangaan samen en hij zei dat hij volledig mijn kant koos in dat gesprek!

10 maanden geleden

Misschien een leidinggevende mailen met haar in de cc waarin je aangeeft je niet veilig te voelen in dit gesprek door jullie geschiedenis dus je of het gesprek wil opnemen of met een bedrijfsarts in gesprek wil. Op deze manier stel je duidelijke grenzen voor je zelf en geef je hen een keuze tussen 2 opties die voor jou acceptabel zijn. Hopelijk heb je hier iets aan, vervelend dat je hier tegenaan loopt!

10 maanden geleden

Hier een HR-adviseur! 🙋‍♀️ . Als je 3 keer of vaker ziek bent valt dit onder frequent verzuim en moeten ze met je een gesprekje aanknopen. Weet je met welke arbodienst jullie samenwerken? Zou hiernaar vragen. Als een werknemer hiernaar vraagt mag je dit als werkgever namelijk niet weigeren. Heel naar dat ze zo op je hebben gereageerd! Mijn advies zou zijn: probeer zoveel mogelijk mee te denken in de mogelijkheden die je hebt en in re-integratie. Als deze mogelijkheden er niet zijn, spreek dan vaste contactmomenten af en laat de afspraken die je gemaakt hebt schriftelijk vastleggen! Wat betreft de nare reacties: is er een vertrouwenspersoon? Of fijne HR? Deze oordelende houding zou echt niet mogen en is ook niet professioneel!

10 maanden geleden

Heb je vast contact ?

10 maanden geleden

Reactie op Yasminx

Heb je vast contact ?
Ja

10 maanden geleden

Zij is verplicht een bedrijfsarts in te schakelen als jij daarom vraagt, al helemaal als het gaat om frequent verzuim. Juist omdat je daar dingen moet kunnen bespreken die je niet met iemand van het bedrijf zou willen bespreken. Als je een rechtsbijstandsverzekering met de juiste dekking hebt kun je die ook inschakelen voor arbeidsconflicten, scheelt jou een hoop gezeur. Je mag het gesprek overigens ook zeker opnemen als je dat van tevoren kenbaar maakt. "Voor we beginnen wil ik laten weten dat ik dit gesprek ga opnemen, ga je daarmee akkoord?". Als ze dan nee zegt, sta je op en loop je weg. Sommige mensen moeten écht leren dat het niet altijd werkt zoals zij dat willen, maar zoals de regels nou eenmaal zijn. Ziekte door zwangerschap valt namelijk ook niet onder normaal verzuim. Sterkte!

10 maanden geleden

Ze kan zeggen wat ze wil in een verzuim gesprek maar eis een bedrijfsarts!!!!! Plus ga naar je huisarts en vraag om een bewijs van vorige en huidige zwangerschap. Ook kleine tip ben je verzekerd voor gedoe op het werk of ben je lid van een vakbond? Dan kan je hun bellen voor advies. Laat je hoe dan ook je er niet uitwerken (zelf ontslag nemen) ookal zorgt het nu even voor stress. Zij maken hier fouten die hun geld kunnen gaan kosten als ze je er proberen uit te werken, ma als jezelf opgeeft krijg je niks. Heel veel sterkte en houden ze hier snel mee op want dit soort dingen zijn gewoon onnodig en frustrerend

10 maanden geleden

Jeetje wat vervelend! Ik zou het gesprek WEL door laten gaan, maar van tevoren duidelijk je grenzen aangeven, oa door iemand erbij te vragen (bijv hr). Ga samen het gesprek aan over wat er nog wel kan, en laat niet over je heenlopen. Je hebt een hoop rechten waar ze gewoon rekening mee moeten houden.

10 maanden geleden

Ze hebben het via WhatsApp gezegd qua tijd van het gesprek. Is dit geldig? Ze hebben geen officiële uitnodiging gestuurd.

10 maanden geleden

Reactie op Marietje20

Ze hebben het via WhatsApp gezegd qua tijd van het gesprek. Is dit geldig? ...
Wat bedoel je met officiele uitnodiging? Een brief is niet nodig, maar een belletje zou netjes zijn geweest. Zit je nu volledig thuis?

10 maanden geleden

Hoe is het gegaan?

10 maanden geleden

Ja ik ben ook heel benieuwd!

10 maanden geleden

Ze hebben niet geluisterd dat ik een andere wou. Als je 2x ziek bent dan krijg je dit blijkbaar al. Volgens haar had ze dat nooit gezegd. Ik ben heel duidelijk geweest dat ik geen ja nee spelletje ging doen. Uiteindelijk sta ik nu gewoon ziek gemeld. Als ik een uur kan werken kan ik lichte werkzaamheden doen en mag ik mijn leidinggevende appen (ik blijf wel de rest van mijn zwamgerschapin de ziektwet ook al kan ik af en toe werke. . Nu moet ik elke 2 weken bellen hoe het gaat. Het viel mee maar is wel gegaan zoals ik al dacht. 2 tegen 1. Na het verlof kijken we verder. Ik denk dat ik sws een paar uur eraf ga doen. Ik heb nog tijd genoeg om erover na te denken.