14 Reacties
7 maanden geleden
Op aanraden van de fertiliteitarts slik ik: https://www.flinndal.nl/vitamine-d/vitamine-d3-k2?channable=00a37369640038333638333434352d333335652d343031302d383661652d386564356366386632373462af&variant=83683445-335e-4010-86ae-8ed5cf8f274b&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=NL%20%7C%20pmax%20%7C%20brand%20-%20troas%20480%25&utm_term=&utm_content=&utm_id=17652702193&utm_adgroupid=&cvg_source=google&cvg_adid=&cvg_cid=17652702193&gad_source=1&gad_campaignid=17347137824&gbraid=0AAAAAD8ybtJjkWQOMjJH-a-gzLKgxlYQB&gclid=CjwKCAjwz_bABhAGEiwAm-P8YbfiFUZgXLrem9EFe4LJiEgVfKKbZHtepGYXr2aVOJymBq7You8lgxoCG9MQAvD_BwE
En hoewel meerdere stootkuren van 15.000IE niet werkten, werkt dit vooralsnog wel! Merk er zelf in energie helaas niks van maar mijn waardes zijn een stukje beter.
7 maanden geleden
Ik had ook vitamine D tekort en de verloskundige adviseerde mij pilletjes bij de drogist te halen, omdat die goedkoper zijn dan bij de apotheek. Ik gebruik nu de vitamine D3 kauwtabletten van de kruidvat.
7 maanden geleden
Hey ik had ook vitamine D te kort. Ik gebruik deze en mijn vitamine D is weer normaal. Smelttablet is ook prettig in te nemen geen nare smaak.

7 maanden geleden
Ik moest van mijn verloskundige toen ik bij haar kwam voor mijn eerste bezoek beginnen met vitamine D. Ik gebruik die van lucovitaal 75 mcg, wat ik mega veel vindt maar de verloskundige wordt er blij van dus we blijven ze maar nemen net als het foliumzuur met vitamine D er in. 🤷🏻♀️ slikken door tot het op is denk ik maar.
7 maanden geleden
Ik had ook te kort (bij 12 weken) moest 75mg bij slikken.
Heb deze pilletjes bij de H&B gehaald en nu net twee weken terug weer een meting gehad. Het is weer helemaal op pijl! Hoef nu nog maar 10mg per dag te slikken

7 maanden geleden
Vitamine d3 wordt beter opgenomen met k2. Deze kan je ook een pil nemen. Ik heb een voorkeur van die van Elvou
7 maanden geleden
Ja ik heb een chronisch vit d te kort. Had heftige drankjes van de huisarts die je maar 1x per 2 weken in mocht nemen.
Maar als je huisarts niks voorschrijft dan zal het nog “mee vallen” en kun je het oplossen met vitamine d tabletten die je bij de apotheek of drogist kan kopen.
Vaak al wordt het voorgeschreven wordt het niet vergoed.
7 maanden geleden
Reactie op Sjakie88
Ja ik heb een chronisch vit d te kort. Had heftige drankjes van de huisarts ...
Ik kreeg die ook, maar ik mocht die tijdens de zwangerschap niet gebruiken van de huisarts? Daarom nu vitamine D van Vitakruid. Tevreden over, maar zal na mijn zwangerschap toch weer via de huisarts krijgen.
7 maanden geleden
Ik heb de druppels van bonusan. Arts zei dat je vitamine d het best opneemt als het in vet is opgelost. Ik slik altijd vitamine d bij, ik heb al zo vaak een tekort gehad 🙈
Heb ook wel eens van die hoog gedoseerde pilletjes gehad, geen tabletten maar ook van die soort van capsules met een vettige vloeistof erin.
7 maanden geleden
Reactie op Suus-2225
Pas op met doorslikken van foliumzuur, er is een verband met extra foliumzu ...
Oh, nog nooit van gehoord. Maar net even onderzoeken opgezocht er over. Ik moet zeggen dat een onderzoek met 150 vrouwen nog niet echt doorslaggevend is. Maar ik ga het zeker in de gaten houden. Met mijn oudste ook gewoon tot het einde genomen en die had tussen 2 en 12 zeer ernstig ondergewicht. Dus interessant om te zien of er verband tussen vet opslag en foliumzuur bestaat.
7 maanden geleden
Reactie op chemkitten
Ik moest van mijn verloskundige toen ik bij haar kwam voor mijn eerste bezo ...
Ik heb dit nagevraagd, want ik heb ook vitamine pillen met vit D er in en moest eigenlijk 70 mg slikken, maar omdat er ook vit D in de pillen zit moest ik toch over naar 50.