34 Reacties

Wellicht staat er iets op de website van het ziekenhuis waar jullie heen willen. Bij ons staat er een mooi overzichtje en hoeven handdoeken en luiers bijvoorbeeld niet mee

3 weken geleden

Handdoeken zijn volgens mij niet nodig. Maar dat weet ik niet zeker, ik zou informeren bij je verloskundige. Misschien verschilt dat tussen een medische en poliklinische bevalling. Slofjes zou ik niet meenemen. Sokjes zijn voldoende. Als je naar buiten gaat ligt de baby sowieso onder een dekentje of in een voetenzak. Voor de rest zijn er veel lijstjes online te vinden met de standaard zaken voor in een vluchtkoffer. Voor de baby neem ik 2 of 3 outfits mee. Voor mezelf 2, met mogelijk nog een extra shirt, en een pyjama.

3 weken geleden

Uit ervaring weet ik dat de handdoeken wat aan de kleine kant zijn in het ziekenhuis haha, verder geen idee pantoffels lijken me niet nodig gewone sokken prima en slippers althans dit ga ik zelf wel meenemen. Dextro en vaseline en luierbroekjes van de Kruidvat die vind ik handiger dan zo’n net broekje wat in het kraampakket zit

3 weken geleden

Het is een hele lijst met alles wat je mee kan/‘moet’ meenemen. Ik heb 1 kleine koffer en een tas. Wat denk ik echt onmisbaar is zijn, snacks, oplader, cordring, peri bottle, kleren voor jou / partner en baby. Ik heb 1 geboortesetje maat 50 en 2 keer een geboortesetje maat 56. Zeker ook slofjes en sokjes bij toegevoegd, beter zeker zijn dat ik het heb dan het straks mis. Mutsje sowieso belangrijk. Handdoeken, luiers, hydrofiele doeken heeft het ziekenhuis heb ik begrepen. Voor mezelf neem ik een bevaljurk mee, en 2 pyjama’s, voeding bh’s en genoeg ondergoed. Succes met inpakken🥰

3 weken geleden

Op TikTok zag ik nog tips voorbij komen van mama’s die recent zijn bevallen met: zwembroek partner, verlengsnoer, drinkfles. Maargoed het is wat je zelf wilt meenemen, ik neem echt van alles mee 😝

3 weken geleden

Reactie op Naomi005

Het is een hele lijst met alles wat je mee kan/‘moet’ meenemen. Ik heb 1 kl ...
Ik heb nu inderdaad hetzelfde opgeschreven als jij benoemd. Wat voor snacks ga je meenemen? Ik kom niet verder dan müsli repen 😂

3 weken geleden

Ik heb tot nu toe een set kleding voor mezelf en 2 setjes kleding voor de baby. Dextro energie dit had ik tijdens mijn eerste bevalling nodig. Shampoo, douchegel, tandenborstel, tandpasta, conditioner, haarborstel, kraamverband, netbroekje (dit krijg je in het ziekenhuis wel maar neem het voor de zekerheid mee), cord ring, deodorant, haar elastiekje,… Dekentje voor de baby. Je wilt die eerste ziekenhuis foto niet met een lelijk dekentje hebben van het ziekenhuis. Hydrofiele xl doek. Foto camera opgeladen en lege geheugenkaart. Nog een pyjama voor mijzelf Speentje Ereader komt er uiteindelijk ook in Voedings bh Zoogkompressen Eventueel een badjas Slippers om mee te kunnen douchen. Aa drank Iets van koekjes😂

3 weken geleden

In het ziekenhuis heb je geen eigen handdoeken nodig. Voor een thuisbevalling is het wel handig om die bij de hand te hebben. Wat ik tot nu toe in de bevallingskoffer heb zitten: - toilettas met bars (shampoo, condition, douche), fijne body-oil, 2x tandenborstel + tandpasta, borstel/kam, haarolie en deo stick, haar elastiekje, lenzen spullen, bril - ziplock met twee telefoon opladers, camera (opgeladen) + oplader en lege geheugenkaart - 2x bevallingsjurkje, 2 leggings, 2 voedings bh's, meerdere (halve tent)onderbroeken, 2x wollen sokken, slippers, badjas - twee setjes kleding voor partner - kraamspullen die ik gelijk wil gebruiken - toilettas baby met frambozenzalf, sheabutter, speentje, pluk heiwolle in ziplock - ziplock met babykleding maat 50 - ziplock met babykleding maat 56 - ziplock met striksokjes en strikmutsje - eigen wollen dekentje - bevalplannen gelamineerd We komt een aparte snack tas met: - kokoswater - drinkfles met rietje - blissballs (dadel snacks) - bananen - bak met gesneden fruit - bakje panjiri Mogelijk dat ik her en der nog wat aanpas of nog wat toevoeg.

3 weken geleden

Handdoeken, kraamverband, luiers etc krijg je allemaal van het ziekenhuis, dus die zou ik van het lijstje strepen! Een tip.. Neem vooral niet teveel mee! Mocht je overhoop toch langer moeten blijven is er vast iemand die nog wat extra spulletjes kan brengen. Ik zou wel een extra baby pakje mee nemen en voor jezelf sowieso een lekkere pyjama om in naar huis te gaan.

3 weken geleden

Reactie op Lifa87

In het ziekenhuis heb je geen eigen handdoeken nodig. Voor een thuisbevalli ...
Hi Lifa, waarom doe je allerlei spulletjes in ziplock zakjes? 😊

3 weken geleden

Reactie op antje_romero

Doe ik met de kleding voor de baby ook. Daar schrijf ik op wat het is en welke maat. Zodat mocht de verloskundige het pakke. In plaats van mijn vriend we het goede pakje klaar/warm leggen.

3 weken geleden

Reactie op antje_romero

Eigen precies wat Sjakie88 zegt: mocht de vk de spullen pakken en niet mijn man, dan staat er op de ziplock wat er zit. Zo kan er niet mis gegrepen worden.

3 weken geleden

Reactie op mb1999

Ik heb nu inderdaad hetzelfde opgeschreven als jij benoemd. Wat voor snacks ...
Ik heb snoepjes, liga koekjes, aa drink, flesjes water, chocolade, dextro.

3 weken geleden

Reactie op Naomi005

Ik heb snoepjes, liga koekjes, aa drink, flesjes water, chocolade, dextro.
Ah ja ik heb zwangerschapsdiabetes dus dit valt allemaal af voor mij 😂😂

3 weken geleden

Reactie op mb1999

Ah ja ik heb zwangerschapsdiabetes dus dit valt allemaal af voor mij 😂😂
Na de bevalling mag je meestal eten waar je zin in hebt en lekker vindt

3 weken geleden

En dingen om wat sfeer in de kamer te brengen als je dat fijn vindt:) Zoutlampje of lichtsnoer Muziek (boxje) Fotocamera Kaartjes met affirmaties ofzo

3 weken geleden

Reactie op Devixx

Na de bevalling mag je meestal eten waar je zin in hebt en lekker vindt
Ooh in dat geval… 😋

3 weken geleden

Reactie op RomantischeWind081039

En dingen om wat sfeer in de kamer te brengen als je dat fijn vindt:) Zoutl ...
Ik lees bij bijna iedereen een fotocamera. Dat liever dan gewoon de telefoon voor foto’s?

3 weken geleden

Denk ook aan speentjes en een flesje (wordt vaak vergeten). Ook al je borstvoeding wil geven; mocht de baby te vroeg komen kan het zijn dat ze hem al wel kunstvoeding moeten geven. Dan is een eigen flesje het prettigst.

3 weken geleden

Als je in het ziekenhuis bevalt hoef je geen handdoeken mee. Alleen extra setje voor de moeder. En 3 pakjes voor je baby. En ipv een jasje wordt er een laken geadviseerd. Die je ook in je ledikantje legt. Sokjes meenemen is voldoende . Houdt er rekening mee dat die kastjes bij je bed in het zkh kleiner zijn dan je kledingtas. In de garage van een zkh waar je je auto parkeerd kouder is dan als je de auto buiten het zkh parkeerd.