11 Reacties

7 maanden geleden

Ik lees ook mee!

7 maanden geleden

Lees mee!

7 maanden geleden

Ik heb bij mn eerste kindje nooit een voetenzak gehad 😅 werkte met dekentjes en dat was prima haha.

7 maanden geleden

Wat ik zelf heb gedaan (maar verwacht mijn 1e kindje dus spreek niet uit ervaring) is een lekkere warme teddy voetenzak die ook in de maxicosi kan voor de winter of koude herfstdagen. Juist als het warm is dacht ik dat een ‘koele’ voetenzak niet nodig is maar geen voetenzak en ik dan met dekentjes volsta. Dekentjes heb ik een variatie van katoen/wol zodat ik met laagjes kan werken afhankelijk van de temperatuur. En ik heb een huttelihut pakje gekregen van familie dus denk ook dat zoiets fijn is voor de tussenperiode.

7 maanden geleden

Ik ben nog niet van plan om een voetenzak te kopen vanwege het seizoen. In plaats daarvan zal ik een (wikkel)dekentje gebruiken Ik neig wel naar een voetenzak voor de zomer of alle seizoenen, in combinatie met een wollen matje Ik vind warm teddy materiaal niet zo fijn (te warm?), vooral als de baby al best wat laagjes zal kleden. Lange mouwen romper, pakje, jasje/vestje, (wikkel)deken, slaapzak met deken Oh ja, in de schaduw is het koud voor de baby, dus temperatuur kan laag zijn. Dan is een voetenzak heel handig, maar niet met een te hoge TOG waarde (of dit wordt in seizoenen aangegeven)

7 maanden geleden

Bij mijn eerste gebruikte ik alleen in de herfst/winter een voetenzak van het kinderwagenmerk zelf, die was heel dik! Die gebruikte ik ook in het wiegje, als wikkeldekentje zeg maar. In de lente/zomer gebruikte ik een normaal dekentje over het jasje heen. Werkte ook prima. Maar denk er misschien aan om een maxicosi voetenzak aan te schaffen, zo een gebreide, bij de tweede, oogt wat mooier en kan nergens uit vallen 😆. Dus is niet perse nodig als je het mij vraagt, maar kan handig zijn

7 maanden geleden

Reactie op babyjuli20

Ik heb bij mn eerste kindje nooit een voetenzak gehad 😅 werkte met dekentj ...
Dit. Gewoon dekentjes gebruiken. Datzelfde dekentje die je gebruikt voor in de box, bedje, auto etc. Je hoeft echt niet overal apart iets voor te kopen.

7 maanden geleden

Ik heb nooit een voetenzak gehad. Kindje is van januari. Er zat wel een ding om onze kinderwagen en die hebben we gebruikt en daarin een deken.

7 maanden geleden

De eerste is ook in augustus geboren en de tweede nu weer. Toen het buiten warm was gebruikten we de Puckababy wikkeldeken in de maxi cosi, soms nog met een dekentje erover. Dat is wel echt een aanrader want die kon je er dan ook gewoon makkelijk uithalen en omslaan, bijvoorbeeld bij het consultatiebureau. En toen het echt kouder werd, van Jollein de basic knit. Die haalde ik ook gewoon uit de autostoel en legde ik in de reiswieg van de kinderwagen en dan natuurlijk wel nog goed warm gekleed.

7 maanden geleden

In de maxicosi heb ik een wollen wikkeldeken liggen. In de reiswieg van de kinderwagen heb ik een schapenvacht inleg en werk ik met diverse wol/wol-zijde/katoen laagjes. Op deze manier kan ik snel en makkelijk inspringen op de warmte behoefte en de omgevingstemperatuur. Voor de kinderwagen (zit functie) wil ik nog een wollen voetenzak aanschaffen. Voor nu heb ik de voetenzak nog die bij de kinderwagen hoort, maar als deze kleine dezelfde reactie op de gebruikte materialen krijgt als mijn huidige jongste dan scheelt het een hoop gedoe en frustratie van iedereen om een andere aan te schaffen met natuurlijke materialen aan de binnenkant.

7 maanden geleden

In de eerste paar maanden, waarin het kindje alleen maar in de reiswieg van de kinderwagen ligt (en nog niet rechtop zit in de zit-variant van de kinderwagen) hebben wij ook altijd gewoon dekentjes gebruikt. Pas toen ze ging zitten en we echt lang buiten waren, ook in de kou, werd een voetenzak fijn. Toen hebben we de thermo voetenzak van de kinderwagen gekocht en daar zijn we ontzettend blij mee geweest. Zo veel plezier van gehad, en nu hopelijk weer (maar pas op z’n tijd)