55 Reacties
6 maanden geleden
Ik ben nu 35 weken zwanger en ik druk 2 kopjes frambozenblad thee per dag en doe om de dag perineum massages bij mijzelf met speciale olie van de Welda! Ik heb geen idee of het werkt maar ik denk dat het proberen geen kwaad kan 😉
6 maanden geleden
Dank je wel voor het herinneren!
Ik weet niet of er onderzoeken zijn voor allerlei soorten voorbereiding (eerlijk gezegd heb ik alleen wat ingelezen over oefeningen/bewegingen, thee en perineum massage).
Ik ben nu 36 weken en heb nog niet veel aan voorbereidingen gedaan, want vluchtkoffer moet nog ingepakt worden.. (laatste tijd is mijn geheugen net een vergiet) 😅
Ik zou beginnen met perineum massages, maar was het bijna vergeten. Dus ik begin daar vandaag mee!
Oefeningen op de bal vorige week mee begonnen.
Van de theetjes wist ik het niet, dus dat wil ik wel toevoegen aan de voorbereiding.
Ik eet elke dag een dadel, want het helpt tegen maagzuur (was een tip van mijn lieve partner). Een vriendin zei dat ze 5-6 dadels ging eten elke dag, maar ik heb zwangerschapsdiabetes. Dus ik doe voorzichtig met voeding en moet even aankijken hoeveel dadels ik mag binnenkrijgen.
6 maanden geleden
Reactie op Starlight42
Dank je wel voor het herinneren!
Ik weet niet of er onderzoeken zijn voor ...
Wow dat wist ik niet van het maagzuur, wat een fijne bijkomstigheid!! Ik ga er ook mee starten dan vanaf 36 weken. En succes met die perineum massages, ik vond het beetje ongemakkelijk om te doen aan het begin, omdat je niet exht ziet waar je mee bezig bent haha, maar heb wel het idee dat het kan helpen!
6 maanden geleden
Reactie op Joelle26
Wow dat wist ik niet van het maagzuur, wat een fijne bijkomstigheid!! Ik ga ...
Ik heb net even ingelezen over hoeveel dadels.
Als voorbereiding voor de bevalling - 4 weken ervoor beginnen en dan dagelijks 6 dadels
Dus je bent net op tijd om ermee te beginnen!
Als je geen zwangerschapsdiabetes hebt en weet hoeveel suiker/fruit je inneemt, dan is het prima.
(Bronnen over dadels heb ik even hieronder gezet)
Bron van een verloskundigenpraktijk:
https://verloskundigenamsterdamzuid.nl/nieuws/dadels-bij-de-zwangerschap-en-bevalling-positieve-effecten/#:~:text=Onderzocht%20is%20het%20effect%20van,wordt%20gemaakt%20van%20onnatuurlijke%20wee%C3%ABnopwekkers.
Bron Yogi&Yousef (uitleg met informatiebronnen): https://yogiyousef.nl/blogpost/dadels-en-zwangerschap-de-voordelen-en-waarom-ze-onmisbaar-zijn-in-jouw-voedingspatroon/#:~:text=Een%20onderzoek%20uit%202011%2C%20uitgevoerd,een%20spontane%20bevalling%20ervoeren%20dan
6 maanden geleden
Ik wilde wel aan de dadels maar 6 stuks staat ongeveer gelijk aan een blikje cola qua suiker. Een maand lang elke dag is best fors. Dan zou ik voor mezelf alle andere suikers willen vermijden maar dat vind ik ook lastig. Of gaan jullie aan de verse dadels waar minder suiker in zit? Frambozenbladthee lijkt mij wel wat!
6 maanden geleden
Ik ben afgelopen week begonnen met dadels eten (nu 36+3). Het zijn flinke medjoul dadels, dus ik eet er 3-4 per dag.
Heb overigens de methode van de onderzoeken gelezen en iedere studie gaat uit van 70-80 gram dadels, maar het minimaal benodigde aantal dadels/gram dadels waarbij het effect optreedt is nooit onderzocht. Het zou dus zelfs prima kunnen dat het al effect heeft vanaf 1-2 dadels per dag.
6 maanden geleden
Reactie op Wh2023
Ik wilde wel aan de dadels maar 6 stuks staat ongeveer gelijk aan een blikj ...
Ik vind het ook veel, nu vooral door zwangerschapsdiabetes.
Je zou verse dadels kunnen overwegen, deze bevatten inderdaad minder suiker. En ze zijn nu nog te vinden bij de Turkse supermarkten. Ik weet niet of er andere supermarketen die het verkopen
Volgens het voedingscentrum zijn ongeveer 3 dadels wel ok. Je hoeft niet perse veel dadels te nemen :))
6 maanden geleden
Reactie op BehulpzameHemel640412
Ik ben afgelopen week begonnen met dadels eten (nu 36+3). Het zijn flinke m ...
Soort dadel en gewicht ervan is ook belangrijk inderdaad.
Medjoul heeft veel suiker tov andere soorten. Alternatief van soorten dadels met lagere suikers zijn: Deglet Noor, Ajwa en Zahdi.
Ajwa dadels kan je herkennen aan hun formaat: ze zijn vrij klein.
Over Zahdi dadels wordt gezegd dat deze geschikt zijn voor diabetes.
6 maanden geleden
Reactie op Joelle26
Ik heb de losse thee, gesneden van Jacob Hooij!
Ohhh mag ik vragen waar je die gehaald hebt! Ben al meerdere winkels afgeweest maar nog nergens gevonden
6 maanden geleden
Reactie op Mel1234567
Ohhh mag ik vragen waar je die gehaald hebt! Ben al meerdere winkels afgewe ...
Ik heb de thee gehaald van Soennah Dokter, omdat de winkel dichtbij is voor mij
Anders gelijk even online bij een drogist bestellen. Bij Holland & Barrett zijn ze niet op voorraad
6 maanden geleden
Met 32 weken begonnen met frambozenbladthee, nu met 36 weken drink ik 3 koppen per dag en ben ik ook gestart met dadels. Ik heb zwangerschapsdiabetes maar kan het prima hebben als ik het combineer met mijn shake van Griekse yoghurt, chia en aardbeien. Vanaf 32 weken ook weer gestart met probiotica! En met 36 weken langzaam gestart met prenataal kolven.
6 maanden geleden
Ik wil met 37 weken beginnen met frambozenbladthee & dadels (wil er recepten mee maken). Misschien even m’n bal oppompen en daar wat op zitten. Verder doe ik niet veel. De vorige keer over tijd gelopen en toen heb ik af en toe dadels gegeten en verder niks gedaan. En ook niks uitgescheurd oid. Tijdens de bevalling lekker warmte van de douche gebruikt.