5 Reacties

13 uur geleden

Hier hetzelfde, alleen dan dutjes van 45 minuten. Ik kom ook altijd in de knoop hiermee en heb de puzzel nog niet opgelost. Soms stel ik de voeding een half uur uit of doe ik juist een half uur eerder om goed uit te komen. Maar het blijft de hele dag door rekenen

13 uur geleden

Bij ons werd het op een gegeven moment ook heel rommelig doordat we vanwege dutjes niet meer op tijd konden voeden. We zijn tien van 5 voedingen naar 4 gegaan. Dus nu voeden we om de 4 uur maar dan met grotere flessen. Wellicht is dit iets wat je kunt proberen? Wij geven de laatste fles om 19u en daar reken ik alles naar toe. En we streven naar 4 uur er tussen, maar honger is honger dus 3.5 uur kan ook gebeuren. Wel hebben we uitzonderingen. Als hij te vroeg komt voor een fles, dus voor half 7 in de ochtend, dan zeggen we dat het een nachtvoeding is en doen we wel 5 voedingen met kleinere inhoud.

11 uur geleden

Hier hetzelfde, dutjes van 30 minuten of 45 en kom nooit helemaal uit.. ik doe het vaak zo: 7 uur wakker en voeden 8.30 weer slapen. 9 uur wakker. 10 uur voeden 11 uur slapen. 11.30 wakker. 13 uur voeden en daarna direct slapen. 14 00 wakker. 15.30 slapen 16 uur wakker en voeden 17.30 slapen 18u wakker. 19u voeden en naar bed. Zoiets, maar als hij eerder honger heeft dan kom ik wel in de knoop. Ik doe dus ook wel voeden rond 7, 10, 13, 16 en dan 19 maar goed vandaag gaat het al weer helemaal anders omdat we een rukke nacht hadden en hij tot 8.30 daarna wel wilde slapen.. ik wou dus ook altijd eerst slapen dan voeden maar het is vaker andersom
Waarom de behoefte aan een schema? Kan je niet gewoon een flesje geven als je kind honger heeft? Zo belangrijk is het volgens mij niet om die vaste volgorde aan te houden. Als je de rest wel voorspelbaar houdt, is het prima als dat flesje de ene keer voor en de andere keer na het slapen komt

8 uur geleden

Reactie op ComplexlozeFluistering832627

Waarom de behoefte aan een schema? Kan je niet gewoon een flesje geven als ...
Ik vind het heel lastig om te zien wanneer ze nou honger heeft, dat geeft ze niet heel duidelijk aan. Dus ik ga wel heel lekker op elke 3 uur voeden. En als het dan beter uitkomt met slaapjes doe ik het wat eerder of later. Of als ze echt ongezellig is rond die 3 uur dan weet ik die heeft honger