42 Reacties
6 maanden geleden
Ik doe alles maar dan ook echt alles nog 1 keer groding. Even alle keukenkastjes uitruimen schoonmaken en uitzoeken. De deuren allemaal schoonmaken. De verwarmingen. Onder het bed. Eigelijk wat ik normaal niet vaak doe, nu toch nog een x gronding zodat ik daar even niet meer aan hoef te denken als ze er is. Ik heb ook gewoon echt een schoonmaak drang, dus dat helpt mee, vindt het heerlijk om de hele dag te rommelen in huis en alles schoon te maken.
6 maanden geleden
Bij zowel mijn man als bij mezelf is nesteldrang niet echt aanwezig als het gaat om schoonmaken 😂 Dus wij doen gewoon onze normale wekelijkse klusjes en verder alleen nog even de douche een keertje extra lekker grondig schoonmaken. Ik wil wel dat alles opgeruimd is, dus we hebben een berging gehuurd om daar extra spullen in op te bergen (geen ruimte in ons huis) en zo dus veel te kunnen opruimen.
6 maanden geleden
Ik hou gewoon het huishouden bij. Dus regelmatig stofzuigen en dweilen. Keuken wordt elke avond na het koken schoon gemaakt. Badkamer is pas nog helemaal leeg gehaald en schoon gemaakt door mijn lieve schoonmoeder. Dus die is ook een questie van bijhouden.
Dus nee eigenlijk hoef ik geen hele gekke dingen meer te doen. Probeer wel elke dag een beetje te poetsen en op te ruimen.
6 maanden geleden
Ik had een aantal klusjes op een lijstje gezet voor in mijn verlof. Ben nu echter al twee dagen non-stop bezig met alle ramen lappen zowel binnen als buiten, alle kozijnen schoonmaken, de overkapping soppen, tuinset schrobben. Want ja, straks denkt mijn pasgeboren baby, wat is het vies hier 🤣🤣🤣🤣 Ik denk dat de nesteldrang begonnen is😂
6 maanden geleden
Ja! Afgesproken dat de huishoudelijke hulp wekelijks komt vanaf 1 augustus t/m eind september in plaats van om de week, zodat ze het nog net iets lekkerder bij kan houden en wat extra’s op kan pakken die me dan ineens dwars zitten. We wonen nu in een tijdelijke opstelling en ik vind het nu dus ineens enorm belangrijk dat de wasmachine en droger grondig schoon zijn en er blinkend schoon uit zien 😂
Daarnaast een backup schoonmaakster aan het zoeken voor als onze eigen hulp onverhoopt niet kan.
Badkamer grondig schoon is voor mij ook echt wel een ding! En keuken zou dat ook zijn als we die nu zouden hebben.
Daarnaast de entree van het huis: voordeur, voortuin, hal etc. Spinnenwebben weg, de bloemetjes gezellig, verfwerk bijgewerkt enzo. Toch wel een fijn idee als er allemaal kraamvisite komt, dat het huis zich ook op z’n paasbest presenteert 🥰
Wel echt hormonen-logica dit hoor! Want zodra je onze voordeur doorstapt kom je nu in een grote stoffige bouwkeet terecht 😂
Oja en als laatste: ik ben een lijst aan het maken met makkelijke/kleine schoonmaak taakjes die kraamvisite ook even makkelijk op kan pakken als ze er zijn, zoals even de planten afstoffen enzo. Alle beetjes helpen 🙏🏼
6 maanden geleden
Hier ook wat klusjes, vandaag heel de dag bezig geweest dus fijn hele dikke enkels nu..
Iedereen vind het hier altijd al heel erg netjes/schoon maar vooral wat dingen gedaan als:
- alle kastjes/lades in de keuken uitzoeken en schoonmaken
- trapkast alle voorraad uitzoeken wat weg kan en opruimen
- badkamer kastjes opruimen en schoonmaken
- ramen zemen
- maaltijden gekookt voor in de vriezer
- tv meubel opgeruimd en ruimtr gemaakt voor wat baby spullen a la luiers, speelgoed etc.
- schuur opruimen
Hoop dit weekend met alles klaar te zijn, dan eindelijk wat rust haha
6 maanden geleden
Reactie op mb1999
Uiteraard maken we wel gewoon schoon hoor, maar geen gigantische poetsdrang ...
Hahaha plafonds dweilen 🤭 Ik zie het al helemaal voor me
6 maanden geleden
Nou ik jullie eens vertellen dat ik nog moet verhuizen voor die tijd, overmorgen ben ik 37 weken 🤭
De babykamer is overigens wel al klaar in het nieuwe huis de badkamer nog niet momenteel
Over 2 weken gaan we verhuizen ongeveer dusja baby blijf zitten 🤣😬
6 maanden geleden
Reactie op Meiden mama
Nou ik jullie eens vertellen dat ik nog moet verhuizen voor die tijd, over ...
Ooow spannend haha! Stress, of valt het mee?
6 maanden geleden
Reactie op Kaasje21
Ja! Afgesproken dat de huishoudelijke hulp wekelijks komt vanaf 1 augustus ...
Planten afstoffen? Staat nu al niet bepaald op mn prioriteitenlijst maar das geloof ik wel het laatste waar ik me druk om ga maken in mn kraamtijd 😅
We zijn niet zo lang geleden verhuisd, en stukje bij beetje komt het beter op orde. Nog wat meubels bij elkaar aan het scharrelen, plankjes aan het ophangen, dat soort dingen. Ik ben tevreden als de verhuisdozen zijn uitgepakt, de kleertjes gewassen zijn, het ledikant in elkaar zit, en de kasten soort van logisch zijn ingedeeld 👌 en dan zien we het allemaal wel. De tuin is een soort ontplofte jungle, maar dat komt volgend voorjaar wel ofzo 😉 die loopt niet weg.
6 maanden geleden
Reactie op Meiden mama
Haha, heel herkenbaar! Momenteel 34+2 en we hopen over een goede week over te huizen. Ik ben dus al blij als alles een plekje heeft en ik een keuken heb 😅.
6 maanden geleden
Reactie op Meiden mama
Ohh poe, das niet niks! Hoop dat de baby nog even op zich laat wachten 😄 heb je veel hulp rondom de verhuizing? Succes!!
6 maanden geleden
Reactie op RustigeVogel967142
Planten afstoffen? Staat nu al niet bepaald op mn prioriteitenlijst maar da ...
Hahahah ik snap dat die niet voor iedereen is! 😂 hier is dat momenteel elke week nodig, anders kun je al met je vinger een streep op de bladeren trekken van het stof 🤭
6 maanden geleden
Wat niet 🥲🥲 veelste veel.. ook allemaal van die dingen waar ik normaal van denk ehhh komt wel 😂 zoals onder de vaatwasser, koelkast, wasmachine, droger, bank schoonmaken 😅😂
Ik heb gister heel de beneden verdieping aangepakt.. en vandaag ben ik helemaal gesloopt ik krijg mezelf niet van de bank..