7 Reacties

2 weken geleden
Wat vervelend!
Voor de koorts mag je gewoon pcm gebruiken, antiflu snoepjes zijn veilig voor de keel en voor eventueel hoesten en dergelijke kun je bij de drogist noscapine kopsn. De verstopte neus is het beste om zoutoplossing te gebruiken, mocht het niet genoeg werken huisarts bellen voor neusspray die tijdens zwangerschap op recept te verkrijgen is.
Wel altijd contact met je huisarts opnemen als klachten aanhouden of je het zelf niet vertrouwd!
Zelf maak ik ook thee met verse citroen en honing..
Heel veel beterschap

2 weken geleden
Je mag tegenwoordig de gewone neusspray (met xylometazoline) gebruiken tijdens zwangerschap! Met normaal gebruik een week.
Verder pcm gebruiken, stomen en thee met honing.

2 weken geleden
Reactie op SwanFlower88
Je mag tegenwoordig de gewone neusspray (met xylometazoline) gebruiken tijd ...
Ja ik ben op dit moment ook ziek en gebruik deze neusspray ook, anders is het echt niet te doen op t moment... en paracetamol.

2 weken geleden
Ik heb griep gekregen en overal spierpijn en ik merk dat ik het toch spannend vind... gelukkig geen sueprhoge koorts

2 weken geleden
Zit ook al een week in hetzelfde schuitje. Tegen de keelpijn drink ik veel water en thee met honing en citroen. Verder hang ik boven een bak met heet water 3x per dag om te stomen. En wat huismiddeltjes zoals een zelfgemaakte hoestsiroop van honing en ui (klinkt erger dan het is). Gehakte ui naast het bed etc. Af en toe een keelsnoepje en uitzieken. Beterschap!

2 weken geleden
Ik ben ook al een week flink ziek. Ben 4x per dag paracetamol gaan slikken en op doktersadvies mocht ik ook ibuprofen erbij nemen. Sinds vanochtend aan de antibiotica ivm hoge ontstekingswaarden. Verder veel mn neus gespoeld met een rino horn, zout neusspray gebruikt, en gestoomd..

2 weken geleden
Ik heb er ook net een week afgelegen, vreselijk. Ik had 3 a 4x per dag 2 paracetemol en 2x per dag de neusspray met xylometazoline (gecheckt met huisarts). Vanaf 20 weken mocht ik ook 200mg ibu een paar keer per dag, dat heb ik 1x gedaan om de hoofdpijn even door te breken.
Het is voornamelijk geduld ben ik bang.. en met koorts zou ik sowieso even de huisarts bellen!