10 Reacties

4 dagen geleden

Jep ik werk vanuit huis 3 dagen per week. Wij hebben het gelukkig goed geregeld; Maandag: papadag Dinsdag: omadag Woensdag: papadag Donderdag: gastouder Vrijdag: mamadag. Ik heb dus wel mazzel dat als ik thuiswerk op maandag, woensdag en donderdag dat de kleine of bij de gastouder of bij mn vriend kan zijn. Ik moet echt apart gaan zitten want kan weinig concentratie vinden als die kleine bij me in de buurt is (hij is ook zo lief/leuk/schattig!!). Huishouden verwateren we een beetje hier deze maanden, heb er maar mn vrede mee gemaakt. Wel lastig als je thuis werkt en de zorg voor je baby hebt, respect, lijkt mij ook heel lastig!

4 dagen geleden

Ik zou echt opvang regelen hoor. Want dit is niet te doen icm een baby. Dit doe ik alleen uit nood en dag is mega zwaar.

4 dagen geleden

Ik werk ook deels vanuit huis. Maar heb toch voor de ochtend een gastouder. Want thuiswerken met een baby lukt mij ook absoluut niet.

4 dagen geleden

Opvang regelen, anders is het niet te doen 😊

4 dagen geleden

Ja hier ook zzp’er! Alles liep ook in elkaar over en zag het ook niet meer, alles tegelijk lukt gewoon niet. Nu heb ik het geluk met een goed vangnet en ga ik op de maandagen naar mijn moeder met de kleine om vanuit daar te werken (oma past dan op). Woensdag bij schoonouders en vrijdagen is mijn man thuis. Dinsdag en donderdag zijn mijn dagen met de kleine en soms krijg ik toch nog even wat uurtjes (lees max 2,5) iets gedaan wat top is.

3 dagen geleden

Wij hebben een bedrijf aan huis. Op sommige dagen doet ie dutjes van dik 2 uur, dan krijg ik nog wel wat gedaan. Maar op sommige dagen ook echt helemaal niets! Wij hebben gelukkig veel vrijwilligers op het bedrijf kopen, en daar zitten nog wel wat mensen tussen die een rondje willen wandelen of even willen spelen met hem. Dat zorgt ervoor dat ik echt wel wat gedaan krijg, maar lang niet zoveel als op de dag dat mijn moeder hier is en ik gewoon bijna een hele dag vrij heb. Maar in je eentje zorgen voor een baby én werken, dat is meestal echt niet te doen! Heb jij mensen die op kunnen passen? Of kan je kindje naar de opvang?
Wij zijn ook beide zzp'er. Mijn man kan hier en daar een mailtje sturen, maar mijn werk vereist echt meer aaneengesloten tijd. Ik werk dus ook alleen op dagen dat mijn man, mijn moeder of het kdv op mijn zoontje past. Dan kan ik me daar 100% op richten en op andere dagen 100% op andere dingen (mijn zoon, taakjes die jij noemde en ontspanning). Ik zou het zelf anders niet volhouden. Vooral nu hij ouder wordt en steeds meer wakker is, is dat niet te doen. Heb je een of meerdere van die opties?
Elke dag werkt een van ons overigens in een co-working, zodat je ook echt even helemaal weg bent en niet toch steeds ditjes en datjes kunt doen ;)

2 dagen geleden

Ik werk 3 dagen op kantoor, daarnaast dle ik zzp klussen van thuis. Zoals je zegt onwijs fijn maar kan soms moeilijk zijn. Wat om doe ale ik alleen met de kleine ben en zij wakker is, is haar in de tipietrap doen langs mijn bureau en met haar tussendoor spelen. Meestal speelt ze vaak ook op de kleed langs me op de grond. Maar het is veel schakelen en niet alle tijd word zo productief als het zou kunnen.

14 uur geleden

Alleenstaande, zzp-mama van 2 kindjes hier! 🙋🏼‍♀️ Ik probeer de huishoudelijke taken juist te doen als de baby wakker is: met koken in de Newborn-triptrap stoel lekker mee kijken (en de kleuter helpt vaak mee), zelf douchen met het wipstoeltje in de badkamer, stofzuigen en schoonmaken in de draagzak. Als ik de was doe het mobieltje in de box aan. Èn veel combineren; de douchecabine al tijdens het douchen, met afdrogen de ene keer de wasbak, de andere keer de kast, dan weer het bad etc.. Mailtje beantwoorden doe ik op mijn telefoon als de baby op mij ligt te slapen en op 2 dagdelen in de week heb ik een oppas-oma. Van 14u tot 19.30u sowieso geen werk, want dan is de kleuter uit school.. Eindstand; pittig-ja! Huishoudelijke taken worden wèl gedaan, maar heeeeeel langzaam, werk is een stuk minder.. me-time bestaat even niet(of laat in de avond), maar dat is mijn bewuste keuze voor nu..😇