26 Reacties
4 dagen geleden
Ik had begin deze week wat spotting van bruin bloed. Heb wel meteen de verloskundige gebeld, want ja eerste zwangerschap. Het is minimaal en het is het enige wat ik had aan verlies. Volgende de verloskundige was het niks, had met de doorbloeding te maken van de baarmoeder. Bij twijfel, bel je verloskundige. Zij zijn de enige die echt gerust kunnen stellen en daar zijn ze ook voor. Helemaal na een miskraam zullen ze jou echt begrijpen😘
4 dagen geleden
Ik ben vandaag 5+2 en ik heb sinds gistermiddag met afvegen lichtbruin. Het is minimaal en alleen met afvegen, maar toch vond ik het spannend. Ik had net de verloskundige gebeld en die zei dat het voorkomt bij 50% van de vrouwen op dit termijn en het inderdaad te maken heeft met de doorbloeding van de baarmoeder, zoals de reactie hieronder zegt. Zolang het niet helderrood bloed is dat je ook echt in je ondergoed ziet, gepaard met krampen, is het geen reden tot zorgen. Ik zou zeker je verloskundige bellen bij twijfel, het stelde mij gerust!
4 dagen geleden
Ik had vorige week ineens erg bloed verlies helder rood + stolsels van ca 2 cm ik was toen ongeveer 5 wk en Was gigantisch in paniek. heb een echo mogen maken. Het kon 2 kanten op gaan. Vandaag weer echo laten maken en er is een kloppend hartje te zien! Ben vandaag 6 + 4. Hoe moeilijk het ook is probeer je te focussen op het positieve. Af en toe een beetje bloed verlies hoeft niks te betekenen.
3 dagen geleden
Ik heb ook gisteren (week 5+4) spotting gehad. Begon lichtroze en werd helderrood en daarna bruin. Het is wel bij vegen gebleven. Natuurlijk ook in paniek vk gebeld. Omdat ik verder geen klachten heb is het waarschijnlijk niks ernstigs maar ik blijf de onzekerheid houden. Nu een dag later is het een stuk minder en alleen nog wat bruine afscheiding. Ik probeer me vast te houden aan de positieve verhalen maar het blijft gissen tot die eerste echo 🤞
3 dagen geleden
Ik heb dat vandaag ook gehad, in blinde paniek de verloskundige gebeld in verband met een eerdere buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
Ben nu voor een echo.
3 dagen geleden
Reactie op sann7x7
Hopelijk is dit het inderdaad. Ik weet ergens ook dat ik mij niet direct dr ...
Mocht je toch twijjfels blijven hebben, bel je vk. Misschien dat je eerder kan voor je echo. Ik heb 30dec pas mn eerste echo en moet zeggen vind het wachten echt vreselijk. Maarja het is nu eenmaal zo🥲
3 dagen geleden
Reactie op sann7x7
Hoe was je echo? 😘
Goed gelukkig! Er is nog niet veel te zien, maar wat te zien is voor ons super positief want het zit in mijn baarmoeder! Volgende week zaterdag weer een echo 😊
3 dagen geleden
Reactie op sann7x7
Ja ik gok dat ze toch niks doen nu dus ik wacht het nog even af. Het bruin ...
Enige wat de vk doet is je vragen stellen om te beoordelen hoe erg het is. Daarnaast hebben ze mij gerustgesteld dat het wss door de doorbloeding van mn baarmoeder kwam. Moet ook zeggen bij mij was het alleen wat spotting. Maar tel de dagen af tot mn eerste echo, helaas is deze pas 30dec😢
3 dagen geleden
Reactie op sann7x7
Hoeveel weken ben je de 30e? ☺️
Volgens mijn berekening 8 weken 6 dagen. Maarja dat moet nog uitwijzen😅 ben heel benieuwd of we dan een hartslagje hebben, dat is vooral waar ik toch bang voor ben
gisteren
Reactie op sann7x7
Ja snap ik ik heb volgende week maandag een echo ben dan 7+1
Mijn laatste ...
Komt vast goed! Ik moet de 19dr voor de intake. Stiekem hoop ik dan toch al een echo te krijgen😅🙈 en opzich 30 dec kan dan wel een mooie afsluiting voor het jaar wezen met een goede echo