9 Reacties

Ik heb dezelfde situatie door operatie lig ik al ruim sinds september eruit..ben aan t oobouwen vind t ook lastig. Maar ik probeer vooral te bedenken dat werk maar werk is..en ze eigenlijk blij voor je horen te zijn..mochten ze niet blij reagrren hou in je achterhoofd dat het dan vooral mogelijk paniek is vanuit logistiek oogpunt en dat geeft des te meet aan dat je rr schijt aan moet hebben.. Misschien helpt het om te benoemen dat je het moeilijk vind om het te zeggen? Dan geef je direct erkenning da je snapt dat t voor hun lastig word.. Heel lastig allemaal succes en laat even weten

3 dagen geleden

Hee! Officieel hoef je het pas met 20 weken (dacht ik) echt te vertellen. Maar ik snap het ivm lichamelijke klachten, dan zou ik gewoon eerlijk zijn! Ik zit in het zelfde schuitje, ik zou in maart ergens beginnen aan een nieuwe baan. Ook daar nog niks gezegd. Ik kwam hier zelf ook pas achter toen ik geswitched was, echt shitty maar daar doen we niks aan natuurlijk. Ik zit nu in de ziektewet ivm dat ik ziek uit dienst ben gegaan dus ik ben me nog aan het bedenken hoe of wat. Dus ik volg hier graag even mee! Vooral naar jouw eigen gevoel luisteren!🤍

3 dagen geleden

Hi! ik heb een soortgelijke situatie, werk er ook pas net, auto ongeluk gehad in mijn eerste week en 3 weken nadat ik weer terug was, zwanger.. Ik heb het eigenlijk maar gewoon verteld, dan heb je in ieder geval laten weten wat er aan de hand is. Nu is mijn baas gelukkig heel meelevend aangezien zijn vrouw zelf zwanger is, maar ik kan begrijpen dat dit wel anders is. Officieel mogen ze je niet ontslaan in verband met zwangerschap en heb je ook wat meer rechten. Wellicht kun je een tussenweg vinden door bijvoorbeeld thuis te werken (indien mogelijk natuurlijk). Als jij je er prettig bij voelt zou ik het gewoon vertellen, maar mocht je dit niet willen zou ik nog even wachten. Weet in ieder geval wel dat jouw gezondheid in elk geval altijd belangrijker is en je altijd naar je gevoel moet luisteren!
Ik werk al 11 jaar bij mijn bazin alleen is ze niet altijd even aardig, bij mijn 2e zwangerschap was ik samen met collega zwanger en toen ik het vertelde zei ze oké. En verder niks….. echt zo ongemakkelijk! Nu afgelopen zaterdag heb ik het verteld had ‘s nachts al gedroomd dat ontslagen werd haha. Omdat de hele zomervakantie met zwangerschap verlof ben en het juist dan op werk heel druk is. En haar reactie was super fijn en leuk! Nog nooit heeft ze zo gereageerd. Ze vroeg wanneer ik uitgerekend was en toen zei ik Jaa das minder leuk in de zomervakantie. En haar antwoord was ah jaa je kunt niet alles plannen he! Hier heel erg opgelucht hopelijk gaat bij jou ook goed. Meestal als je ergens tegen op zie valt het mee

2 dagen geleden

Ik ga het pas vertellen na de 13weken-echo hoor! Gewoon: ik heb leuk nieuws, ik ben zwanger! En daarom wil ik het even met je hebben over wie mijn taken komende herfst kan overnemen
Bij hoeveel weken vertellen jullie het aan je baas? Ik weet pas net dat ik zwanger ben en wil het het liefste nog even geheim houden zolang ik niet te veel klachten heb

Reactie op RaadselachtigeIjsbeer668602

Bij hoeveel weken vertellen jullie het aan je baas? Ik weet pas net dat ik ...
Ik denk na 12 weken
Ik heb het gisteren gewoon verteld, aangezien ik erg misselijk ben en nu ook thuis werk ipv op kantoor. Vind het een fijn idee dat er wat minder een beroep op me wordt gedaan en dat ik rustig aan kan doen als het even niet gaat. Werd overigens goed op gereageerd door mijn leidinggevende

gisteren

Reactie op RaadselachtigeIjsbeer668602

Bij hoeveel weken vertellen jullie het aan je baas? Ik weet pas net dat ik ...
Ik vertel het pas na de nipt test en 13 weken echo.