9 Reacties

2 dagen geleden

Ik ben nu 7w4d en heb ook flinke migraine. Mijn vorige zwangerschap heb ik dit ook het hele 1e trimester gehad. De vorige keer was ik voornamelijk mijn zicht kwijt, maar viel de hoofdpijn erg mee. Dit keer zie ik weer veel vlekken, maar lig ik de hele dag plat van de hoofdpijn.. ik hoop dat het vanaf 12 weken weer wat afneemt. Het liefst veel eerder natuurlijk馃槄 Mijn neuroloog gaf aan dat ik mijn medicatie niet mag nemen en ik zoveel mogelijk rust moet houden. Verder was er geen advies.. ik probeer schermtijd zo min mogelijk te houden. Mijn neuroloog gaf aan dat de migraine veroorzaakt wordt door de hormonen. Heel veel sterkte! Ik hoop dat het snel verbeterd voor je鉂わ笍
Pff het hele trimester! Mag hopen dat dat ons beide bespaard blijft deze zwangerschap. Ik werk gelukkig thuis en heb de vrijheid mijn werkzaamheden voornamelijk sochtends te plannen. Het is bij mij echt vanaf de middag nog.. bij jou de hele dag? Welke medicijnen moest je mee stoppen? Ik probeer namelijk zo min mogelijk paracetamol te pakken, maar het is echt niet te doen zonder.. Ik heb de eerste echo ook nog niet gehad. Kan me goed voorstellen dat als je eenmaal de bevestiging hebt gehad dat het goed zit, die hoofdpijn ook wat beter te verdragen word. Omdat ik verder geen kwaaltjes heb, is het enige zwangere gevoel de tekst 'zwanger' op de test 馃槄 Jij de echo al wel gehad?

2 dagen geleden

Reactie op OngedwongenVlucht368591

Pff het hele trimester! Mag hopen dat dat ons beide bespaard blijft deze zw ...
Ik heb de eerste echo met kerst gehad, omdat ik zoveel kramp kreeg dat ik amper rechtop kon zitten. De embryo zag er heel goed uit, maar ik heb een cyste van 4 cm in mijn baarmoeder wat de kramp veroorzaakt. De verloskundige zei dat dit verder geen kwaad kan en meestal vanzelf weggaat. Ik maak me daar dan verder ook geen zorgen over. Ik heb al jaren migraine aanvallen en heb verschillende triptanen gehad van de neuroloog, maar deze mogen tijdens de zwangerschap niet. Paracetemol heeft bij mij geen effect dus ik gebruik nu niks. Bij mij houd het de hele dag aan indd.. Ben er inmiddels redelijk aan gewend zolang ik lig, maar als ik in beweging kom dan wordt het wel een stuk erger. Ik zit sinds mei 2024 in de ziektewet. Toen begon de migraine tijdens mijn 1e zwangerschap en kon ik niet meer werken. Mijn werkgever heeft mijn contract toen niet verlengd dus ben ik in de ziektewet beland. Dat is toen met 15 weken geeindigd in een late miskraam. Nu ben ik net weer opnieuw zwanger en baal best wel dat die migraine weer terug is馃槄 ik zou eigenlijk neet beginnen met reintegratie, maar ben bang dat dat nu weer uitgesteld wordt

2 dagen geleden

Reactie op DuurzameSering649498

Ik heb de eerste echo met kerst gehad, omdat ik zoveel kramp kreeg dat ik a ...
Dit moet zijn mei 2025*

2 dagen geleden

Ik heb ook flink hoofdpijn. Het schijnt ook dat als je hier normaal ook al gevoelig voor bent, je daar in de zwangerschap sneller last van krijgt. Vooral het eerste trimester. Ik gebruik wel paracetamol en probeer mijn kaken te ontspannen (kin beetje laten hangen). En een kopje koffie helpt ook wel. Normaal ging ik wel eens naar een manueel therapeut, maar die doen geen behandelingen in het eerste trimester.

2 dagen geleden

Ik heb ook meer last van hoofdpijn door de hormonen. Bij mij helpt het om mijn paracetamolspiegel op te bouwen. Op het begin doet het niks maar na ongeveer 1,5 dag lijkt het te gaan werken.

Reactie op Anouk1357

Ik heb ook meer last van hoofdpijn door de hormonen. Bij mij helpt het om m ...
Ik heb eerder vanavond even contact gehad met de chat van de huisartsenpost omdat het echt niet te hendelen was. Nooit geweten dat dat bestond, maar heel erg fijn! En die gaven me inderdaad precies dit advies! Ben voorzichtig met medicijnen en liever niet dan wel, maar inderdaad begrepen dat paracetamol veilig is! Dankjewel voor je berichtje! Hopelijk valt de hoofdpijn voor jou ook mee! 馃檹

5 uur geleden

Reactie op DuurzameSering649498

Ik heb de eerste echo met kerst gehad, omdat ik zoveel kramp kreeg dat ik a ...
Ik gebruik ook al jaren medicatie voor migraine (dagelijks en bij aanval). Bij zwangerschapswens heb ik dit ook besproken. De dagelijkse medicijnen mogen inderdaad niet, maar Sumatriptan is w茅l veilig tijdens de zwangerschap, ware het niet dat je het zo min mogelijk moet slikken. Als ik jou was zou ik nog even overleggen met de neuroloog. Ik heb trouwens het geluk dat mijn migraine sinds de zwangerschap juist compleet verdwenen is. Ik weet dat mijn moeder dat tijdens haar zwangerschap van mij ook had. Voor jullie in ieder geval sterkte!

Reactie op FienJJ

Ik gebruik ook al jaren medicatie voor migraine (dagelijks en bij aanval). ...
Bedankt voor de tip!! Wat fijn dat het bij jou juist weg is. Ik heb geen dagelijkse medicatie, omdat mijn neuroloog aangaf dat ik dan minimaal 2 aanvallen per maand zou moeten krijgen. In mijn geval is het meerdere keren achter elkaar en vervolgens een hele periode niet. Nu moet ik zeggen dat de medicatie voor de aanvallen nog nooit wat gedaan hebben馃槄 Als het nog langer aanhoud dan ga ik toch weer even contact opnemen denk ik