20 Reacties
10 uur geleden
Ik vind het persoonlijk een beetje raar dat je dat wilt, ik snap dat je snel ongerust bent maar hun hebben ook kinderen opgevoed en dat is ook helemaal goed gekomen lijkt mij? Ik denk dat jij hun het gevoel geeft dat je ze niet vertrouwd. Als je even wilt spieken kan je ook je schoonmoeder gewoon bellen? Of een foto laten sturen. Je moet ze natuurlijk ook gewoon de kans geven opa en oma te zijn zonder een “control freak” te zijn om het maar zo te zeggen. Het is en blijft natuurlijk jou kind en als dit jou wensen zijn prima, maar ik kijk er niet gek van op dat ze het niet leuk vinden, geeft een beetje het gevoel dat je ze constant in de gaten wilt houden.
10 uur geleden
Ik vind het gek dat zij daar zo tegen is, dat ze niet meer wil oppassen.
Het is mijn mening dat als jij dat prettig vindt, zij dat maar heeft te accepteren.. je hebt toch geen cameras door het hele huis hangen om te controleren wat ze allemaal overal doet? En zelfs als je dat wel zou hebben, is het je eigen keuze. Het gaat om jouw kind. Er zijn genoeg gekke verhalen. Ook met familieleden. Ik zou sommige familieleden nooit alleen laten met mn kleintje. Maar goed.. dat is zo te lezen een heel ander verhaal dan wat jij beschrijft.
Wat jouw verhaal betreft:
Je kindje kan ook prima een band opbouwen met oma zonder oppasdag.. dus als jullie allebei standvastig blijven, is dat echt niet iets waarvan ik vind dat je je schuldig zou moeten voelen hoor.
10 uur geleden
Reactie op Deirdre Moema
Ik vind het gek dat zij daar zo tegen is, dat ze niet meer wil oppassen.
...
Hii! Nee het gaat puur om de babyfoon bij zijn bedje.. ik heb al aangegeven dat deze uit mag als hij er niet ligt.. maar zelfs dat wilt ze niet
10 uur geleden
Reactie op Roosmeerdijk
Hii! Nee het gaat puur om de babyfoon bij zijn bedje.. ik heb al aangegeven ...
Ja. Dat vind ik gek. Wat is haar reden daarvoor dan?
10 uur geleden
Reactie op GezelligeLotus123432
Ik vind het persoonlijk een beetje raar dat je dat wilt, ik snap dat je sne ...
Ik vind juist dat bellen en vragen om foto's en dergelijke meer over komt als "controleren" en daar dan dus ook nog de oma mee "belast" dan als ze -als haar kindje toch in z'n bedje ligt- af en toe stiekem een liefdevol spiekje doet via de babyfoon, zonder dat ze daar iemand mee lastig valt.
9 uur geleden
Reactie op Deirdre Moema
Ik vind juist dat bellen en vragen om foto's en dergelijke meer over komt ...
Mijn moeder zou me overspoelen met foto’s en video’s en daar hoef ik niet eens om te vragen. Misschien ben ik wat ouderwets daar in maar ik vertrouw mijn ouders en mijn schoonouders compleet en voel dan ook niet de behoefte om te gaan spieken. En het is helemaal oke als jullie dat wel hebben. Ze vroeg om meningen van andere mama’s en die heb ik gegeven. Dit is gewoon hoe ik het zie. Er is geen goed of fout.
9 uur geleden
Mijn partner werkt echt megaveel en eerst woonden we ook ver van zijn kantoor waardoor hij onze baby alleen 's ochtends zag. Op een gegeven moment zijn er toen meerdere beveiligingscamera's in huis gekomen die hij ook meermaal daags bekeek. In het begin vond ik het niet zo erg en wel schattig en zorgzaam van hem. Maar na een poos ging het me steeds meer tegenstaan. Het gaf ook meer onrust dan rust bij hem omdat hij kleine dingen zag die "mis" gingen waar hij toch niks aan kon doen en die wel weer goedkwamen, zoals dat ik de baby heel lang moest wiegen voordat die ging slapen. Uiteindelijk kreeg ik er steeds meer genoeg van zo op de vingers gekeken te worden en te moeten dealen met zijn stress ver weg. Alle camera's zijn dan ook de deur uit.
Door deze ervaring geef ik je moeder gewoon gelijk. Camera's zijn een ongeoorloofde inbreuk op je privacy, zij moet rustig haar gang kunnen gaan en aan het einde van de dag zélf aan jou kunnen vertellen dat de baby bijv overstuur is geweest.
Technologie maakt het heel verleidelijk om anderen te monitoren maar ik voel persoonlijk dat het beter is dit niet te doen
9 uur geleden
Reactie op ElisabethChh
Mijn partner werkt echt megaveel en eerst woonden we ook ver van zijn kanto ...
Hier ben ik het helemaal mee eens !
9 uur geleden
Ik vind het persoonlijk een beetje raar dat je dat wilt, ik snap dat je sne ...
Hii! Het gaat me daar eigenlijk niet zo zeer om.. puur dat ik het leuk vind om even te kijken. De camera staat op zijn bedje.. je ziet verder helemaal niks.. mag uit als hij er niet ligt.. ik heb verder geen regels mee gegeven over slaaptijden etc want volg het kindje.. ik vind het gewoon gek dat het niet mag.. omdat ik er absoluut geen kwaad mee bedoel.. ik snap jou ook hoor.. maar ik zie het meer als waarom mag het niet als ik er blij van word....
9 uur geleden
Reactie op ElisabethChh
Mijn partner werkt echt megaveel en eerst woonden we ook ver van zijn kanto ...
Oh jeetje, meerdere camera's in je eigen huis en met je eigen kindje, vind ik ook wel heel erg ja😅 continu bekeken en een soort van "beoordeeld" worden ook nog. Dat zou denk ik niemand prettig vinden. Goed dat ze nu de deur uit zijn 😊
Een babyfoon naast het bedje van haar kindje die alleen aan staat als hij alleen in zn bedje ligt, vind ik wel een heel ander verhaal.
9 uur geleden
Reactie op Roosmeerdijk
Hii! Het gaat me daar eigenlijk niet zo zeer om.. puur dat ik het leuk vind ...
Ik snap jou gevoel! En als jou dat gerust stelt is dat ook helemaal prima. Misschien dat je nog een gesprek met haar kan hebben hierover? Elkaars gevoelens en gedachten even uithoren. Mag ik vragen wat jou man/vriend/vader van de baby er van vind?
9 uur geleden
Ik snap jou gevoel! En als jou dat gerust stelt is dat ook helemaal prima. ...
Ja en dat is het meer niet.. gesprek is er geweest alleen zij bleef aangeven dat ze het niet wilt en zei dat ik dan zou denken waarom dit waarom dat.. alleen ik gaf al aan dat het daarvoor niet bedoeld is.. mijn partner steunt mij.. ook hij vind het leuk om af en toe even te kijken zonder dat te moeten vragen.. dat vinden wij juist vervelend
9 uur geleden
Reactie op Roosmeerdijk
Ja en dat is het meer niet.. gesprek is er geweest alleen zij bleef aangev ...
Dat vind ik dan wel kort door de bocht van haar! Zoiets moet gewoon bespreekbaar zijn toch! Zoals ik ook al zei het is en blijft jullie kind en als jullie dit willen kan zij dat gewoon accepteren. Ze verteld ook niet wat haar dan precies dwars zit en dat is vreemd. In mijn andere bericht had ik het over dat ze misschien het gevoel kreeg dat jullie haar niet vertrouwen, maar als dat zo is had ze dat wel gezegd neem ik aan. Als het niet comfortabel voelt voor jullie moet je het niet doen. En dan maakt het niks uit wat een ander daarvan vind. Volg je gevoel anders gaat het aan je knagen en ga je echt spijt krijgen! Ik hoef dan geen babyfoon bij de opa en oma’s maar als ik ooit van gedachte verander en het wel zou willen, verwacht ik ook gewoon dat ze het accepteren.
9 uur geleden
Reactie op Deirdre Moema
Oh jeetje, meerdere camera's in je eigen huis en met je eigen kindje, vind ...
Ik snap wat je zegt. Tegelijk wil ik nooit meer een camera in huis en een camera in de kinderkamer heb ik nooit gewild, ook voor de privacy van mijn kind. Camera's met internetverbinding kunnen ook gehackt worden door totale creeps....
9 uur geleden
Ik vind het ook heerlijk om even te spieken naar mijn dochter zoals gister toen mijn ouders oppasten en ik een kerstborrel had. Niet om te controleren maar gewoon fijn om te kijken. Heb hier mijn ouders/schoonouders nooit over gehoord. Mijn eigen moeder is toegevoegd aan de camera dus kan ook bij ons spieken haha. Zal ze niet doen maar ze kan het wel.
Ik weet niet wat ik zou doen in jouw positite. Ik zou het ook geen probleem vinden om geen camera te hebben, maar zou het wel gek vinden dat het niet mag.
9 uur geleden
Dat vind ik dan wel kort door de bocht van haar! Zoiets moet gewoon bespree ...
Ja ik heb al meerdere keren geprobeerd elkaar tegemoet te komen.. bijvoorbeeld dus de babyfoon uit als hij niet ik bed ligt. Bv ene oppas dag wel en de andere niet.. (en diep in mijn hart wil ik dat niet) voor mij is het ook mijn eerste kind. En loslaten vind ik lastig.. ook dat weet ze.. ik heb aangegeven dat dit wss ook niet voor altijd zal zijn.. en ook dat ik het fijn vind om een melding te krijgen als hij stopt met ademen of de kamer te warm zou zijn. Daarbij kreeg ik terug dat ze veel kijkt.. oke maar in 1 min kan al veel gebeuren.. ik vind het lastig.. het is verder een schat alleen hierin lijken we elkaar gewoon niet te vinden
9 uur geleden
Reactie op Roosmeerdijk
Ja ik heb al meerdere keren geprobeerd elkaar tegemoet te komen.. bijvoorbe ...
Dit klinkt heel cru, maar als ze het niet wil horen moet ze het maar voelen. Doe alsjeblieft geen dingen waar jij niet 100% achterstaat, het is jou kleine en jou taak hem/haar te beschermen. Sterk in je schoenen staan! Dit is jou baby en jou regels. Zijn ze het er niet mee eens? Jammer dan!
9 uur geleden
Reactie op ElisabethChh
Ik snap wat je zegt. Tegelijk wil ik nooit meer een camera in huis en een c ...
Ja, dat is ook weer iets anders.. maar indd ook iets waar ik zelf al wel over na heb gedacht.. bij mn andere kinderen heb ik nooit een babyfoon gehad met camera.. en weet niet of ik die nu wel zou nemen 😅 Heb nu wel een ring deurbel en een camera in de tuin, maar zou dat binnen ook niet prettig vinden om diezelfde reden die je noemt.. je weet eigenlijk niet wie mee kan kijken. Heb het ook al met mn laptop en telefoon ook soms.. heb ik nu zo'n schuifje voor geplaatst 😅
9 uur geleden
Dit klinkt heel cru, maar als ze het niet wil horen moet ze het maar voelen ...
Ja vandaar dat ik mijn bericht hier plaatste.. ik wil weten hoe andere erover denken.. ben ik dan echt zo streng.. of is dit 1e ding wat ik vraag teveel of heel raar? Maar heel eerlijk heb ik een hele duidelijke uitleg geven waarom ik dit graag wil.. ik probeerde mezelf dus aan de kant te schuiven omdat ik het echt heel vervelend vind.. en nog wil ze het niet.. dat maakt het nu zo lastig..
1 minuut geleden
Reactie op Roosmeerdijk
Hii! Het gaat me daar eigenlijk niet zo zeer om.. puur dat ik het leuk vind ...
Als het puur voor de leuk is, zou ik bij mezelf afwegen wat zwaarder weegt; die ene dag niet kijken of een oma die niet oppast.
Persoonlijk zou ik zeggen, laat die camera schieten en vraag haar gewoon foto's te sturen.