13 Reacties

3 weken geleden

Ja hier ben ik ook al benieuwd naar, heb mezelf nog niet verdiept!

3 weken geleden

Ik zit te kijken naar CZ of zilveren kruis

3 weken geleden

@oerkracht_verloskundige op insta zoekt het allemaal uit. Binnenkort gaat ze het delen.

2 weken geleden

Ik heb voor nu Menzis afgesloten. 181,25 per maand. Er gaat bij mij wat collectief korting vanaf van mn werk. Hierdoor kom ik op 178,25. Alles wat ik nodig vind voor een zwangerschap zit erbij in. Kraamzorg volledig vergoed, niet medische ziekenhuisbevallig, cursussen, fysio 12x, kraampakket en 200 euro voor een lactatiekundige. Ik zal vast iets vergeten. De andere optie die ik zag was Zilveren Kruis 181,75 (die hadden niet de collectieve korting vanuit mijn werk). Verder heb ik niet vergeleken, de prijzen werden toen echt een stuk hoger en je kreeg niet veel meer of het was goedkoper het dan zelf te betalen. Wie weet kan iemand anders het aanvullen.

2 weken geleden

Ik zit bij CZ en dat zit ik nog steeds, ik weet hoe goed de vergoedingen tijdens en na zwangerschap en bevalling zijn, dus nu blijf ik hier nog maar een jaartje plakken ;)

2 weken geleden

Ik ben ook benieuwd! Waarom wel of niet aanvullend verzekeren? Wat valt daar allemaal onder. Waar begin ik… ik ben lost

5 dagen geleden

Ik heb mijn verzekering ook afgesloten bij Menzis voor het komende jaar. Met aanvullend zorgpakket 2 erbij.

5 dagen geleden

Ik zat al bij Menzis en heb mijn aanvullende verzekering per 1 januari 2026 opgehoogd naar aanvullend 2, omdat daar geboortezorg en kraamzorg in zit. Ik ben al jaren best tevreden over Menzis, en het pakket wat ze bieden lijkt volledig en goed.

5 dagen geleden

Ik ga bij IZA, is een collectieve verzekering voor ambtenaren van vgz. Krijg korting al is het nog duur omdat ik hem extra ophoog in het jaar dat ik zwanger ben/wil worden

19 uur geleden

Ik zit nu bij IZZ waar (bijna) niks vergoed is twijfel om over te stappen naar zilveren kruis ivm met collectief korting. Een paar dingen die ik anders zelf moet betalen: kraampakket, eigen bijdrage kraamhulp, in het ziekenhuis bevallen (niet medische)

14 uur geleden

Wij zitten dit jaar bij ASR maar gaan per 1 januari over naar Zorg en Zekerheid. We hebben alle kosten naast elkaar gelegd en besloten geen extra aanvullende verzekering te nemen, we hebben sowieso al een zorgpotje apart staan voor kraampakket, en eigen bijdrage kraamhulp.