6 Reacties
3 dagen geleden
Ik heb het m’n vorige zwangerschap na de 13 wekenecho verteld. Zo kon ik gewoon zonder smoesjes naar alle afspraken + ik volg mensen van werk op social media en daarop wilden we ook wat plaatsen toen.
Deze zwangerschap ga ik het ook vertellen na de 13 wekenecho, maar gaan we niks op social media plaatsen.
3 dagen geleden
Bij mij zijn ze op de hoogte van het hele traject en ook van alles miskramen. Alles steeds vanaf het begin gedeeld zijn heel lief en meegaabd en vragen nu geregeld hoe het gaat.
3 dagen geleden
1 collega 1 dag na de positieve test, omdat ik een weekend weg was met een groep en hij was er ook.
Mijn leidinggevende met 5 weken, omdat ik me toen al wat slechter begon te voelen en ik zo geen smoesjes hoefde te verzinnen, maar gewoon eerlijk kon zijn (gelukkig maar 1 x echt hoeven ziekmelden, vakantie viel gunstig en kan thuiswerken, dus tussendoor rusten)
Een collega met 7 weken, omdat die ook mee was met dat weekend weg en ik dacht dat die t wel door had.
1 collega gaan we het vandaag vertellen (9+ nog wat), omdat mijn leidinggevende al aan het nadenken is over vervanging & uitbreiding van ons team en zij daarin veel meedenkt (op verzoek van mijn leidinggevende, maar ik vind het eigenlijk wel prima, onze ouders en goede vrienden weten t nu ook).
De rest (nog ongeveer 8 mensen in mijn team) twijfel ik nog over. Volgende week zie ik ze niet en de week daarna hebben we op dinsdag een etentje en op donderdag weer groepsoverleg, maar dan heb ik aan het eind van de dag pas de termijnecho en 1 dag later pas de nipt. Aan de andere kant, als er wat mis is (waar ik nog geen ervaring mee heb), vind ik het ook wel belangrijk dat mijn team het weet, want ik neem aan dat ik dan een paar dagen minstens niet kan werken en heb weinig zin om daar tegen directe collega’s over te liegen.
3 dagen geleden
Ik heb het met 10 weken verteld. 1 collega is 8mnd geleden bevallen en 2 andere collega's zijn momenteel ook in verwachting. Wij hebben een klein en intiem team en vind ik het ook fijn om het te kunnen delen, ook als het misgaat. Mijn manager was mega blij voor ons en was direct heel duidelijk om verlof op te nemen en vooral te genieten. Heel fijn!
2 dagen geleden
Ik vind dit ook een lastig. Vertel het, het liefst pas na de termijnecho met 11 weken. Maar de rest in onze omgeving weet het sinds deze week wel. Ben bang dat het toch via via ergens op het werk terrecht komt.
Nu wordt ook nog de vraag gesteld door leidinggevend of ik een dag extra wil werken in verband een probleem. Ik twijfel nu toch om maandag maar even te bellen en het telefonisch te vertellen. De rest van de week druk met afspraken. Twijfel, twijfel, twijfel!
2 dagen geleden
Mijn leidinggevende, HR en mijn werk bff wisten het direct omdat ik heel snel last kreeg van misselijkheid. Rest van het bedrijf heb ik het deze week verteld met 10 / 11 weken!