5 Reacties

4 jaar geleden

Wij hebben ook een peuter die er een hekel aan heeft wanneer ze vastgehouden moet worden of even vastgepakt. Wij pakken wel door en meestal is de weerstand na een paar tellen weg en geeft ze zich over. Ze rent ook vaak weg. We sommeren haar 2 keer, dan "tellen we tot 3". Dan telt ze tegenwoordig mee en bij 3 komt ze aangerend. Ze mag van ons best veel, mag ook zeker haar eigen wil ontwikkelen, maar sommige dingen moeten toch echt even...

4 jaar geleden

Ik heb dat hier ook dat ze er een spel van maakt. Ik hoef dr gelukkig bijna nooit onder dwang aan te kleden. 2x een broek onder dwang moeten doen maar dat gaat echt tegen me gevoel in. Vaak leg ik uit dat we zo ergens heen gaan... maar dan breng ik het wel op de manier hoe zij het t leukst vind. Dus als we boodschappen moeten doen, zeg ik dat we naar buiten gaan en dan vind ze dat beter. Maar ik vind t soms ook lastig hoor. Zal wel bij de leeftijd horen. Willen nu wat dingen uitproberen.

4 jaar geleden

Reactie op Dragon_Mum

Wij hebben ook een peuter die er een hekel aan heeft wanneer ze vastgehoude ...
Dankjewel voor je reactie. M'n man en ik hadden ook idd vanmiddag met elkaar besloten dat we dat vanaf nu gaan doen (2xsommeren en dan tot 3 tellen). Hoop alleen dat ze dan wel nog steeds dingen uit zichzelf gaat willen doen en we niet voor alles een ultimatum moeten gaan stellen.. Tot nog toe streefde ik ernaar dat ze alles uit vrije wil uiteindelijk zou doen... Maar kan het steeds minder goed opbrengen...

4 jaar geleden

Reactie op sonnetje8

Ik heb dat hier ook dat ze er een spel van maakt. Ik hoef dr gelukkig bijn ...
Dankjewel!!

3 jaar geleden

Ik heb een peuter die zichzelf wil aankleden mama mag niet helpen 馃槺gaat wel goed met aankleden haha