19 Reacties

3 jaar geleden

Ze zit waarschijnlijk in een MEGA sprong..binnenkort kan ze allemaal nieuwe dingen. En dan vraagt ze ook niet meer om die fles denk ik. De 11 mnd sprong kan heel wat weken duren helaas. Sterkte en succes!

3 jaar geleden

Wij hebben dit ook een tijdje gehad met onze dochter. We hebben toen heel consequent elke 3 minuten speen erin (als ze speentje krijgt), anders knuffeltje geven, of weer neerleggen (als ze zit of staat), en dan zonder iets te zeggen weer weglopen. Timer zetten op 3 minuten, dat herhalen tot ze weer rustig is en gaan slapen. Eerste nacht mega vermoeiend, 2e nacht hoefde we nog maar 3x terug te lopen, 3e nacht nog maar 1x en daarna sliep ze weer gewoon door. Het was de eerste nachten dus echt even heel pittig, maar bij ons werkte het. Inmiddels slaapt ze weer van 19.15u tot 7.00u 's ochtends zonder dat we er tussendoor uit hoeven.

3 jaar geleden

He vervelend zeg! Ik herken het erg met mijn zoontje nu en ook met zijn oudere broer. Ik hoor en lees er meerdere ouders over. Zelf heb ik het idee dat het bij het sprongetje hoort. Volgens mij is het een flinke en zien en begrijpen ze gewoon zo veel meer, dat het even wat overweldigend is voor ze. Job is qua slapen ook weer wat stappen terug gegaan en wil alleen slapen als ik bij hem ben, terwijl hij dat nóóit nodig heeft gehad. Ook huilt hij, zodra ik zijn slaapliedje zingt, omdat hij nu weet dat het bedtijd is. Ik denk dat we er even doorheen moeten... :/ Komt vast goed!

3 jaar geleden

Ik herken het! Ook onze dochter is 11.5 maand oud. Ook brullen in de nacht. De ene nacht 1x soms meerdere keren.. Ik denk dat ze het koud heeft. Vannacht zet ik de verwarming een beetje aan hopen dat dat helpt! En ze komt komende week in een sprong of dat is het.. of.. er een hoektand komt door misschien is het dat wel weer.. pff vind het maar lastig dat ze niet kunnen praten. Onze oudste dochter is bijna 3 heeelijk dat communiceren 🙈

3 jaar geleden

Reactie op Maneldeswart

Wij hebben dit ook een tijdje gehad met onze dochter. We hebben toen heel c ...
Dat klinkt wel als het proberen waard! Ik moet zeggen dat we haar nu altijd wel oppakken als ze even heeft gehuild. En dan als ze rustig is weer wegleggen. Maar bijna altijd gaat ze dan weer huilen. En dan hetzelfde riedeltje weer opnieuw...

3 jaar geleden

Het is een sprong! De 46 weken sprong. Wij zijn er net sinds 2 dagen weer van af lijkt het. Wat een ellende was het🙈

3 jaar geleden

Herkenbaar. Hier soms ook nog wel eens het geval. Rond de 9 maanden heel vaak zelfs. Wij hebben er gewoon aan toegegeven en een fles gegeven. Vanmorgen was hij om 6 uur wakker (gebroken nacht gehad vanwege vriend die bij de brandweer zit) en toen heb ik hem om 6 uur een fles gegeven, heeft daarna zelfs tot 8.30 uur geslapen!

3 jaar geleden

Reactie op Ilona Otten

Het is een sprong! De 46 weken sprong. Wij zijn er net sinds 2 dagen weer v ...
Volgens mijn app zit ze nu in week 51, dus ik denk dat wij al in de volgende zitten 😉

3 jaar geleden

Heel herkenbaar. Ze wordt heel veel wakker in de nacht maar slaapt hier helaas overdag ook bijna niet. De avond en nacht inmiddels al opgegeven en voor iedereens nachtrust hebben we van ons bed een grondbed gemaakt en slaapt ze lekker bij ons in bed. Zodra ze ook overdag weer beter gaat slapen doe ik haar in de avond ook weer in haar eigen bedje.

3 jaar geleden

Hier exact hetzelfde. Hij is 11.5 maand en is opeens snachts weer elke nacht wakker. Dan mag je pas weer bij hem weg als hij slaapt, laat je eerder zn handje los dan zit ie weer rechtop te krijsen. Ik ben laf, 1x eruit vind ik prima, en dan 15m zn handje houden ook, maar daarna hoppateetje tussen ons in in ons bed. Ook daar lijkt ie wel meer wakker de laatste 4 weken. En idd, zelfs al weer met flessen in de weer geweest. Hij slaapt overdag nog zeker 3.5 uur. We zorgen nu dat ie na 4u niet meer slaapt en dan om 7u naar bedje. Sowieso is ie altijd vroeg wakker, 6 uur of half 6. Taaie weken hoor. Ben bang dat ik het verpruts met dat tussen ons in slapen maar mannnn midden in de nacht is het zo makkelijk...

3 jaar geleden

Reactie op 1251

Hier exact hetzelfde. Hij is 11.5 maand en is opeens snachts weer elke nac ...
Fijn om te horen dat we niet de enigen zijn... Echt pittig hè! Wij hebben haar ook een paar keer in bed genomen hoor. Maar dan slaap ik zelf ook nauwelijks. Ze gaat altijd op mijn geldt liggen en ik ben bang dat ze onder de dekens komt ofzo 🙈 Dus nu toch maar weer iedere keer eruit... Ik heb wel een electrisch verstelbaar bed dus kan wel in bed rechtop liggen met dochter tegen me aan, tot ze slaapt en dan breng ik haar weer naar haar eigen bed. Ook vermoeiend, maar lig tenminste warm in m'n eigen bed😄

3 jaar geleden

Reactie op MamaC_81

Fijn om te horen dat we niet de enigen zijn... Echt pittig hè! Wij hebben h ...
Hier leggen we onze kussens naar beneden, en hem met zn hoofdje tegen de bovenkant, dan zit er zo 50cm tussen en komt ie niet onder de dekens. Dan ligt ie ij zn eigen holletje. En kan ik wel zn handje vast houden omdat anders de wereld vergaat.

3 jaar geleden

Mijn zoon is 11 maanden en laaste week krijgt hij een fles tot 70ml tussen 03.00-04.00. Hij wordt een beetje wakker, én als ik kom bij hem ff checken, hij zit op zijn bed of ligt en hard huilen. Soms neem ik hem mee naar onze bed en hij slaapt verder. Ik had ook paar nachten, dat hij was helemaal wakker en wilt niet meer slapen, en na 2 uurtjes heeft hij weer in slaap gevallen.

3 jaar geleden

Slaapt ze overdag niet te veel uren? Waardoor ze ‘s nacht niet moe genoeg is? Ik weet niet van hoe laat tot hoe laat ze ‘s nachts in bed ligt? Verder is een slaapregressie rond het eerste jaar heel normaal.. toevallig ging ik het afgelopen weekend zelf googlen, en kwam ik op deze uitgebreide blog... succes! https://snugglesanddreams.com/blog/12-maanden-slaapregressie/

3 jaar geleden

Reactie op minismit

Slaapt ze overdag niet te veel uren? Waardoor ze ‘s nacht niet moe genoeg i ...
Ze slaapt overdag 2,5 tot 3 uur (2 slaapjes van 1-1,5 uur) en gaat rond 19u naar bed. Slaapt meestal tot 7:30 (uiteindelijk)

3 jaar geleden

Reactie op minismit

Slaapt ze overdag niet te veel uren? Waardoor ze ‘s nacht niet moe genoeg i ...
Ze is wel bezig met leren lopen (loopt achter de loopkar) en eerste woordjes, dus zou inderdaad goed kunnen dat het die slaapregressie/fase is als ik het zo lees...

3 jaar geleden

Hier precies hetzelfde. In een sprong en ben soms 1,5 tot 2u bezig der weer in slaap te krijgen. Sinds vandaag durft ze meerdere stapjes achter elkaar los te lopen dus dat ging er om in der koppie. Ze zal eerdaags wel weer beter slapen, maar vermoeiend is het wel ja 😵🤣

3 jaar geleden

Hoe gaat het nu?

3 jaar geleden

Reactie op Mats2020

Hoe gaat het nu?
Lief dat je het vraagt! Gelukkig slaapt ze sinds een paar weken veel beter. Ze wordt één keer wakker rond 23u voor een fles en slaapt daarna door tot 8:30! Zo'n verschil... Er zitten nog wel wat nachten tussen dat ze onrustig is en wakker wordt, met name doorkomende tandjes, maar dat is zeker niet elke nacht. En de verlatingsangst is ook minder, kan haar gewoon wakker in bed leggen zonder dat ze gaat huilen. Dus een stuk meer uitgeruste mama hier :) Hoe gaat het bij jullie?