10 Reacties

2 jaar geleden

Middag dutje overslaan? Of vervroegen of inkorten zodat ze tegen bedtijd savonds echt moe is?

2 jaar geleden

Ik ervaar hier precies hetzelfde! Ik ben helemaal uitgeput. Voorheen was het 18:30/19:00 op bed en hij was meteen weg. Nu blijft hij eruit komen. Ik ben nog niet in de woonkamer en hij staat alweer achter me met een grijns😃😃😃😃😭😭😭. Hij houdt het zolang vol…….. En in de ochtend is het 5:20/ 5:30 max 06:00. Vreselijk ben helemaaaaal uitgeput met een baby van 3 maanden dus ook gebroken nachten… Wat hier wel helpt hebben we deze laatste dagen door is dutje overslaan…… hij slaapt dan meteen.🤲🏻

2 jaar geleden

Heel herkenbaar dit. Hier al 2 weken bal. Nu het camping bedje neer gezet. Hij mag proberen in zijn grote 'bed' slapen maar na 3x terug leggen is het klaar en gaat hij naar het camping bedje. Het is dan even herrie maar dan valt hij gewoon in slaap. We proberen het elke avond ff zo en hopelijk valt het kwartje een keertje en gaat hij weer terug slapen in zijn 'grote' bed.

2 jaar geleden

Ik herken dit absoluut! Ben hierdoor voor mijn zoontje teruggegaan van het peuterbed naar het ledikant en slaaptraining weer toegepast. Na een dag of 5 sliep hij weer goed. Inmiddels ook besloten om nog wat langer met het peuterbed te wachten vanwege deze reden.

2 jaar geleden

Wij zijn altijd heel duidelijk en streng naar ons dochter toe geweest , dat wanneer ze haar grote bed krijgt, ze er niet uit mag met uitzondering van roepen om naar de wc te moeten. Met de consequentie dat ze weer naar haar kleine bed gaat mocht ze hier niet naar luisteren. Op enkel de 1e avond na dat ze het grote bed kreeg, gelukkig altijd geluisterd. 🥰 sochtends als het licht is , mag ze er natuurlijk wel gewoon uit om te spelen , horen we dat ze dan echt te vroeg is zeggen we dat ze terug naar bed moet gaan, een enkele keer dat we er eens heen moeten.

2 jaar geleden

Wij geen peuterbed, maar reizen al 2 maanden met een camper en meneer komt nonstop zn bed uit en presteert het om tot 22u te blijven kloten. Ik kan niet meer aardig blijven na de tigste keer. Enige oplossing hier is het middagdutje drastisch inkorten.

2 jaar geleden

Wij kampen hier nu ook mee. We zijn nu ongeveer 2 weken bezig. Ik las online dat het slaap regressie kan zijn. Omdat nu de fantasie heel erg ontwikkeld. Ik ga hier maar vanuit... Mijne wilt alleen gaan slapen in ons bed en als ik bij hem kom liggen tot hij slaapt. We hebben nu 2 weken de terugleg methode geprobeerd en dit werkt letterlijk alleen als hij echt compleet uitgeput is. Maar verder is het gewoon heen en weer lopen tot wij zelf naar bed gaan. Dus nu ga ik maar gewoon bij hem liggen. Ik heb liever dat hij voldoende slaapt op dit moment.

2 jaar geleden

Hier hetzelfde, met ledikantje, geen peuterbed nog. Komt er niet uit, maar blijft kwekken tot laat. Het wordt al iets beter maar duurt een tijd..

2 jaar geleden

Ik zou ook het middagdutje inkorten/overslaan elk kindje is anders de ene heeft het lang nodig de ander is er zo overheen gegroeid. Onze dochter heeft overigens geen moeite met slapen als ze een x nog ligt te keten in bed spreken we haar toe via de babyfoon (hoeven alleen maar haar naam te zeggen dan gaat ze meteen heel braaf weer liggen. Ik dacht dat mijn dochter ook uit haar een persoonsbed zou klimmen maar tot nu toe (ze slaapt nu 1 jaar in het grote bed en ze is zelf 2,5) is ze er nog niet uitgekomen.

2 jaar geleden

Dankjewel allemaal voor jullie berichten! Fijn dat dit gedrag vaker voorkomt, voel ik me wat minder wanhopig. Wat ik ga doen is haar middag dutje vervroegen en inkorten. Overslaan durf ik niet, bang dat ze oververmoeid raakt en in de avond moeilijk in slaap kan komen of onrustig slaapt. Met het campingbedje is wel een goede als back up, dus die gaan we ook toepassen voor nood. Thanks again 🙏🙏