81 Reacties

4 jaar geleden

Je hoeft helemaal geen minder melk aan te bieden. Het komt vanzelf. Ze gaan steeds meer eten waardoor ze de fles niet meer leef drinken...

4 jaar geleden

Ik ga pas over op 2 als ze goed haar hapjes eet. Volgens mij kan t geen kwaad om nog langer met 1 door te gaan

4 jaar geleden

Mijn zoon is volgende week 7 mnd. Hij at ook nog niet veel van groente en fruit. Hij kreeg 4x 210 ml flessen. Die hebben we omlaag gedaan naar 4 x 180ml en sindsdien eet hij veel meer qua fruit/groente en brood

4 jaar geleden

Onze dochter is net 6 maanden. Zij krijgt 3 flessen van 180cc + 6 schepjes. Ochtend tussendoor een fruithapje, lunch een kwart broodje en eind van de middag groente met aardappelen/rijst/pasta. Haar hapjes eet ze heel goed, en haar flessen dronk ze niet meer leeg toen ze er 4 kreeg, dus sinds deze week zijn wij overgegaan naar 3 flessen dat gaat prima voor haar.

4 jaar geleden

Mijn dochter zit sinds gisteren ook op 3 flessen van 180 met 6 schepjes. Sochtends heel vroeg een fles daarna gaat ze ook gelijk terug in bed en slaapt ze weer tot 8 uur (soms half 9). Dan naar beneden een half broodje met margarine. Tussen de middag nog een half broodje met margarine. Eind van de middag haar groente met aardappel rijst of pasta. En tussen half 7 en 7 uur laatste fles. Tussendoor nog een keer een fruit hapje ene keer sochtends andere keer smiddags maar net hoe het uitkomt met haar slaapjes. En bij de broodjes een flesje thee of sap. Heb ook wel het idee dat ze echt al wel veel eet voor leeftijd? 6/5 maand bijna.

4 jaar geleden

Mijn dochter is 6 maanden en krijgt drie 180/6 flessen om 700, 1100 en 1500 uur en een 210/7 met pap om 1900 uur. En smorgens een fruithapje, tussen de middag een boterhammetje en de ene keer met korst andere keer zonder korst. En savonds groente. En tussendoor water drinken. Doet ze het prima op. Minder flessen gaat ze echt nog niet trekken, daar komt ze echt stipt en soms iets te vroeg voor. En snachts heeft ze heel soms nog een nachtfles van 180/6, en als ze doorslaapt krijgt ze hem niet.

4 jaar geleden

Reactie op Beebje

Mijn dochter is 6 maanden en krijgt drie 180/6 flessen om 700, 1100 en 1500 ...
Hoi! Was even benieuwd of de flessen met zuigelingen melk is of al opvolgmelk?

4 jaar geleden

Mijn dochter drinkt rond 7 uur fles 180 cc rond 10 uur fruithapje en water rond 13 uur groente en water rond 16 uur fles 180 cc rond 19 uur 120 cc want zij drinkt 180 cc niet helemaal op.

4 jaar geleden

Waarom lijkt het afbouwen van melk een doel? Hier sochtends vroeg borst. 11 uur 180cc fles. 1500 180cc en 19u 180 cc. Dan om 23u een borst als dreamfeed terwijl die slaapt. En tussendoor half klein potje fruit en half potje groente. Moet je met 6 maanden melk afbouwen? Heb het even gemist

4 jaar geleden

Reactie op 1251

Waarom lijkt het afbouwen van melk een doel? Hier sochtends vroeg borst. 11 ...
Opvolgmelk nutrilon mogen ze niet meer 210×7 scheppen. Maar 180x6. Is een andere samenstelling dan nutrilon 1. Soms laat ze een bodem staan van de 210. Maar ook wel vaak nog dat ze m leeg drinkt. Dus twijfel of ik dan al wel over kan op 2, en dus moet blijven op 1 en wachten tot ze meer wil eten zeg maar.

4 jaar geleden

Hoi hoi! Ik herken het gevoel wel. Ik vond het ook wel een ding het “overstappen” maar nu 2 weken verder te zijn zat het veel meer in mijn hoofd... iets met controle:). Wij hebben de fles van 15:00 weggelaten en onze dag ziet eruit als volgt: 7:00/8:00 uur 180 ml + 6 scheppen 9:30 fruithapje 11:00/12:00 uur 180 ml + 6 scheppen 13:00 uur snee brood met appelstroop/pindakaas of id 17:30 uur warm hapje (groente) 19:00 uur 180 ml + 6 scheppen + pap Naar bed 23:00 180 ml + 6 scheppen Overdag biedt ik vaak nog weleens een fruithapje aan of een rijstwafel, babysnackjes of i.d. Hiernaast bied ik ook vaker water of koude thee aan. Kijk waar jou kindje fijn op gaat en volg vooral je gevoel. Ieder kind is toch weer anders. Succes ermee en geniet ervan. Het smikkelen is zo leuk om alleen al naar te kijken...

4 jaar geleden

Reactie op crissy1982

Hoi hoi! Ik herken het gevoel wel. Ik vond het ook wel een ding het “overst ...
Thanks! Kan de jouwe al rijstwafels eten? Ik durf zelfs nog geem brood aan. Oh oh ik moet echt eens wat meer gaan varieren!

4 jaar geleden

Reactie op 1251

Thanks! Kan de jouwe al rijstwafels eten? Ik durf zelfs nog geem brood aan. ...
De voeding om 23 u hebben we al bijna 3 maand niet meer. Dus denk dat ik wat naar 15u haal. We hadden nu altijd 7, 11, 15 en 19u.

4 jaar geleden

8.00 fles 180cc 9.30 fruithapje 12.00 fles 180cc 16.00 fles 180cc 17.00 groentehapje 18.30/19.00 fles 180cc Fles van 16.00 mogen wij beginnen om mee te minderen.. Dus 150cc geven ipv 180cc en de groente steeds meer aanbieden, omdat de fles van 16.00 als 1e gaat vervallen.. Maar van de groente eet ze vaak ‘nog maar’ 1 ijsblokje.. Doen we er aardappel bij door dan is het kokhalzen 😏

4 jaar geleden

Reactie op December2019

8.00 fles 180cc 9.30 fruithapje 12.00 fles 180cc 16.00 fles 180cc 17.00 gro ...
Er wordt niet geklaagd om meer drinken? En doe je nog een papfles?

4 jaar geleden

Reactie op 1251

Thanks! Kan de jouwe al rijstwafels eten? Ik durf zelfs nog geem brood aan. ...
Meer sabbelen maar het gaat best prima. En het is maar een klein stukje wat opgaat... ik dip brood vaak in wat water of thee en dan gaat het best goed. Hij eet zo een hele boterham weg🤗

4 jaar geleden

M’n dochter wordt aankomende wk 7 mnd.. 7:30 ontbijtpap..120 ml+4 scheppen 10:30 fruit 12:00 lunchtijd fles 150Ml+5 scheppen, 1 boterham met pindakaas of appelstroop en soms nog n beetje overgebleven fruit. 15:30 fles 150ml+5 scheppen 19:00 avondpap 180ml+6 scheppen en een bordje groenten met babypasta of babyrijst. Tijdens lunch en avondeten geef ik dr ook water. Maar de ochtend is een struggle...dat mini flesje wil ze bijna nooit of ze drinkt maar n kwart en wil verder spelen. Verschillende papsoorten gebruikt, alleen melk, fruitmoment in de ochtend...maar ze wil maar niet ontbijten.

4 jaar geleden

Reactie op Judith89h

Er wordt niet geklaagd om meer drinken? En doe je nog een papfles?
Nee, ze zit echt al vanaf 4 maand op deze 4 flessen.. Ze zeiden toen wel dat ze de fles van 22.00 ofzo nog nodig had, maar omdat ik haar daarvoor wakker moest maken vonden ze het ook wel goed zo .. Ze kwam ook goed aan etc.. Papfles doe ik niet.. Laatst wel gevraagd aan het cb of dat echt nodig is omdat je dat vaak hoort🤷🏼‍♀️ Ze vroeg toen of ze de fles van 12.00 makkelijk haalt nadat ze alleen de fles van 8.00 heeft en fruithapje .. Dat haalt ze makkelijk! Zodra ze dan om bv 10.30/11.00 al komt voor de fles dan was het misschien een idee om ‘s ochtends een papfles te geven..

4 jaar geleden

Je laatste zin wil ik even op reageren. Food under one is just for fun! Ze hoeft echt nog niet hele maaltijden te eten. Ook na 6 maanden niet. Ze geven dit zelf wel aan, als ze hier aan toe zijn! Komt goed :-)

4 jaar geleden

Vind het soms wel lastig.. welke fles je het eerste het best kunt afbouwen.. Vandaag was het hier: 08.00 180cc melk 10.00 fruithapje 200gram 12.00 1 broodje (helemaal op, dus de fles laten zitten kijken hoelaat ze kwam..) 15.30 180cc melk 17.30 groentehap 200 gram 19.00 180cc melk. Heb dus nu helemaal geen fles gegeven om 12.00. Vond ze eigenlijk ook wel prima.. Water blijf ik haar ook aanbieden maar wil ze nog niet zoveel van weten, iemand daar ook nog tips voor?