81 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Mariellex

Vind het soms wel lastig.. welke fles je het eerste het best kunt afbouwen. ...
Brood wil mn dochter nog vrij weinig van weten😏. Paar hapjes fruit en wat groente, en een keer een maïs stengeltje, thats it. Maar ik moet het mssn niet zo zwart wit zien. Het komt vast wel. We zien wel! Extra drinken wil mn dochter ook nog niet echt. Water of dikzap vond ze wel wat maar het is een beetje een gesmeer met haar drinkbeker. Ze laat het zelf weer uit haar mond lopen haha. Probeer het morgen eens vanuit haar melkfles 😆..

4 jaar geleden

Mijn dochter is 6 maanden. Krijgt borstvoeding op verzoek, een fruithapje en groentehapje per dag. Soms wat stukjes brood, mais chipjes of babykoekjes. Maak echter geen gebruik van tijdschema's. Pas mij een beetje aan op de behoefte van mijn dochter.

4 jaar geleden

Reactie op crissy1982

Meer sabbelen maar het gaat best prima. En het is maar een klein stukje wat ...
Geweldig!

4 jaar geleden

Wij volgen de Kleintjes-methode. Echt heerlijk!

4 jaar geleden

Reactie op Evi2019

Ik ga pas over op 2 als ze goed haar hapjes eet. Volgens mij kan t geen kwa ...
Zitten in 2 wel andere bouwstoffen die je kind meer nodig gaat hebben tijdens ontwikkeling

4 jaar geleden

Nylah word volgende week 6 maandjes en probeer nu al een het schema aan te passen. De fles van 15:00 uur wil ik afbouwen doen dat dus ook stap voor stap. 07:00 180cc 🍼 08:30 fruithapje 09:00 - 10:30 💤 11:00 180cc 🍼 11:30 brood 13:00 - 14:45 💤 15:00 100cc 🍼 17:15 groentehapje 18:45 pap 🍼 (ik geef pyjama papje van Nestlé) 19:00/19:15 🛏 Ook zijn we bezig om haar slaapjes overdag te verdelen in 2 dutjes ipv 3 eind de middag deed ze ook nog een dutje. En wat betreft de “vaste” voeding ik geef wat ze wilt weeg het niet af, genoeg is genoeg. Maak alles vers 😊

4 jaar geleden

Reactie op tarAshley

Nylah word volgende week 6 maandjes en probeer nu al een het schema aan te ...
Dat laatste dutje vind ik zo vreselijk. Die lukt amper nog. Behalve als haar middagslaapje kort was en ze dus moe genoeg is. Afgelopen dagen was ze het niet mee eens om nog te dutten😂. Officieel moeten ze nog wel langer dan een half jaar 3 slaapjes toch?

4 jaar geleden

Reactie op Judith89h

Dat laatste dutje vind ik zo vreselijk. Die lukt amper nog. Behalve als haa ...
Als ze goed heeft geslapen in de ochtend en middag probeer ik dutje eind de middag over te slaan. Baby’s vanaf 6 maanden slapen overdag 3 uur (verdeeld over twee dutjes) en in de nacht 12 uur.

4 jaar geleden

Reactie op Judith89h

Dat laatste dutje vind ik zo vreselijk. Die lukt amper nog. Behalve als haa ...
3 dutjes zijn zeker nog 2 maanden nodig. 😊

4 jaar geleden

Reactie op tarAshley

Nylah word volgende week 6 maandjes en probeer nu al een het schema aan te ...
Mag ik vragen hoe jij de brood geeft? Met wat?

4 jaar geleden

Reactie op Shnq

Mijn dochter is 6 maanden. Krijgt borstvoeding op verzoek, een fruithapje e ...
Ben je niet bang dat ze erin verslikt? Of gaat dat heel goed? Welke maïs chipjes? Hoe geef jij ze? In stukjes of juist in het geheel?

4 jaar geleden

Reactie op Sanda

Ben je niet bang dat ze erin verslikt? Of gaat dat heel goed? Welke maïs ch ...
Die maischipjes smelten als ze nat worden dus dat kan geen kwaad als je er 1 geeft. Net brood geprobeerd, eerst sabbelt ze er op en toen die natte stukjes klein gegeven. Beviel dr wel (of had gewoon honger😝)

4 jaar geleden

Wij hebben dit schema als richtlijn. 200cc drinkt ze meestal niet op, fruit en groente 150ml, ong. En dan ook zo’n chipjes in de middag. Papfles 2x geprobeerd maar die spuugt ze al 2 dagen terug.

4 jaar geleden

Oh en gaan morgen of overmorgen over op de opvolgmelk want de andere is nu bijna op. Dan verwacht ik ook best snel richting drie flessen te gaan want die van de middag en die van n paar uur later die op t schema als tussendoortje staat zijn voor haar veel te veel. Pakt niet 2x 200 in n paar uur

4 jaar geleden

Reactie op Sanda

Mag ik vragen hoe jij de brood geeft? Met wat?
Brood zonder korst met een beetje boter. In wat “langere” stukken zodat ze dat lekker in haar knuistje kan opeten 😋

4 jaar geleden

Over die slaapjes.. lees ik toevallig net dit:

4 jaar geleden

Reactie op Judith89h

Over die slaapjes.. lees ik toevallig net dit:
Ik merk nu ook bij mijn dochtertje dat ze de overdag en de nachten zo goed slaapt! Overdag deed ze vaak middag dutje maar drie kwartier nu 2 a 2,5 uur. En de nachten af en toe weleens wakker maar nu horen we haar niet meer en slaapt ze van 19:00 tot 07:00 uur 🥰

4 jaar geleden

Zit jullie baby al in het stoeltje? Mijn meisje kan nog niet zelfstandig rechtop zitten. Ik had gelezen dat ze dan nog niet in een eetstoel mag. Hoe doen jullie dat met geven van brood etc. Fruit en groente geef ik in de wipstoel.

4 jaar geleden

Reactie op Sun

Zit jullie baby al in het stoeltje? Mijn meisje kan nog niet zelfstandig re ...
Eerder gaven wij dat ook in het wippertje .. Als ik haar nu in de eetstoel zet dan houdt ze haar hoofd mooi stabiel, dus heb haar daar ook wel eens zitten met fruit- en groente hapje.. En soms nog wel in het wippertje. Onze dochter zit ook nog niet zelfstandig.

4 jaar geleden

Reactie op Sun

Zit jullie baby al in het stoeltje? Mijn meisje kan nog niet zelfstandig re ...
Wij zijn vorige week bij CB geweest en hadden dezelfde vraag, geven nu fruithapje en groentehapje in de wipstoel. Bij ons werd aangegeven dat vanaf 6 maanden hij tijdens de hapjes even in de kinderstoel mag en daarna er weer uit