81 Reacties

4 jaar geleden

Hoe maken jullie de papfles? Mijn dochtertje kan er maar niet aan wennen..

4 jaar geleden

Ons schema ziet er zo uit: rond 6:30 borst, rond 9:30 borst (of fles als ik aan het werk ben), rond 10:00 fruit, rond 13:30 borst (of fles), rond 17:00 groente, voor het slapen gaan borst (vaak tussen 18:00 en 18:30) en sindskort om 22:00 uur pap waardoor we geen nachtvoeding meer hebben 😃. Ik vind het wel een gepuzzel met het eten nu hoor 🙈. Wanneer laat je een melk voeding vallen? Wanneer begin je met brood? K heb hem laatst kleine stukjes brood gegeven maar hij spuugde alles uit. Hij krijgt soms ook een mais chipje, die vind hij ook lekker

4 jaar geleden

Reactie op --- Esra

Hoe maken jullie de papfles? Mijn dochtertje kan er maar niet aan wennen..
Eerst gewoon melk maken (van kv of borst) en dan twee scheppen pap erdoor 😊. En goed schudden, want die klontjes 😵 draaama soms

4 jaar geleden

Reactie op --- Esra

Hoe maken jullie de papfles? Mijn dochtertje kan er maar niet aan wennen..
Eerst water, dan de pap (doe nu nog rijstebloem) 2 eetlepels. Dat mengen. Daarna nutrilom erbij en roeren. Deed eerst speen 4 erop van dr browns, maar nu de Y speen 😅.. die verstopt niet. 🤣

4 jaar geleden

Hoe vaak geven jullie rijstebloem? Wij geven dat nu een week bijna elke avond maar ik lees op internet dat dat niet gezond is? Omdat er arseen in zit.. maar wat geef je dan als pap? Ik geef nog borstvoeding maar als mn zoontje dat alleen krijgt voor het slapen gaan (en rond 17:00 uur groente) dan komt hij ‘s nachts voor een voeding. En nu k weer aan het werk ben vind k dat gewoon heel pittig aangezien k dan een uur wakker lig na de voeding. Sinds hij pap krijgt slaapt hij door

4 jaar geleden

Reactie op MissPL

Hoe vaak geven jullie rijstebloem? Wij geven dat nu een week bijna elke avo ...
Ik heb het wel in huis maar ik geef het niet. CB gaf aan dat ze daardoor ook moeilijke ontlasting kan krijgen en daar heeft ze al last van. Merk jij dat niet bij je zoontje?

4 jaar geleden

Reactie op Sun

Ik heb het wel in huis maar ik geef het niet. CB gaf aan dat ze daardoor oo ...
Zijn ontlasting is sws anders nu hij vaste voeding krijgt. Maar het gaat niet moeizamer.. We hebben hem gisteravond alleen melk gegeven zonder de pap en hij werd vanmorgen om 6 uur wakker (hij wordt altijd tussen 6 en half 7 wakker). Dus k denk dat we ook stoppen met de pap want met alleen melk slaapt hij dus ook goed

4 jaar geleden

Dit is ons schema

4 jaar geleden

Zijn er hier meer ouders die de potjes van kruidvat gebruiken? Wij geven al een tijdje de 8+ potjes aan ons dochtertje maar de fruit is tegenwoordig zooo dun. Dit gooien we meestal dan in de fles en dan drinkt ze het.

4 jaar geleden

Reactie op Naomi1993

Zijn er hier meer ouders die de potjes van kruidvat gebruiken? Wij geven al ...
Geen oordeel hoor maar ben benieuwd wat de reden is dat je 8+ geeft aan je kindje van 5 maand

4 jaar geleden

Reactie op MissPL

Hoe vaak geven jullie rijstebloem? Wij geven dat nu een week bijna elke avo ...
Ik gaf het elke avond, totdat ik 2 weken geleden naar het cb ging voor zijn vaccinaties en aangaf dat hij rijstebloem kreeg. Moest er direct met stoppen want het was niet goed. Wat ik me dan echt afvraag waarom ze het dan verkopen??!! Over 2 weken is hij 6 maanden en dan mag hij granenpap. Vanaf 6 maanden mogen ze ineens zoveel meer. Ben blij als het zover is

4 jaar geleden

Reactie op theresavanbelle

Zitten in 2 wel andere bouwstoffen die je kind meer nodig gaat hebben tijde ...
Vooral ook meer suiker, doorgaan met 1 is prima

4 jaar geleden

Reactie op MelinaB

Ik gaf het elke avond, totdat ik 2 weken geleden naar het cb ging voor zijn ...
Dat begrijp ik inderdaad ook niet. CB gaf bij ons ook aan dat het niet goed is. Ik kan ook niet wachten. Ik vind het leuker om gevarieerde dingen aan te bieden dan alleen groente en fruit. Granenpap, maïs knabbels en liga heb ik al in huis liggen. Komende week wil ik al met brood beginnen. Langzaam opbouwen ipv over 2 weken tegelijk met nieuwe dingen beginnen

4 jaar geleden

Reactie op MelinaB

Ik gaf het elke avond, totdat ik 2 weken geleden naar het cb ging voor zijn ...
Serieus?! Ik geef het al zo'n 2 maanden elke dag 😱.. Net vandaag die 6maanden granen open gemaakt..

4 jaar geleden

Reactie op Judith89h

Serieus?! Ik geef het al zo'n 2 maanden elke dag 😱.. Net vandaag die 6maan ...
Wij geven het ook al geruime tijd...geen klachten! CB zegt er ook niets negatiefs over...

4 jaar geleden

Reactie op MelinaB

Ik gaf het elke avond, totdat ik 2 weken geleden naar het cb ging voor zijn ...
Ja dat vind ik ook vreemd waarom ze het dan verkopen. Wij zijn er iig alweer mee gestopt. We mochten wel al met brood beginnen (hij is volgende week 6 maanden). Maar daar wil hij nog niet veel van weten 🙈. Jaa ik vind het ook wel fijn dat hij straks eindelijk wat meer mag eten. K snap het wel ivm de darmrijping. Maar je merkt wel aan ze dat ze ook wel toe zijn aan wat anders te eten

4 jaar geleden

Reactie op lisa486

Geen oordeel hoor maar ben benieuwd wat de reden is dat je 8+ geeft aan je ...
Omdat ze niet voldoende heeft aan de voeding van 6 maanden laat staan die van 4 maanden.

4 jaar geleden

Reactie op Naomi1993

Omdat ze niet voldoende heeft aan de voeding van 6 maanden laat staan die v ...
En we hebben tot gister ook gewoon 6 maanden gegeven van het fruit maar die is dus waterig. Ze is morgen 6 maanden en als ze wilt eet ze al zowat mee met de pot. Laten we alleen niet in alles toe ivm kruiden of andere redenen.

4 jaar geleden

Al die verschillende meningen van de consultatiebureaus word ik ook niet goed van. De een zegt dit, de ander dat. Waarom niet gewoon 1 lijn. Alsof er in de rijstebloem die in brabant verkocht wordt niks zit ofzo 🤷‍♀️ en de rest van het land wel. Kansloos. Zo, dat moest ik ff kwijt 😅

4 jaar geleden

Reactie op MelinaB

Al die verschillende meningen van de consultatiebureaus word ik ook niet go ...
Ja en als het zo zou zijn. Waarom wordt het gewoon verkocht / staat dat niet op de verpakking dat er een max hoeveelheid gebruik bij geadviseerd wordt?? 😖