81 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op MissPL

Hoe vaak geven jullie rijstebloem? Wij geven dat nu een week bijna elke avo ...
Ja had ik inderdaad ook gelezen dat je het niet elke avond moest geven en het CB gaf dat ook aan. Alleen in jou situatie vervelend omdat je zoontje daar op doorslaapt. Mijn zoontje sliep er totaal niet op door paar keer geprobeerd toen hij rond de 4 maanden was. Ben daar mee gestopt geef hem geen rijstebloempap. Wou het smorgens proberen als een dikkere pap maar meneer wilt er niets van weten. Is nu 5.5maand en slaapt door zonder rijstebloempap. Hij eet verder gelukkig alles qua groente en fruit wat ik hem geef. Hij krijgt elke ochtend tussen 2 flessen in fruit en savonds als ik ga eten krijgt hij ook zijn groentehap. Heb stiekem al wat andere dingen vanaf 6 maanden geprobeerd, babyliga en slokjes appelsap en water haha meneer vind het allemaal goddelijk!!

4 jaar geleden

Reactie op SinglemomoffJayhvano

Ja had ik inderdaad ook gelezen dat je het niet elke avond moest geven en h ...
Ik zie eerlijk gezegd ook niet in waarom je dat niet zou geven, zeker omdat je aangeeft dat hij goed reageert op alles. Mijn dochtertje hapt en slikt ook alles zonder problemen weg, mondje voor alles open. Ze is nu 5maanden en 1 week en krijgt ook al dingetjes voor kindjes van 6 maanden, evenals fruit&groente.

4 jaar geleden

Reactie op Alyssia💓

Ik zie eerlijk gezegd ook niet in waarom je dat niet zou geven, zeker omdat ...
Nee misschien toch een beetje onzekerheid van mijn kant van kan dit wel etc. Ik probeer het gewoon als hij er nog niet aan toe is laat hij dit merken. Het zijn eigenlijk maar richtlijnen natuurlijk elk kindje is anders. Wat leuk dat jou dochtertje dat ook doet! Inderdaad mondje gaat echt voor alles open hahaha en kijkt ook alles na wat ik eet en drink sgattig eigenlijk. Wil ook doorgaan met lekker proberen zo ontwikkelt hij zn smaak nog meer.

4 jaar geleden

Reactie op SinglemomoffJayhvano

Nee misschien toch een beetje onzekerheid van mijn kant van kan dit wel etc ...
Jaaaa absoluut!! Heel herkenbaar wat je schrijft, maar mijn vriend is vooral voorstander van het laten ontdekken, ondanks vele waarschuwingen van mijn kant van “Ojee mag ze dat eig al wel hebben?” En ze reageert er bijzonder goed op. Elk kindje is natuurlijk anders! Ik geef trouwens niet altijd rijstebloem bij haar melk, ofschoon ze er wel goed op reageert en lekker slaapt van 19:30 tot 6:30/7:00 uur met of zonder, maakt eigenlijk niet zo’n groot verschil Hihi.

4 jaar geleden

Reactie op Alyssia💓

Jaaaa absoluut!! Heel herkenbaar wat je schrijft, maar mijn vriend is voora ...
Fijn dat ze al lekker doorslaapt zonder of met rijstebloem. Ik ben gaan stoppen met geven toen hij er toch niet op doorsliep wil straks pap gaan geven smorgens(niet de rijstebloempap). Hij kwam nog heeeeell lang voor een late avond/vroege nacht voeding, ik voed op verzoek en ineens kwam die niet meer. Goed dat je vriend dat doorzet haha! Ik ben alleenstaand dus moet tegen mezelf zeggen agh dit mag ie vast hebben hahaha.

4 jaar geleden

Mijn zoontje is vandaag precies 6 maanden en ik weet eigenlijk niet hoeveel ik hem van een vaste voeding mag geven.... ik wil hem in de middag een fruithapje geven en in de avond een groentehapje. Kan iemand mij vertellen of hij van een olvarit potje 200 g (de grote) gewoon alles mag opeten of moet ik hem alleen de helft geven ? Ik vind het lastig om in te schatten wat te veel en wat te weinig voor hem is... wil niet dat die nog honger heeft of dat die zo vol zit dat die buikpijn krijgt 😱 Ik heb hem vandaag namelijk heel het potje laten eten omdat die ook gewoon bleef eten, hij weigerde totaal niet. En dan heb ik ook een vraagje aan de moeders die brood geven: Moet je kindje dan ook al tandjes hebben? ❤️

4 jaar geleden

Reactie op Daria

Mijn zoontje is vandaag precies 6 maanden en ik weet eigenlijk niet hoeveel ...
Bij het consultatie bureau zeiden ze mij (omdat ik zelf maak) de hoeveelheid in de potjes aan te houden. Dus 200 ml nu bij 6 maanden. En voor brood hoeven ze geen tandjes te hebben haha. 😂 De mijne bijt / sabbelt met haar kaakjes😅..

4 jaar geleden

Reactie op Daria

Mijn zoontje is vandaag precies 6 maanden en ik weet eigenlijk niet hoeveel ...
Mijne ook precies 6 maanden en wij geven een heel klein potje per keer. Dus 125gram. Sochtends fruit ron hf10 en 1.5 u later fles van 180cc en 5u groenten en dan 19u avondfles en slapen.

4 jaar geleden

Vandaag heeft mijn zoontje voor het eerst een klein beetje roosvicee gekregen op de opvang. Nu ben ik een gezondheidsfreak (😅) dus ik vraag me af hij dit al mag hebben met 6 maanden? En of er niet een gezonder alternatief is. Geven jullie je kindje dit al? En zo nee wat geven jullie dan naast borst of kv qua drinken? Met dit warme weer vind k het wel verstandiger dat hij meer drinkt en alleen water vind hij nog niet lekker

4 jaar geleden

Reactie op MissPL

Vandaag heeft mijn zoontje voor het eerst een klein beetje roosvicee gekreg ...
Mijn zoontje vindt lauwe thee met smaakje lekker. Of water. Verder krijgt hij nog geen ander drinken

4 jaar geleden

Reactie op MissPL

Vandaag heeft mijn zoontje voor het eerst een klein beetje roosvicee gekreg ...
Water blijven proberen aan te bieden.. M’n dochtertje hoefde vorige week ook niks van water te hebben, dronk 1 slok en dat was het.. Einde van de middag dronk ze 50cc water.. (ze had het ook warm🥵)

4 jaar geleden

Ook inderdaad blijven proberen aan te bieden! Diksap en water wil ze beide wel.

4 jaar geleden

Reactie op MissPL

Vandaag heeft mijn zoontje voor het eerst een klein beetje roosvicee gekreg ...
De kleine keuken heeft ook een baby thee. Die kan warm als koud gedronken worden. Misschien is dit wat! Mijn dochter vandaag hoor het eerst water gegeven, maar gaat er nog niet goed in. Wel wat beter als het lauw is. Dus ik ga die thee proberen.

4 jaar geleden

Reactie op LiLi319

De kleine keuken heeft ook een baby thee. Die kan warm als koud gedronken w ...
Bedankt voor de tip! Ziet er goed uit dus die ik morgen gelijk halen 😃

4 jaar geleden

Reactie op MelinaB

Ik gaf het elke avond, totdat ik 2 weken geleden naar het cb ging voor zijn ...
Ik heb het ook elke avond gegeven vanaf 4 maanden tot 6 maanden. Maar las recent pas dat je niet elke dag een rijstproduct mag geven omdat er arseen in kan zitten wat schadelijk kan zijn. Vraag me af of dat ook voor die paar schepjes rijstebloem geldt in de melk haha maargoed... denk dat het cb dit daarom adviseert!

4 jaar geleden

Reactie op MissPL

Bedankt voor de tip! Ziet er goed uit dus die ik morgen gelijk halen 😃
Pickwick heeft ook cafeine vrije thee, fruit fusion, ook wel lekker :-)

4 jaar geleden

Stomme vraag.. Hoe maken jullie thee? Water koken en aflaten koelen, lauw water uit de kraan of opwarmen in magnetron?🙈

4 jaar geleden

Reactie op Daria

Mijn zoontje is vandaag precies 6 maanden en ik weet eigenlijk niet hoeveel ...
Mijn dochter krijgt ongeveer een maand brood had toen nog geen tandjes als je het maar in kleine stukjes geeft kunnen ze er op sabbelen en doorslikken

4 jaar geleden

Het schema van mijn dochter van 7 maanden is: 8.00-8.30 fles 180 ml +6 9.30 fruithapje 6+ maanden deze eet ze leeg 12.00-12.30 boterham met boter of ander beleg beker thee of water soms een druppeltje diksap erin of ranja 13.00 fles 180 +6 16.00-16.30 groentehapje voor 6+ maanden deze gaat ook leeg 17.00 fles 180+6 20.00- 21.00 pap fles hierna gaat ze slapen en slaapt ze door tot minimaal 8.00😊

4 jaar geleden

Reactie op MamaVanDantéKillian

Stomme vraag.. Hoe maken jullie thee? Water koken en aflaten koelen, lauw w ...
Ik heb altijd een thermoskan staan met gekookt water, ook zodat ik meteen een flesje kan maken met water dat of nog te warm is of op temperatuur. Daar maak ik ook gewoon thee van :-) Als het water nog te warm is mix ik het gewoon met koud water...