28 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op MissPL

Oh en badje doen we om de dag voor het slapen gaan, niet elke dag
Leuke routine! Wij geven ook om de dag een badje. Geef jij dat voor of na de voeding?

4 jaar geleden

Reactie op marijke81

Die wordt goed verwend met elke dag een massage 🥰 Klinkt wel heel rustgeve ...
Hahaha absoluut. Ze vind het heerlijk! 🤭. Niet super uitgebreid hoor haha gewoon zo’n 5/10 minuutjes. Ja ze wordt er heeeel rustig en rozig van ☺️.

4 jaar geleden

1. 19u/19u15 laatste fles 2. handwasje of badje 3. Nachtluier (maatje groter) + pyama aan 4. 19u50 knuffelen met papa 5. 20u naar haar kamer 6. Kamertje is alvast donker met enkel nachtlampje aan. Ik zet het babyfoon muziekje + sterrenhemel aan en leg haar in bed. 7. Instoppen, tutje geven, kusje op de wangen en voorhoofd, knuffeldoekje in linkerarm. 8. Nachtlampje uit en snel de kamer uit. Als ze dan nog huilt of jammert zet ik ook nog de white noise app op mijn telefoon op 'doppler'-geluid. Hier valt ze heel snel van in slaap 😊 Blijft ze huilen wieg ik haar tot ze rustig genoeg is om in te dommelen. Ik probeer te vermijden dat ze in mijn armen in slaap valt zodat ze dit niet gewoon wordt 😊

4 jaar geleden

1. 19u/19u15 laatste fles 2. handwasje of badje 3. Nachtluier (maatje grote ...
Super leuke routine!

4 jaar geleden

Hier krijgt hij om 18.30 de fles, rond 19uur ga ik naar boven, snoetje en handjes even wassen, schone luier, pyjamatje aan en slaapzak. Dan knuffelen we nog even op ons bed, vaak brabbeld hij er dan nog even op los dan zingen we een liedje of ik lees een klein verhaaltje voor. Zijn kamertje heb ik tussendoor al donker gemaakt en dan leg ik hem in bed met speen en tutlap nog een kusje en weltrusten en dan vaak spuugt ie zn speen nog even uit voordat ik de kamer al af ben. Soms jengelt ie nog 10 minuten of ligt nog even te brabbelen maar meestal slaapt ie dan wel. En om 22 nog een voeding maar die slaapt ie door.

4 jaar geleden

Rond 19-20 naar boven. Om de dag douchen of badje. Insmeren en licht masseren (ook altijd even op haar buik neerleggen) Billenzalf voor de nacht. Pyjama en slaapzak aan. Fles afgekolfde melk klaarmaken. Kamer donker maken. Fles geven. Samen een liedje zingen en knuffelen (boertje laten doen) In bedje leggen (wanneer ze dan al direct in slaap valt ga ik zachtjes weg) Wanneer ze gaat huilen bij het neerleggen zing ik zachtjes door en geef ik haar knuffeldier. Ook geef ik een kusje en zing ik steeds zachter. Wanneer ze blijft huilen proberen we haar te kalmeren. Maar meestal slaapt ze binnen 10 minuten.

4 jaar geleden

Om 18:15 in bad of anders lekker masseren met massage olie van lavendel (werkt rust gevend) om 18:30 fles en tussen 18:45 en 19:00 naar bed en slapen tot 07:00/7:30 uur.