7 Reacties

4 jaar geleden

Mijn dochter drinkt ook veel slechter (sprongetje, hitte, etc) en drinkt s nachts ook meer dan overdag.. ik geef wel nog heel vaak bv omdat ik de Kleintjes-methode volg en dus minder nadruk op vv leg.

4 jaar geleden

Mijn zoontje drinkt ook enkel nog maar snachts en smorgens aan de borst. Ik geef overdag wel nog kunstvoeding bij, omdat hij anders te weinig melk krijgt. Vaak is er sprake van flesgewenning wanneer ze overdag niet meer aan de borst willen, maar ik laat het gebeuren omdat ik sowieso aan het afbouwen ben .. als het zo warm is, best dus meer laten drinken! Ik geef nu ook al wat water tussendoor hoor (mijn zoontje is bijna 9 maanden) :)

4 jaar geleden

Reactie op Lmvp

Mijn zoontje drinkt ook enkel nog maar snachts en smorgens aan de borst. Ik ...
Oké! Hoe weet je of hij te weinig melk krijgt dan? En hoeveel kundtvoeding geef je dan? Oké dan zou het dus kunnen komen doordat hij overdag veel water drinkt uit een flesje misschien

4 jaar geleden

Hier een dame van bijna 8 maanden die ook erg moeilijk drinkt. Overdag meestal maar 1 of 2 keer en ‘s nachts haalt ze alles in. Denk ook combi warmte en doorkomende tandjes. Maak je niet druk! Probeer de borst overdag wel aan te bieden, maar ga de strijd niet aan als hij weigert. En gezonde baby laat zichzelf niet zomaar uitdrogen. Bij dorst komen ze wel :-)

4 jaar geleden

Reactie op Ari

Oké! Hoe weet je of hij te weinig melk krijgt dan? En hoeveel kundtvoeding ...
Probeer melk altijd voor water te laten gaan. Dat zijn zn bouwstoffen en als zn buikje al vol water zit wil hij misschien geen melk meer. Sucves!

4 jaar geleden

Je kunt ook pap maken van afgekolfde bv of kv zodat ze op die manier melk binnen krijgen, of een "smoothie" maken door er wat favoriet fruit doorheen te mixen. Mijn dochter (8 maanden) zit mega in de fase van verlatingsangst (hopelijk ook deels sprongetje) maar die wil dus geen melk (afgekolfde bv of kv) van iemand anders krijgen dan van mij. Bij opa/oma en op kdv weigert ze een slok te nemen. Niet uit de fles, niet uit een beker, niks. Bij mij: niks aan de hand. Iemand hier tips voor?

4 jaar geleden

Reactie op Schlotti

Je kunt ook pap maken van afgekolfde bv of kv zodat ze op die manier melk b ...
O dat is ook erg vervelend zeg.. Geen tips helaas hopelijk is deze fase snel over!