20 Reacties

4 jaar geleden

Onze dochter is vanaf 6 maanden van 4 naar 3 flessen gegaan (3x 180cc met 6 schepjes). Zij dronk geen een fles leeg namelijk. Tussendoor bieden we haar water aan, dit gaat prima. 😊

4 jaar geleden

Dit is bij mij ook het geval geweest. De oplossing bij mij was het vervangen van de speen op de fles voor eentje met een iets groter gaatje (Ik ging van dr brown van 1 naar 2). Sindsdien drinkt ze alles weer op. Weet niet of het jou ook gaat helpen maar het proberen waard

4 jaar geleden

Reactie op Wendy6

Dit is bij mij ook het geval geweest. De oplossing bij mij was het vervange ...
Ook al geprobeerd. In het maatje groter verslikt hij zich dan weer. Hij zit nu aan speen 3 van Avent. Toch bedankt voor de tip!

4 jaar geleden

Krijgt hij in de ochtend toevallig fruit? Ons schema in de ochtend is nu: 7.00u Fles 180 +6 9.30u Fruithapje 11.00u Fles 180+6 Maar dat fruithapje word steeds meer waardoor hij de fles van 11.00 vaak ook half laat staan. Vanaf 6 maanden mogen ze ook brood of pap tussen de middag. Misschien kun je dat proberen?

4 jaar geleden

Reactie op Ro92

Krijgt hij in de ochtend toevallig fruit? Ons schema in de ochtend is nu: ...
8u : fles 210cc 11u30: groentenpap en fles van 90 cc 15u: fles 210 cc 18u: fles 210cc 21u: fles 210 cc Na de groentenpap is de moeilijkste voeding inderdaad maar als ik niks geef dan huilt hij. Dus daarom probeer ik toch altijd een kleine fles.

4 jaar geleden

Je hebt ook diksap vanaf 6 maand Die geef ik mijn zoontje ook die vind dat heerlijk. Drinkt hij eens wat anders dan melk,want dat begint hij minder te drinken. En je kan de melk met papje doen.

4 jaar geleden

Maneldezwart wat kreeg jullie kleine dan tussen de 3 flessen verder door wbt eten

4 jaar geleden

Hier met 6 maanden ook naar 3 flessen gegaan ipv 4. Nu krijgt mijn zoon lauwe thee en water te drinken tussendoor. Daarnaast krijgen ze ook vocht uit fruit neem ik aan.

4 jaar geleden

Reactie op Valdc

8u : fles 210cc 11u30: groentenpap en fles van 90 cc 15u: fles 210 cc 18u: ...
Je kan ook beginnen met de flessen allemaal naar 180 af te bouwen. Is ook beter met opvolgmelk begreep ik. Ons schema is: 6.30 180 fles 10.00 180 fles 12.00 broodje met thee 14.30 fruithap 16.00 baby koekje met water 17.30 eten met de pot 19.00 180 fles en op bed De fles in de middag (rond 14.00) heeft mijn zoon zelf laten vallen. Heeft dus hier voldoende aan. Ik geef nog geen pap of iets.

4 jaar geleden

Reactie op Maneldeswart

Onze dochter is vanaf 6 maanden van 4 naar 3 flessen gegaan (3x 180cc met 6 ...
Hoe bieden jullie het water aan? Via de normale fles, rietje, tuitfles? Ik wil ook meer water en lauwe thee gaan aanbieden (6 maanden nu) omdat ze de flessen lang niet leeg drinkt en we eigenlijk ook op haar eigen bezoek afbouwen naar 3 flessen. Tuitbeker pakt ze nog niet (dat zuigt niet voor haar), rietje snapt ze nog niet en vanuit de beker direct is ook niet ideaal😂 dus ik was benieuwd!

4 jaar geleden

Ik geef in het kleine flesje met speen 1, zijn flesje toen hij net geboren was. Af en toe probeer ik de munschkin oefen beker maar dat snapt hij nog niet, komt vanzelf

4 jaar geleden

Reactie op GulerDH

Hoe bieden jullie het water aan? Via de normale fles, rietje, tuitfles? Ik ...
Ik gebruik de tuitbeker van Nuby. Hier is de tuit zacht van (zoals een speen) en moeten ze nog wel echt zuigen. Het ging hier in een keer goed!

4 jaar geleden

Reactie op QMvdM

Ik gebruik de tuitbeker van Nuby. Hier is de tuit zacht van (zoals een spee ...
Zal eens kijken!

4 jaar geleden

Ik geef mijn dochter van 7 maanden water of thee uit een gewone beker ik hou de beker schuin voor haar mondje zodat het water/thee er niet niet uitloopt het is namelijk de bedoeling dat ze het er zelf uitzuigen, in het begin was het best knoeien maar het gaat steeds beter

4 jaar geleden

Reactie op GulerDH

Zal eens kijken!
Deze is t! https://www.prenatal.nl/eten-en-drinken/kinderservies-en-bestek/nuby-swirl-anti-lekbeker-4887093.html?gclid=Cj0KCQjwirz3BRD_ARIsAImf7LPDHiFRh4ct8N-OB_8Ng3fKeM2gNvaRAg7z-auQpXVXGgS3X-2MtjcaAv-vEALw_wcB

4 jaar geleden

Reactie op GulerDH

Hoe bieden jullie het water aan? Via de normale fles, rietje, tuitfles? Ik ...
Munckin beker. Mijn dochter is 6-maanden. Na 1x voordoen begreep ze wat ze moest doen. Voordeel van deze beker is dat het dezelfde techniek is als drinken uit een open beker.

4 jaar geleden

Reactie op Sofievdb

Munckin beker. Mijn dochter is 6-maanden. Na 1x voordoen begreep ze wat ze ...
Mijn zoon van net 6 maanden snapt nog niks van deze beker haha

4 jaar geleden

Reactie op Rientje82

Maneldezwart wat kreeg jullie kleine dan tussen de 3 flessen verder door wb ...
In de loop van de ochtend krijgt ze een fruithapje, als lunch een boterham met water, en rond etenstijd groente met aardappelen/rijst/pasta.

4 jaar geleden

Reactie op Maneldeswart

In de loop van de ochtend krijgt ze een fruithapje, als lunch een boterham ...
Hoe oud is jou kleintje? Heb de indruk dat mijn zoontje ook wel klaar is voor fruit maar een boterham met water zie ik hem precies nog niet doen. Hij moet nog 6maand worden wel..

4 jaar geleden

Reactie op Sofievdb

Munckin beker. Mijn dochter is 6-maanden. Na 1x voordoen begreep ze wat ze ...
Idd succesvol! Thanks voor de tip