60 Reacties

5 jaar geleden

Mijn eerste zoon was al 6 maanden in de winter, maar ik heb altijd gekozen voor laagjes. Overal waar je komt is de temperatuur anders, in huis, buiten, in de winkel of bij iemand anders thuis. Zo kon ik vaak het aantal laagjes snel aanpassen aan de omgeving waar we op dat moment waren.

5 jaar geleden

Ja id. En rompertjes met korte of lange mouwen?

5 jaar geleden

Hier ook gekozen voor laagjes bij mijn oudere zoontje. Die was 4 maanden in de winter. Heb altijd de regel van 1 laagje extra dan bij jezelf toegepast.

5 jaar geleden

Ik ga tegen het einde van het jaar in mijn verlof periode lekker neuzen. Dan neem ik ook een dag de ruimte om tussen de oude kleertjes van onze eerste te zoeken, of daar nog iets tussen zit. 🙄🙌🏼 En inderdaad, lekker veel laagjes. En in de winter denk ik misschien wat extra lekkere dekens of wikkeldoeken gebruiken?? Onze eerste was een half jaar eerder dus scheelt 2 seizoenen zeg maar 😅

5 jaar geleden

Ik heb al wat dikkere kleding gekocht en wat dunnere kleding tor nu toe alleen 62 en 68 (50 en 56 is hier moeilijk te krijgen )

5 jaar geleden

Ik ben ook uitgerekend in december, de 19e. Ik heb een aantal lange broekjes, rompers met lange mouwen en vestjes in maat 50, maar niet te veel. Verder ook dezelfde dingen in maat 56 en dan meer in maat 62, waaronder ook wat tshirtjes en rompers met korte mouwen. Vind het ook lastig om in te schatten, je weet natuurlijk niet hoe groot je baby is als hij/zij er uit komt, en hoe snel die groeit. Ik denk dat het goed is om van alles wat te hebben, je kunt altijd nog bijkopen als blijkt dat de baby toch kleiner of groter is!

5 jaar geleden

Wij hebben ook al het een en ander liggen. Maar het is over het algemeen wel dun stof allemaal vind ik, dus word hier inderdaad ook werken met laagjes. Hebben ook 2 lekkere warme vestjes liggen en natuurlijk dekentjes e.d. dus koud zal ze het niet hebben 😊. Nu overal wintercollectie uitkomt zal er nog wel het een en andet bijkomen, alles is zo leuk haha

5 jaar geleden

Ik heb voornamelijk rompers korte mouw zodat ik daarover shirtjes met lange mouw kan doen of een vestje. Heb ook wel rompers lange mouw maar niet zoveel. Vind het ook lastig aangezien de kleintjes wel warm moeten blijven maar je toch ook wel de verwarming aan heb binnen.

5 jaar geleden

Reactie op Wendy05

Ja id. En rompertjes met korte of lange mouwen?
Mij werd verteld dat vooral lange mouwen alleen maar lastig zijn met aantrekken. Dan zou ik kort pakken en met laagjes werken

5 jaar geleden

En qua maat zou ik misschien niet te klein kopen. Wij hadden een lekkere dikke babbie met ruim 4 kg, dus maat 44 heeft zij niet eens aangehad. Mocht de baby kleiner zijn dan gedacht, zijn die kleine maatjes snel genoeg gekocht toch?

5 jaar geleden

Laagjes zijn het beste. Ik heb al 1 winterbaby gehad. En die droeg rompers met lange mouw en daarover een gewoon babyshirtje met lange mouw. Koop geen truien of sweaters want dat zit helemaal niet fijn bij een baby. Ik had ook geen winterjas. Ik had een fijn dik vest een fijne warme voetenzak in de maxicosi/wandelwagen met teddyvacht.

5 jaar geleden

Hier ons 2e winterkindje, maar ditmaal een zoontje. Body's met lange mouwen, shirtjes met lange mouwen, maar eigenlijk vooral warme pyjamatjes! Zijn kleerkastje begint al goed vol te raken hier :)

5 jaar geleden

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken en ik vind het best lastig wat voor kleertjes ik hem aan wil trekken. Er is zoveel! 14 december ben ik uitgerekend dus ook een winterkindje 👶🏻

5 jaar geleden

Hier een dik teddy vest in maat 56 zodat de baby dat vest ook de hele winter kan dragen. Verder heel veel rompers lange mouwen en gewoon t-shirts met lange mouwen, boxpakjes etc. Ook heb ik maillots gekocht voor onder de broekjes, zeker voor als we de deur uit gaan. En verder heb ik heel veel warme wikkeldoeken, een stapel mutsjes, dikke sokjes, en een warme voetenzak voor in de maxi-cosi

5 jaar geleden

Heerlijk warme winterpakjes van het merk Chicco, vorige week in Portugal gekocht 😊. Alles x 2 want ben in verwachting van 2 meiden!

5 jaar geleden

Even een ander vraagje.. kopen jullie ook een aantal pakjes/rompertjes in maat 44 voor de zekerheid? Of is dat echt niet nodig?

5 jaar geleden

Oh en misschien nog een domme vraag maar is een boxpakje hetzelfde als een pyjama? 😂😂

5 jaar geleden

Reactie op Brenda1994

Even een ander vraagje.. kopen jullie ook een aantal pakjes/rompertjes in m ...
Ik doe het vooralsnog niet. Tegen het einde van je zwangerschap kunnen ze een schatting maken van de grootte van je baby. Wij hadden bij de eerste sowieso een lekker dikkertje van 4 kg en die had never nooit in maat 44 gepast. Ik dacht zelf dat je die kleine maatjes snel genoeg gekocht hebt mocht het nodig zijn. 🙄 of ik denk te makkelijk, kan ook 😬🤗

5 jaar geleden

Reactie op Sylvia2019

Ik doe het vooralsnog niet. Tegen het einde van je zwangerschap kunnen ze e ...
Ja dat is waar ook. Thanks voor je reactie! Ik wacht daar ook mee inderdaad. 😘

5 jaar geleden

Ik heb deze net binnen gekregen. Van al die kleine kleertjes smelt je toch? 😭😍