48 Reacties

4 jaar geleden

Mijn oudste zoon rolde pas om met 6 of 7 maanden de jongste is nu 4,5 maand en maakt ook nog geen aanstalten om er mee te beginnen. Het komt vanzelf elk kindje doet het in zijn eigen tijd

4 jaar geleden

Baby's hoeven nu nog niet te rollen:) naar de zij is genoeg. Ik heb wel op een gegeven moment hem een paar keer doorgerold,zodat ie weet hoe het voelt. Daarna ging het heel snel! Maar...er hoeft nog niks:)

4 jaar geleden

Hier 4,5 maand en maakt ook echt geen aanstalten om om te rollen. Op zijn zij is prima, maar verder.. Alleen als je hem helpt, dan doet hij het wel. Maar gaat nog niet van harte. Komt vanzelf!

4 jaar geleden

Mijn zoontje van 5 maanden kan sinds een paar dagen omrollen van rug naar buik, daarvoor kon hij van buik naar rug maar doet dat ineens niet meer. Ze doen alles lekker op hun eigen tempo en wanneer ze dat willen 😅

4 jaar geleden

Hier hetzelfde. Met 4.5 maand ging ze pas uit zich zelf. Ze is nu 5 maanden en vindt tummy time ook helemaal niks.😂 Als ze echt wil rolt ze wel. Ik maak me er nu niet meer zo druk om eerlijk gezegd.😉

4 jaar geleden

Het CB maakte me een beetje nerveus omdat ze zeiden dat ze dat wel zou moeten gaan doen nu... Word altijd beetje zenuwachtig van hun opmerkingen 😅 maar je hebt gelijk, elk baby heeft z'n eigen tempo! 😊

4 jaar geleden

Mijn dochtertje is nu ook 5 maanden sinds een paar dagen en doet sinds tweetal weken alleen van rug naar buik tot ze dit beu is en dan begint te wenen... ze weigert terug te willen rollen, alhoewel ze van dag op dag ineens op haar buik kon rollen. Ook blijft ze dit oefenen in bed waardoor ze een paar lastige nachten heeft gehad in het begin. Ze heeft dit ook geleerd op de speelmat door met twee vingers tegen haar poep te duwen en zo zet ze zelf de juiste kracht in haar benen om te rollen😄 ik hoop alleen dat ze er rap mee weg is om terug te rollen ook nu🤞🏼

4 jaar geleden

Onze dochter is ook net 5 maand (wel 3weken te vroeg geboren) En rolt ook nog niet.. Als we haar iets helpen lukt het idd wel; op haar zij draaien begint ze nu iets mee.. Las eerst ook veel dingen als dit moet ze met die maand kunnen en dat met die maand.. Maar daar ga ik me niet meer druk om maken, ik volg haar en niet de ‘regeltjes’.. Ze doet het lekker op haar eigen manier en tempo 🥰 Ik zou lekker doorgaan met tummy timen. Probeer het hier ook elke dag wel even te doen😅 Ze doet het vast wel een x als je niet kijkt 🤣

4 jaar geleden

Kom net van de cb en die heeft duidelijk gezegd en laten zien via een lijst dat ze dit pas tussen de 6 a 9 maanden hoeven te doen!

4 jaar geleden

Reactie op Kimmy8

Mijn dochtertje is nu ook 5 maanden sinds een paar dagen en doet sinds twee ...
Hier rolt ze al van haar 4 maand maar alleen van rug naar buik... En dan wenen omdat ze niet terug geraakt 🤦🏻‍♀️ Ook geen enkele aanstalten om te proberen.. Weet iemand hoe je dit kan stimuleren?

4 jaar geleden

Als ik mijn dochter op haar rug leg en een speeltje naast haar waar ze net niet bij kan, dan rolt ze bijna vanzelf om door het speeltje te pakken. Van buik naar rug doet ze vanzelf wel eens als zij daar zin in heeft, en dan schrikken omdat ze dit soms iets te snel doet.

4 jaar geleden

Mijn zoontje is nu 4,5 maand en rolt ook alleen op ze zij. Nog niet door dus. Maar snachts doet hij dit ook in zijn slaap. Hij slaapt in een puckababy. Is dat niet gevaarlijk als ze kunnen rollen dat ze dat in hun slaap doen en dan kunnen stikken bijvoorbeeld? Vind het zo eng in de nacht.. hoop dat iemand hier meer over weet!

4 jaar geleden

Reactie op Sanonino

Het CB maakte me een beetje nerveus omdat ze zeiden dat ze dat wel zou moet ...
Ja elke CB geeft verschillende adviezen. Ieder kindje ontwikkelt op zijn eigen manier. Genoeg babies ontwikkelen zich niet perfect volgens een schema dat is gemaakt. Zijn ook maar richtlijnen.

4 jaar geleden

Reactie op BDK

Hier rolt ze al van haar 4 maand maar alleen van rug naar buik... En dan we ...
https://youtu.be/-GMzB31yAbM ik probeer de oefeninggen uit deze video regelmatig! 😊

4 jaar geleden

Je moet luisteren naar je zelf! Ik heb in december mijn eerste kindje gekregen en was ook erg aan luisteren naar anderen en ik merkte dat mijn jongetje daarmee alleen maar in de war mee werd ze kunnen je alles wijs maken maar elk kindje is niet het zelfde. De mijne is met keizersnee geboren en heeft voorkeur houding spanning in nekje en tussen darmen en bekken en heeft afplatting hoofdje heb me erg druk gemaakt maar nu met fysio en osteopaat stuk zelf vertrouwen gekregen ze doen het op hun manier!

4 jaar geleden

De mijne is morgen 19 weken (4 maanden) maar draait zelfs nog niet naar z’n zij😕 fysio is langs geweest ivm z’n voorkeurshouding en zijn elke dag druk met tummy time en oefeningen maar meneer lijkt het wel prima te vinden..

4 jaar geleden

Mijn zoontje is 4,5 maand heeft heeft een tijdje gedaan ( van buik naar rug) maar doet het al een hele poosje niet meer. Komt vanzelf wel weer goed.

4 jaar geleden

Reactie op Kimmy8

Mijn dochtertje is nu ook 5 maanden sinds een paar dagen en doet sinds twee ...
Hier precies hetzelfde. Dan rol ik haar terug en hup weer terug op haar buik en weer huilen haha

4 jaar geleden

Kleine hier is as. maandag 5 maanden en rolt nu enkele weken van rug naar buik. Zo uit het niets, want ze vond tummy tijd altijd verschrikkelijk. En nu huilen omdat ze niet meer terug kan rollen. Maar als je haar op haar rug legt, rolt ze direct weer op haar buik en begint ze weer te huilen🤣

4 jaar geleden

Reactie op Liz_Deborah

Kleine hier is as. maandag 5 maanden en rolt nu enkele weken van rug naar b ...
Oh same hier! Zelfs in bed🤣 En dan echt keihard huilen, terug op ruggetje leggen en dan direct terug rollen! Kan niet wachten tot hij snapt hoe hij zelf terug kan!