48 Reacties

4 jaar geleden

Ons zoontje van 5 maanden rolt sinds vorige week, zo opeens van het ene op het andere moment. Verder precies hetzelfde als bij jou: wel al een tijdje op de zij liggen en hij had best een lange tijd een hekel aan tummy time. Nu wil hij niets liever dan op de buik rollen. Het komt bij jou ook vast gauw, waarschijnlijk als je even een keer niet oplet ;)

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op BDK

Hier rolt ze al van haar 4 maand maar alleen van rug naar buik... En dan we ...
Leuk om te lezen dit! Ons meisje rolde ook bij 4 maanden ineens om, van rug naar buik. En ook boos worden omdat ze dan “vast zat”. Ik probeer oog contact met haar te maken, dan opzij kijken en dan omhoog. Als ze me volgt merk ik dat ze beetje terug naar haar zij draait, maar nog niet terug op de rug. Haar arm/elleboog ligt dan in de weg haha🙈 zal ze vast vanzelf wel doen weer..

4 jaar geleden

Mijn dochtertje rolt al enkele weken. Is geboren op 20december. Heel actieve baby maar alle kindjes zijn anders. Niet te veel vergelijken! Komt goed!

4 jaar geleden

Ik hoor iedereen zeggen over tummy timen maar wat is dat? Of ben ik de enige die zich dat afvraagt 😂

4 jaar geleden

Reactie op SimaAA

Ik hoor iedereen zeggen over tummy timen maar wat is dat? Of ben ik de enig ...
Gewoon op de buik liggen 😉 het is tummy time: je baby moet even op zijn buik liggen ☺️

4 jaar geleden

Reactie op Sanonino

Het CB maakte me een beetje nerveus omdat ze zeiden dat ze dat wel zou moet ...
Nou idd.. het CB heeft altijd wat op of aan te merken

4 jaar geleden

Mijn dochter 21 weken rolt ook niets nog hoor geen interesse alleen met r heupen benen wat gymen

4 jaar geleden

Onze kleine meid is 4 maanden, heel actief en rolt alleen maar. Nooit wat geoefend met haar, dus zou zeggen komt goed! Elke baby is anders en ontdekt nieuwe dingen op eigen tempo. 😀

4 jaar geleden

Reactie op Emma101

Mijn zoontje is nu 4,5 maand en rolt ook alleen op ze zij. Nog niet door du ...
In de puckababy ligt hij dan toch soort van ingebakerd? Want omtrent inbakeren wordt er gezegd dat je daarmee moet stoppen als je kindje van rug naar buik gaat rollen omdat dat idd gevaarlijke situaties kan opleveren als hij zijn handen niet kan gebruiken.

4 jaar geleden

Niet al te druk over maken. Sommige baby's zijn heel fanatiek en oefenen tot ze iets kunnen, andere beginnen hier pas later mee. Komt wel!

4 jaar geleden

Mijn baby is 5 maand. Hij heeft 2 keer omgerold, maar maakt daar sindsdien geen aanstalten toe. Hij ligt niet graag op zijn buikje. Maar ik maak me daar ook geen zorgen (meer) in :)

4 jaar geleden

Onze dochter rolde met 3,5 maand. Ze is nu 20 weken. Erg actief, wil alleen maar zitten en staan. Elke baby doet het op eigen tempo! Het komt goed 💪🏻

4 jaar geleden

Echt geen enkel probleem! Ze beweegt goed (dus spierziektes zijn dan min of meer uitgesloten) en daarna doet elke baby t op zijn eigen tempo. Echt niet druk om maken ;-)

4 jaar geleden

Rollen doet ie niet, wel “verkruipen” met zijn beentjes. Ach ja ik heb er alle vertrouwen in. Er is niemand die op latere leeftijd nog vraagt “en hoe oud was ie toen ie voor het eerst omrolde?” ;)

4 jaar geleden

Reactie op elketje

Rollen doet ie niet, wel “verkruipen” met zijn beentjes. Ach ja ik heb er a ...
Helemaal goed. Als je maar kracht ziet in het lijfje en ledematen!

4 jaar geleden

Reactie op Lins13

In de puckababy ligt hij dan toch soort van ingebakerd? Want omtrent inbake ...
Klopt dan mag je inderdaad niet meer inbakeren als ze gaan omrollen! Dan kunnen ze zich niet opvangen , omduwen niks ! Zal daar dus mee stoppen .....

4 jaar geleden

Mijn zoontje rolde met 3 maanden al en dat vond k dood eng 😅. We hebben een speciaal Fedde & Kees lakentje en slaapzakje aangeschaft en dat ging tot afgelopen weekend goed. Nu rolt hij ook in zijn bedje van rug naar buik 😫. Ik vind hem elke ochtend op zijn buik en hij doet nu niks anders meer. Hij kan nog niet terug rollen. Maar elke baby gaat op zijn eigen tempo. Het komt vanzelf 😃. En laat je vooral niet gek maken door het cb. Wij deden nooit tummy time omdat mijn zoontje dat vreselijk vond en daar kreeg k ook al commentaar op toen hij nog maar paar weken oud was. Het komt vanzelf allemaal. Als je dochter straks de smaak te pakken heeft dan doet ze niks anders meer. En k bekijk het zo, mijn zoontje is nu alleen maar bezig met rollen en jou dochter waarschijnlijk met iets anders. En straks als ze daar klaar mee is dan heeft ze alle aandacht voor het rollen en oefent ze daarmee. Ze kunnen niet alles al tegelijk leren en oefenen hihi

4 jaar geleden

De mijne is de 20 weken (plus 4 dagen) en is wel geteld nu 4x van z’n buik naar z’n rug gedraaid🙊 al zou het kunnen dat die 4x ook net ‘mazzel’ waren dus wij zitten echt ‘te wachten’ bijna totdat hij het door heeft🙈 op z’n zij draaien doet ie ook niet, al is hij sinds de laatste week wel meer bezig met speeltjes die naast hem liggen en dat hij die wil pakken.. vermoed wel dat dat het begin is en dat het er dus aan zit te komen maar pfff ‘elke baby heeft z’n eigen ritme’ zorgt er wel voor dat je af en toe zwaar begint te twijfelen🙈

4 jaar geleden

Reactie op MissPL

Mijn zoontje rolde met 3 maanden al en dat vond k dood eng 😅. We hebben ee ...
Idem. Roller op 3 maanden - dag en nacht. Nu laat ik ze s nachts gewoon liggen op haar buik 😅. Ze kan sinds deze week terug rollen, heeft ze geleerd in bed..😂🙄. Zo'n actieve baby heeft ook z'n nadelen..

4 jaar geleden

Reactie op Sofievdb

Idem. Roller op 3 maanden - dag en nacht. Nu laat ik ze s nachts gewoon lig ...
Oh ik durf dat dus echt nog niet 🙈. Misschien als hij straks terug kan rollen dat ik het dan minder eng vind. Wat goed dat ze nu terug rolt. Klopt, het heeft soms ook z’n nadelen. Met 8 weken lag mn zoontje al overdwars in bed. K sliep echt niet lekker meer 😳. Heb zoveel slaapzakjes, dekentjes en lakentjes geprobeerd waardoor hij niet meer kon rollen