17 Reacties

4 jaar geleden

Ik ben 22 december uitgerekend en we hebben 2 februari de doop en de borrel. Waarschijnlijk gaat ons kindje eerder geboren worden maar wil dat hij minimaal 5/6 weekjes oud is.

4 jaar geleden

Wij zijn 26 December uitgerekend. En we willen in februari een kraamfeest geven. De kans is natuurlijk aanwezig dat de baby in januari pas komt maar dan blijft de datum voor de kraamfeest staan.

4 jaar geleden

Wij hebben, net zoals bij grote zus destijds, geen babyborrel gepland. Ook zij was een herfst/winterkindje en ik vind dat dan niet ideaal... Rond de eerste verjaardag dan wel een groot verjaardagsfeest gecombineerd met haar doopfeest. Misschien dat we iets gelijkaardigs doen voor babybroertje met de tijd...

4 jaar geleden

Reactie op celinevcn

Wij hebben, net zoals bij grote zus destijds, geen babyborrel gepland. Ook ...
Wij willen ook geen grote borrel doen maar zouden wel een deel familie samen op bezoek willen laten komen om de andere bezoekjes wat te beperken...

4 jaar geleden

Reactie op NeleV

Wij willen ook geen grote borrel doen maar zouden wel een deel familie same ...
Ik hoop op niet al te veel bezoekjes door de drukte van de feestdagen... Bij onze dochter was de overvloed aan bezoek de eerste dagen een traumatische ervaring voor mij. Nu gaan we daar strenger op zijn! Bij thuisbezoekjes hebben we al afgesproken dat ik mijn man zal vragen om te kijken 'of de wasmachine al gedraaid heeft'. Zo weet hij dat het genoeg is voor mij en geen nieuwe drankjes meer moet aanbieden en wat begint op te ruimen.

4 jaar geleden

Reactie op celinevcn

Ik hoop op niet al te veel bezoekjes door de drukte van de feestdagen... Bi ...
Da's een super goede tip! Zo een 'code' dankje!

4 jaar geleden

Ik kan mij niet voorstellen dat ik daar behoefte aan heb na de bevalling. Wij hebben daarom ook niks gepland en spreken wel persoonlijk met mensen af wanneer ze willen komen. Wij als gezin hebben prioriteit. Ik wil alle rust en wennen aan het feit dat we voor het eerst ouders zijn geworden. Heel spannend, maar ik heb er wel heel veel zin in!

4 jaar geleden

Wij houden geen babyborrel. We geven op Geboortekaartje al aan welke tijden we smiddags en 'savonds na bepaalde tijd rusten. En omdat ik beval rond de feestdagen zullen de meeste waarschijnlijk na Nieuwjaar komen want het word al druk zat. Ook omdat ik nog een peuter heb lopen willen we het zo rustig mogelijk houden rond die periode want hij krijgt al genoeg prikkels van de feestdagen, laat staan als onderhand elke dag nog bezoek komt voor de baby..

4 jaar geleden

Ik geef geen babyborrel, ik ben een single mama dus ik veronderstel dat ik blij gaan zijn met wat bezoek tijdens donkere wintermaanden 🤪 Wel een pannenkoekenfeest op 2 februari uiteraard met fotoshoot met oma opa meter en peter ☺️

4 jaar geleden

Wij twijfelen nog... babyborrel na 5/6 wkn, of toch gewoon kraamvisites. Denk toch het laatste, babyborrel is wel echt druk die dag. En dan spreek je niemand echt. Vond het kraamvisite ook iedere x wel wat hebben. Idd een code voor “ik ben er klaar mee” is handig 😅 Of misschien gewoon zeggen, jongens ik moet rusten, moeten eigenlijk natuurlijk ook gewoon kunnen he👍🏻

4 jaar geleden

Mijn vrouw wordt 2,5 week na de uitgerekende datum 30 en dat gaan we vieren 😬 onder klein voorbehoud dat de baby niet pas met 42 weken komt. Maar dan zullen we dus in principe het huis vol mensen hebben. Verder eerste week het liefst alleen ouders/broers/zussen en onze allerbeste vrienden. De rest kan later komen 😅

4 jaar geleden

Geen kraamfeest hier. Ben nu op 2 kraamfeesten geweest en vond het beide keren vreselijk. Zit je daar met mensen waar je niks of nauwelijks wat mee hebt. De mensen waar je voor komt spreek je amper en de baby krijg je alleen een stukje achterkant van te zien omdat die bij anderen ligt. Het voelde echt een beetje als cadeautje dumpen.. Wel heerlijk dat je niet tot 6 maand na de geboorte nog kraambezoek hebt overigens;-)

4 jaar geleden

Ik beval normaal 29 december mijn vriend de papa dus is een boer en daar zijn babyborrels traditie als de baby 6 weken oud is laten we de baby smorgens dopen nadien eten we met onze beide ouders broers en zussen in een feestzaal een middagmaal en daarna komen rond 14u30 familie en vrienden collega’s en buren om en bij de 150 personen klinken op de baby met een glas champagne kleine taartjes en gebak en nadien ook nog minisandwiches en koffie bier enz een klein trouwfeest dus ik ben al aan het sparen 🙈😅👶🏻🍾🍾

4 jaar geleden

Ongeveer een week later. Volgens Nigeriaanse traditie. Dan maken we ook de naam bekend. Name day celebration ☺️

4 jaar geleden

Wij zouden een maand later doen.maar we zijn aan het twijfelen,een zaaltje huren en alles zelf doen of in een café/restaurant en zij kijken dan voor drank en wij voor de hapjes.ik weet niet wat beter is? Gr jessie

4 jaar geleden

Onze babyborrel ik 5weken na de vermoedelijke bevallingsdatum gepland. En mijn schoonouders hebben hiervoor een zaaltje gehuurd waar er drank is dat we kunnen kopen en van hapjes gaan we denk ik enkel wat broodjes en wat borrelhapjes chips enzo op tafel zetten. Ik heb zelf totaal geen idee hoe een babyborrel normaal gaat dus laat ik het grotendeels aan hen over aangezien zij hier voor betalen.

4 jaar geleden

Mijn man en ik vinden het altijd wel gezellig om vrienden/familie over de vloer te hebben tijdens een feestje en hebben ook geen stress over koffie zetten/beschuit met muisjes maken ofzo. We zullen de eerste 3 weken weinig bezoek plannen, naast het eigen kerngezin (ouders, broers/zus). Daarna zullen we in een periode van een maand of 2, 1/2x per week op een doordeweekse avond of in het weekend kraambezoek uitnodigen in groepjes, bijvoorbeeld dan de vriendengroep op zaterdagmorgen en de week erop op zondag de familie van mijn kant etc. Door dit een beetje te bundelen is het ook gezellig en persoonlijk voor de gasten (die ook een fijn samenzijn hebben en samen kunnen kletsen), geniet ik van de gezelligheid om me heen en hebben we ook geen massaal feest waar je niemand echt spreekt en ook niet echt kunt ontspannen. Maar het is maar net waar jij je zelf prettig bij voelt.