312 Reacties

5 jaar geleden

Reactie op Tesjudith

Helemaal mee eens. Zo leuk om de kringloopwinkels af te gaan en zelf dinget ...
Eens! Wij hebben ook het meeste zelf gepimpt of zelf gemaakt en via marktplaats kast en bedje die na een likje verf er weer perfect uit zien! Super leuk je eigen touch er aan🥰

5 jaar geleden

Kamertje is hier ook bijna af😍🖤

5 jaar geleden

Wij mogen deze wieg van de familie van mijn vrouw gebruiken. De wieg is al bijna 70jr oud. Onze neefjes sliepen er in. Mijn vrouw en haar zussen sliepen er in. Haar vader en ooms en tantes. We hebben vandaag het matrasje besteld, mijn schoonmoeder gaat helpen met bekleden. Nog een paar weekjes en dan mag onze baby hier in slapen 🥰

5 jaar geleden

Reactie op Suusk88

Wij mogen deze wieg van de familie van mijn vrouw gebruiken. De wieg is al ...
Waaauw!

5 jaar geleden

Reactie op Tesjudith

Waaauw!
We gingen hem vanmiddag ophalen bij mijn schoonzus en mijn vrouw zei net: je ging gewoon helemaal stralen toen je hem zag staan! Maar ik ben er ook zo blij mee! 🥰

5 jaar geleden

Reactie op Suusk88

We gingen hem vanmiddag ophalen bij mijn schoonzus en mijn vrouw zei net: j ...
Hij is prachtig, zou er ook van gaan stralen ;)

5 jaar geleden

Reactie op Suusk88

Wij mogen deze wieg van de familie van mijn vrouw gebruiken. De wieg is al ...
Ohh jaaa supergaaf!!

5 jaar geleden

Hier even een vraag! Is een stoel echt nodig op de babykamer? Want ik heb die nog geen namelijk.

5 jaar geleden

Reactie op Lauraa92

Hier even een vraag! Is een stoel echt nodig op de babykamer? Want ik heb d ...
Ik denk persoonlijk van niet. Het kleedt eventueel wel leuk aan als je er de ruimte voor hebt maar wij hebben hem nooit echt gebruikt. (Borst) voeden deed ik in bed en ik ging echt niet midden in de nacht op een koud stoeltje zitten 😅 Maar het is ieder voor zich natuurlijk!

5 jaar geleden

Reactie op Lauraa92

Hier even een vraag! Is een stoel echt nodig op de babykamer? Want ik heb d ...
Wij hebben een schommelstoel maar ik zou me vooral niks aantrekken van wat anderen hebben. Mocht je hem tzt missen kun je denk ik altijd nog een stoel bijhalen toch? Het is ook zonde om hem te hebben en nooit te gebruiken. Zo probeer ik wel een beetje naar dingen te kijken nu.

5 jaar geleden

Reactie op Sylvia2019

Ik denk persoonlijk van niet. Het kleedt eventueel wel leuk aan als je er d ...
Oke. Zo denk ik ook namelijk. Wss ga ik ook voeden op bed. Inderdaad dan zonde om een stoel aan te schaffen en vervolgens niet te gebruiken

5 jaar geleden

Reactie op Lauraa92

Oke. Zo denk ik ook namelijk. Wss ga ik ook voeden op bed. Inderdaad dan zo ...
Mocht je hem achteraf alsnog nodig vinden heb je hem snel genoeg gekocht toch 😬

5 jaar geleden

Reactie op Sylvia2019

Mocht je hem achteraf alsnog nodig vinden heb je hem snel genoeg gekocht to ...
Zeker waar ook. Dankje voor jullie reacties😘

5 jaar geleden

Reactie op Lauraa92

Hier even een vraag! Is een stoel echt nodig op de babykamer? Want ik heb d ...
Ik had hem wel.. in de babytijd niet super veel gebruikt maar nu mijn eerste zoontje 1,5 is vinden we het heerlijk om er nog even in te zitten voordat hij gaat slapen en als hij snachts wakker wordt (dromen, kiezen krijgen) ben ik er ook heel erg blij mee!!!

5 jaar geleden

Heeft iemand tips voor een leuke muziekmobiel voor boven het bedje of de box?☺️

5 jaar geleden

Reactie op Lauraa92

Hier even een vraag! Is een stoel echt nodig op de babykamer? Want ik heb d ...
Een Stoel is echt wel een aanrader wij vonden zeker fijn!! Ook om toch rust creëren voor je partner... En de stoel komt bij de eerste nog van pas.... Ieder z'n ding natuurlijk

5 jaar geleden

Vraag: een Babyslaapzak of een deken? En als een deken dan wat voor deken? Dus: Wat kopen jullie voor in de wieg? Het is dan winter dus kan koud zijn maar op zich is het in huis altijd wel 18-20 graden.. ik was vandaag in de prenatal en zag niet echt verschillen in dekens. Bij de slaapzakken weer wel zomer en wintervarianten...🤔

5 jaar geleden

Reactie op char

Vraag: een Babyslaapzak of een deken? En als een deken dan wat voor deken? ...
Volgens mij zijn echte ‘dekens’ niet toegestaan bij baby’s? Dacht dat ik dat ergens had gelezen. Sowieso slaapkamertje altijd op warmere temperatuur hebben dan dat je misschien normaal hebt en de baby in een (dikke) slaapzak? Volgens mij hebben wij ooit nog eens zo’n dikke slaapzak gehad waarvan we de mouwen uiteindelijk ook konden afritsen.

5 jaar geleden

Reactie op char

Vraag: een Babyslaapzak of een deken? En als een deken dan wat voor deken? ...
Babybed opmaken Gebruik de eerste twee jaar geen dekbed voor je baby. Deze zijn vaak te warm en zo kan er warmtestuwing ontstaan, wat gevaarlijk is voor je kind. Omdat dekbedden los op het bed liggen, bestaat bovendien de kans dat je baby met zijn hoofdje onder het dekbed komt en niet meer goed adem kan halen. Totdat je kind twee jaar is, is een goed passende babyslaapzak of trappelzak de veiligste manier om je kind warm te houden, zeker als je baby op een gegeven moment veel beweegt. Bij een warme trappelzak is het niet nodig om ook nog een dekentje in het bed te leggen. Zo kies je de juiste babyslaapzak. Heb je geen babyslaapzak of wil je toch een dekentje gebruiken? Zorg dan dat je ‘kort opmaakt’, dit betekent dat je baby met zijn voetjes tegen het voeteneind ligt. Zo kan hij met zijn hoofdje niet onder het dekentje komen met alle risico’s van dien. Vouw een dekentje nooit dubbel, dit is al snel te warm. Stop zowel het lakentje als het dekentje rondom goed in. De ideale temperatuur De ideale temperatuur op de slaapkamer van je baby is tussen de vijftien en achttien graden. Alleen als een baby net geboren is (de eerste zes tot acht weken) mag het iets warmer zijn. Na de eerste week is een mutsje niet meer nodig. Om te controleren of je baby een goede temperatuur heeft, kun je aan het nekje of de voetjes voelen. Deze moeten aangenaam warm zijn. Heeft je baby koorts, dek je hem minder warm toe dan normaal of laat hem alleen in een rompertje slapen. https://www.oudersvannu.nl/baby/slapen/veilig-slapen-baby/

5 jaar geleden

Reactie op char

Vraag: een Babyslaapzak of een deken? En als een deken dan wat voor deken? ...
Ik had voor Mn eerste in de wieg een deken van jollein met een lakentje en een kruik, en daaroverheen een dekentje die Mn moeder voor me had gehaakt.. (januari 2018) toen hij zich goed op temperatuur kon houden die kruik er natuurlijk uit.. na een paar weken zijn we een inbakerslaapzakje (volgens mij van puckababy) gaan gebruiken en lag hij daarbij nog onder het lakentje + 1 deken.