33 Reacties

4 jaar geleden

Mijn dochter is 9 maanden en lust alles! Ze krijgt vaak gestoomde vis met verschillende groenten en rijst of aardappel, en fruit gooi ik veel van het seizoen gewoon bij elkaar ze vind het allemaal heerlijk

4 jaar geleden

Mijn zoontje van bijna 9 maanden eet tot nu toe ook echt alles. Probeer steeds wat nieuws zoals verschillende soorten vis. Pasta met groenten is hier fav. En fruit gooi ik ook vaak alles bij elkaar. Je moet eens kijken op smikkels, daar vind je per leeftijd heel veel variatie

4 jaar geleden

Ik kijk vaak op smikkels.nl staan hele leuke recepten op en kan je ook de leeftijdscategorie en soort maaltijd kiezen! Mijn zoontje lust ook echt alles, dus die site vind ik wel erg handig

4 jaar geleden

Mijn dochter van 8,5 maand lust ook (bijna) alles, broccoli is het enige wat ze niet zo lekker vindt 😂 Pureren jullie het eten nog? Of geven jullie het in stukjes?

4 jaar geleden

Mijn dochter van 8,5 maand lust ook (bijna) alles, broccoli is het enige wa ...
Fijn dat je dochter zo goed eet! Ik pureer het avondeten nog wel. 1x minder fijn gepureerd een paar weken geleden en meneer weigerde het. Nu hij 8 maanden is wil ik het nog een keer proberen. Stukjes brood en fruit gaat heel goed.

4 jaar geleden

Reactie op Molly

Fijn dat je dochter zo goed eet! Ik pureer het avondeten nog wel. 1x mind ...
Ja, ik heb het inderdaad ook geprobeerd om er wat meer stukjes in te laten zitten.. maar dan moet ze er niks van hebben 😂 lippen stijf op elkaar haha. Dus voorlopig nog maar pureren.. Mag ik vragen wat jij op een boterham smeert/doet? Ik doe er eigenlijk alleen nog maar boter op of een laagje pindakaas..

4 jaar geleden

Ja, ik heb het inderdaad ook geprobeerd om er wat meer stukjes in te laten ...
Haha wat kunnen ze al eigenwijs zijn he op zo'n jonge leeftijd 😂 Mijn zoontje schudt dan ook met zijn hoofd, alsof hij 'nee' zegt 😆 Ik ook boter of pindakaas. Vindt hij heel lekker. En soms doe ik er niks op. 1x had ik wat avocado over en dat heeft hij gewoon zo opgegeten zonder iets erbij. Dat zou misschien ook lekker zijn op brood! Oja ik wil ook nog een keer proberen om een pannekoekje te maken met flesvoeding :-)

4 jaar geleden

Reactie op Molly

Haha wat kunnen ze al eigenwijs zijn he op zo'n jonge leeftijd 😂 Mijn zoon ...
Ja, vreselijk eigenwijs inderdaad! 😂😂 Misschien inderdaad eens proberen met wat geprakt fruit. Zo’n pannekoekje lijkt mij ook wel wat! Eens kijken voor een receptje. 😉

4 jaar geleden

Hier een slechte (paar happen) groente eter. Fruit gaat steeds beter! Weten jullie lekkere combi's met groente en fruit?? In de hoop dat de groentehap dan beter gaat en ik de verhoudingen langzaam kan aanpassen ?!

4 jaar geleden

Reactie op Suzanne0307

Hier een slechte (paar happen) groente eter. Fruit gaat steeds beter! Wet ...
Ik gooide in t begin pruim door alle groentehapjes (voor vertering). Pruim pastinaak was favoriet!

4 jaar geleden

Reactie op Suzanne0307

Hier een slechte (paar happen) groente eter. Fruit gaat steeds beter! Wet ...
Mijn dochter vindt bruine bonen met appel heel lekker!

4 jaar geleden

Reactie op Suzanne0307

Hier een slechte (paar happen) groente eter. Fruit gaat steeds beter! Wet ...
Appel met wortel was een succes hier. En al groentecombi's met zoete aardappel of pompoen geprobeerd? Die vindt mijn zoontje het lekkerst

4 jaar geleden

Leuke tips, ik ga ze een keer proberen!! Thanks

4 jaar geleden

Tot nu toe vallen alle onderstaande recepten in de smaak. Rijst, met gestoomde paprika en courgette. Aardappel met kikkererwten en broccoli. Aardappel met bloemkool en broccoli. Aardappel met wortel en doperwten. Rijst met sperziebonen en kikkererwten. Ik prak het, niet pureren en dat gaat super. Ik ga volgende week babypasta proberen. En ik ga dan ook vlees toevoegen aan de hapjes. Overigens. Ik maak in een keer voor een maand hapjes klaar. Ben dan wel even een paar uur bezig, maar hoef er dan niet elke avond moeite voor te doen. Ideaal!

4 jaar geleden

Reactie op Peg88

Tot nu toe vallen alle onderstaande recepten in de smaak. Rijst, met gesto ...
Gebruik je een stoommandje of een apparaat voor de gestoomde paprika en courgette? Voeg je al iets van milde kruiden aan het eten toe? Mijn dochter is ook 8 maanden, geen enthousiaste eter maar proeft wel alles. Vd week zelfs een partje citroen haha.

4 jaar geleden

Reactie op Larissavw

Gebruik je een stoommandje of een apparaat voor de gestoomde paprika en cou ...
Ik heb een rijstkoker met stoommandje. Die is echt ideaal! Ik stoom eigenlijk alle groente. Behalve de doperwten.

4 jaar geleden

Reactie op Larissavw

Gebruik je een stoommandje of een apparaat voor de gestoomde paprika en cou ...
Oh sorry ik geef maar voor de helft antwoord haha. Ik gebruik nog geen kruiden, daar wil ik nog heel even mee wachten.

4 jaar geleden

Leuk om te lezen! avocado ga ik ook eens proberen :) en smikkels - Couscous met rode biet en vega balletje. Vega balletjes vallen sowieso goed in de smaak! Ook nog een appeltje bij de rode biet, is lekker! - Ik vervang vleesvervangers/vis ook regelmatig door ei, bijv groente (wortel/tomaat/courgette) met ei en aardappel. - Zalm met broccoli en zoete aardappel - Pasta met rode saus (in saus wortel, champignons en bleekselderij) eventueel met Vega balletje. Ik gebruik ook nog geen kruiden of zout oid ik prak alles en zachte dingen blijven soms wat groter. Als dat lukt is het wel goed, zo leren ze de structuur van de verschillende ingrediënten kennen.

4 jaar geleden

Reactie op Suzanne0307

Hier een slechte (paar happen) groente eter. Fruit gaat steeds beter! Wet ...
Ik maak nog wel eens witlof met appel en aardappel. Gaat erin als zoete koek bij onze kleine.

4 jaar geleden

Reactie op GemmavZ

Leuk om te lezen! avocado ga ik ook eens proberen :) en smikkels - Cousco ...
Avocado met banaan doet het bij ons zoontje ook erg goed. - Aardappelen met bloemkool - Rijst met sperziebonen, tomaat en kipfilet - Rode bieten met aardappelen - Zoete aardappel met bloemkool - Witlof met appel en aardappelen - Wortelen met aardappelen - Rijst met avocado en kalkoenfilet Qua fruit vind ons zoontje blauwe bessen (uit diepvries) met geprakte banaan bijvoorbeeld erg lekker of nectarine met peer. Babieskitchen.com heeft ook veel recepten voor verschillende leeftijden voor je baby.