10 Reacties

2 jaar geleden

Mijn dochter is nu 20 maandjes (15-11-2019) en gaat tussen 19.00 en 20.00 naar bed en slaapt dan tot +- 7uur. Rond 10/10.30 doet ze haar slaapje tot 11/11.30 en blijft dan wakker. Wij hebben wel al +- 6 maanden een vast ritme. Douchen Nog eventjes tv kijken (Schilderijen) opa&hond kusje geven En dan lekker naar bed

2 jaar geleden

Mijn zoontje van 18 maanden gaat om 19.00uur naar bed en slaapt dan een klokje rond tot de volgende morgen 7.00uur. Doet in de middag 1 dutje meestal rond 12.00 naar bed en slaapt wisselend ene keer 1u, 1.5u of 2u. Heeft tussen de middag nooit echt veel geslapen vanaf t begin eigelijk. Sliep pas door met 13 maanden en ging toen al bijna naar 1 slaapje op de dag.. En dat onrustige zit hier soms ook nog hoor,.. misschien drukkere dag geweest of nog wennen aan deze slaapjes dat zou kunnen.

2 jaar geleden

Hier ook 'n dochter van 20 maanden mijn dochter gaat tussen 19.30 en 20.30 naar bed en ze word nooit voor 8u wakker😁 's middags doet ze een dutje tussen de 1,5 en 3,5 uur🙈 ik weet het we hebben een enorm goede slaper

2 jaar geleden

Hier een zoontje van 20 maanden. Gaat na de lunch (12:30) naar bed en slaapt dan tot 14:30 ongeveer. En 's avonds gaat hij om 19:15 a 19:30 naar boven en slaapt dan tot de volgende ochtend. Het kan ook een fase zijn dat ze wat moeilijker naar bed gaat.. wij hebben rond de 18 maanden ook even een periode gehad dat het flink huilen was als hij naar bed moest.

2 jaar geleden

Dochter van 19 maand. Brengen haar vaak richting 20 u a 20.30 naar bed. Maar is dan vaak nog laaaang niet moe. Ze kan gerust een half uur nog na tetteren, maar eigenlijk wel dat ze dan zelf in slaap valt (uiteindelijk). Smorgens wakker om 8.30 en dan slapen weer rond 13.30, soms team no sleep, maar vaak 1,5 uur. Energiek meisje, zit savonds nog super veel rek op. 😂

2 jaar geleden

Reactie op Judith89h

Dochter van 19 maand. Brengen haar vaak richting 20 u a 20.30 naar bed. Maa ...
Hier ook veel rek erop maar komt ook omdat ik wisselende diensten heb kan r ook als ze om 8u wakker is om half twaalf weer naar bed brengen dan slaapt ze totdat ik r naar de opvang breng

2 jaar geleden

Zoon van bijna 19 maanden gaat tussen 19.30 en 20.00 uur naar bed en slaapt hij tot 06.00-07.00 uur volgende ochtend. Meestal valt hij snel in slaap, maar soms ligt tot 21.00 gewoon lekker in bed om te chillen. Hij doet ook 1 dutje na zijn lunch en duurt het ongeveer max 2.5 u.

2 jaar geleden

Dochtertje van bijna 19 maand gaat tussen 18.30 en 19.00 naar bed. Slaapt door tot 6.30/7.00. Smiddags tussen 11.30 en 12.00 een middag slaapje van 1,5 tot 2/2,5. Verschilt per dag. Bij mij slaapt ze altijd maar 1,5u terwijl ze bij de opvang soms 3u lang slaapt. Hoe dan? 😅

2 jaar geleden

Hier dochter van 19 mnd. Wakker tussen half 7 en 8. Middagslaapje start tussen 11 en 12.30. Dan slaapt ze tussen de 1,5 en 2 uur meestal. Ze gaat niet zo vroeg naar bed. Rond 20.00uur. Als we te vroeg gaan gaat het niet goed, maar als ze oververmoeid is ook niet. Als jonge baby was slapen zeker overdag lastig. Rond 18 mnd heeft ze wel last slaapregressie gehad. Toen 1,5 week niks mee te beginne. Vanaf toen ritueeltje ook wat aangepast. Succes, dat is niet fijn, als je elke avond lang bezig bent met een huilend kind. Erg vermoeiend.

2 jaar geleden

Hier zoontje van 19 maanden. Ook redelijk laat over gegaan op 1 slaapje. Op begin was dit ook niet meteen wat het moest zijn, vooral dat dat slaapje dan te kort was. Ondertussen na tijdje volhouden vam tzelfde ritme wel. Gaat na de lunch, zn bed in, rond 13u is dat meestal. Slaapt dan 2,5 uur (soms ook 3). Gaat er savonds rond 19.30 uur in. De ene keer slaapt hij direct de andere keer kletst hij een tijdje (en dat laten we ook gewoon, kan dan best halfuur tot soms uur duren, maar hij valt daarna in slaap, gaat eigenlijk nooit huilen maar verwerkt zo denk ik de dag. Wordt smorgens rond 7u wakker met uit zondering uitslapen tot 7.30 of langer.