10 Reacties

4 jaar geleden

Hier heb ik nog geen ervaring mee maar ik heb wel eens gehoord/gelezen dat sommige moeders hun kindje los koppelen zodra het gaat bijten. Elke keer. Dat vindt je zoontje misschien niet zo leuk.. dat is juist ook de bedoeling en hopelijk leert hij dan dat hij dat niet mag doen. En hierbij misschien duidelijk, nee, zeggen? Succes!

4 jaar geleden

Hoi, ik heb geen tips helaad. Mijn dochter deed dit ook waardoor ik gestopt ben met bv geven. Mogelijk zou je je productie nog op kunnen schroeven waardoor er dus veel melk beschikbaar is? Maar misschien is dit gewoon een natuurlijk moment om de bv af te bouwen? Succes ermee!

4 jaar geleden

A heel vervelend zeg.. een nicht van mij zei dat je hem een pijnprikkel moet geven op het moment dat hij bijt.. dus zij kneel haar zoontje even in zn bil ofzo.. of op een anderen manier soort corrigeren..

4 jaar geleden

Ik laat met mijn stem en blik zien dat mijn zoontje niet moet bijten. Hij bijt gelukkig niet zo vaak meer. Hij is nu inmiddels 7,5 maanden

4 jaar geleden

Joh wat vervelend!! Ik heb op deze website wel wat tips gevonden: https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/90-als-je-baby-je-bijt Samengevat: let goed op wanneer er onrust komt bij je baby, of aandacht verslapt, en probeer het dan voor te zijn door je kindje los te koppelen. Hoop dat je wat tips vindt, mijn zoontje is even oud en heeft ook 2 tandjes, ik houd hem strak in de gaten tijdens de voeding want ben bang voor een beet, hij is erg onrustig. Succes!

4 jaar geleden

Bedankt voor jullie tips! Hem er af halen, tijdje wachten en later aanleggen heeft nog niet echt effect. Ook laat ik merken dat hij me pijn doet door duidelijk nee te zeggen. De productie opkrikken heb ik al enige tijd gedaan, door extra te kolven, maar heb steeds vaker momenten dat ik geen zin meer heb om zo hard te moeten werken om het allemaal op peil te kunnen houden! Lastig dus... Ben aan het twijfelen af te bouwen... Maar heb daar enerzijds ook wel weer moeite mee want het ging zo goed!

4 jaar geleden

Mijn kindje deed dit ook. De eerste keer kwam ik erachter dat ze het deed als ze eigenlijk niet zo'n trek had. Ik was gewoon gewend om haar iedere drie uur te voeden overdag. Bijten deed ze bijvoorbeeld nooit de eerste voeding na de nacht, dan dronk ze gewoon gulzig. Ik ben toen weer beter op haar verzoek gaan letten en ze drinkt nu nog maar vier keer over de hele dag. Later heeft ze weer een paar keer gebeten maar toen kwamen er vijf tanden tegelijk door. Ik ben toen voor het voeden andere dingen gaan aanbieden om de pijn in haar mondje te verlichten. Ze heeft nu al 10 dagen niet gebeten en ik denk/hoop dat we het nu gehad hebben.

4 jaar geleden

Gebeurde bij mij ook. Maar nu ik overdag flesvoeding geef en alleen snachts en sochtends vroeg bv geef, is het klaar. Overdag zijn ze actief en spelerig. Op d3 momenten dat ik nu bv geef is ie soezig en slaperig. Dat scheelt enorm! Zo kan je toch nog door blijven gaan gedeeltelijk en hoef je niet meteen te stoppen

4 jaar geleden

Ook gehad toen mijn dochter net tandjes kreeg met 4 maanden, ze is nu ook 7,5 maand. Schrok ervan en zij van mijn reactie. Erna nog paar keer losgehaald als ze het deed. Na een tijdje eigenlijk niet meer gehad, gelukkig maar met inmiddels 8 tanden.

4 jaar geleden

Hi ik heb precies hetzelfde probleem, ik wil zo graag doorgaan met de bv maar ik kijk niet meer uit naar de bv momenten vanwege het pijnlijke bijten, ik ga vanaf morgen proberen te voeden met een tepelhoed wellicht dat dit helpt