13 Reacties

3 jaar geleden

Ik zou zeggen volg je kindje.. hij weet het beste wat hij nodig heeft.. dat brood komt wel.. ik biedt ons meisje elke dag wat brood aan, maar dit beland nog allemaal op de grond 😆 het komt wel

3 jaar geleden

Oh interessant onderwerp want ik zit namelijk dezelfde vraag. Boterhammen vindt ze vooral leuk om terug uit de mond te halen en dan op de grond te gooien. 🙈

3 jaar geleden

Wij geven al een tijdje smorgens rond 7u / half 8 een fles van 180 + 6, en een half uurtje later een boterham. De ochtend fles drinkt ze nog graag dus die houdt ik er gewoon in voorlopig, dat is echt ons momentje smorgens. De avondfles maak ik nog maar 120 + 4 en die gaat soms niet eens op

3 jaar geleden

Wij zijn begonnen met een boterham aan te bieden na de fles, maar al gauw hebben we dat omgedraaid. Nu knaagt ze eerst tevreden een hele boterham op en drinkt daarna dr melk.

3 jaar geleden

Ik had hetzelfde. Papfles in de ochtend en dan langzaam overgaan naar een broodje. Ik bood het broodje aan, voor de fles. Adv wat hij op had opgegeten gaf ik de fles, soms 150 cc en soms was dat bijv 90cc. En zo ging langzamerhand de fles eraf, nu krijgt hij s ochtends gwn melk. Mocht hij het brood niet lekker of interessant vinden, kan je het misschien in zijn papfles dippen? Maar elk kindje is verschillend en gaat op zijn/haar tempo. Lukt het niet, probeer je over een poosje weer.

3 jaar geleden

Mijne van 11 maanden krijgt s ochtends tot 150 ml fles met een boterham als hij gaat naar de opvang. En als we blijven thuis, hij krijgt van mij een bordje pap

3 jaar geleden

Hier van papfles overgegaan op bordje pap mede door reflux. Hij vind het heerlijk en zelf eet ik smorgens ook geen brood, dus waarom hij wel. Deze week diëtiste gesproken en zij zei dat met de 450cc melk op een dag netjes is

3 jaar geleden

Hier dikke bende met t avondeten erin eruit

3 jaar geleden

Onze dochter krijgt sochtends brinta of havermout en een flesje gewone melk en dan als lunche brood.

3 jaar geleden

Mijn dochter van bijna 1 wil ook niet graag meer haar flesje drinken. En brood doet ze zoooo lang over smorgens (terwijl het smiddags vanzelf gaat). Ze eet nu pap smorgens. Lekker voedend en gaat er vlot in. Ik kijk zelf niet exact naar richtlijnen. Doe wat goed voelt..

3 jaar geleden

Wij hebben een paar weken de ochtendfles van ons zoontje gehalveerd qua inhoud van 180 naar 90 ml. Eerst de fles en een klein kwartiertje daarna de boterham. De eerste 3 a 4 dagen begon hij te huilen als de fles op was (ook hij is nog erg dol op de fles), maar daarna was het klaar. Scheelt wel dat hij de vaste voeding goed eet en als hij zelf de stukjes brood in zijn mond mag doen dan is de boterham binnen no time op. Kijk inderdaad vooral gewoon naar wat jij denkt dat goed is voor je zoontje.

3 jaar geleden

Mijn dochter lust geen brood 😂😅, helaas

3 jaar geleden

Bij ons heeft ze geen papfles gehad. Na een tijdje wel 'gewone' pap gegeven dus met de lepel. Dat krijgt ze nu nog steeds. Ben ook niet van plan dit te veranderen van pap naar brood. Ochtend is soms toch net iets hectische en pap zit er dan zo in. Snel de buik vol!