24 Reacties

4 jaar geleden

Hier echt precies hetzelfde ! Zoontje 7 maanden nu, draait echt zijn hele bed door, en ligt opeens met zn hoofd bij het voeteind. Maar dus rollen naar zijn buik en niet terug rollen. Soms valt hij zo inslaap en soms gaat hij huilen. Ik denk dat je het niet echt tegen kan houden!

4 jaar geleden

Hey! Hier ook hoor. Ik heb het losgelaten.. vond ik ook heel eng! Alleen elke keer terug draaien werd hij zelf heel ongelukkig van en hij kan goed zijn hoofdje op houden. Sindsdien veel rustigere nachten, we hoeven er zelden meer uit voor een speen of iets!

4 jaar geleden

Onze dochter heeft ook een maand op haar buik en zij geslapen ondanks dat ze niet terug kon draaien. Inmiddels kan ze dat wel. Ze is nu 6,5 maand.

4 jaar geleden

Hier ook! Hij slaapt heerlijk. Ik heb hem zoooo vaak teruggelegd, maar vervolgens draait hij dan zelf weer terug. Hij laat wel van zich horen als hij het anders wil. Ik heb ervaren dat hij echt wel sterk genoeg is om zijn hoofdje te draaien of op te tillen! Hij laat van zich horen als hij hulp wil! Als hij er lekker van slaapt... Zou ik hem lekker laten liggen!!! Maar ik snap je, ik vond (en stiekem nog steeds een beetje) het ook een ding!!

4 jaar geleden

Reactie op meggyb

Hier echt precies hetzelfde ! Zoontje 7 maanden nu, draait echt zijn hele b ...
Dank! Dan weet ik dat ik niet de enige ben. Het voelt af en toe zo van dat heb ik net weer...de onze rolt ook echt zijn hele bed door. Ik heb alles waar die tegenaan kon gaan liggen maar eruit gehaald 😬

4 jaar geleden

Ja heel herkenbaar. Mijn zoontje is bijna 7 maanden en doet dat ook. Als hij in bed gelegd wordt draait hij ook gelijk naar zijn zij of buik. Overdag en avond laten we hem maar gewoon zo slapen. Als wij savonds gaan slapen proberen we hem weer terug op zijn rug te leggen. Meestal gaat dat wel goed. Ik heb een tweeling, mijn andere zoon draait ook snel op zijn buik maar dan echt als hij wakker is, die slaapt niet op zijn buik. Zal blij zijn als ze weer terug kunnen draaien van buik naar rug. 😅

4 jaar geleden

Reactie op QMvdM

Hey! Hier ook hoor. Ik heb het losgelaten.. vond ik ook heel eng! Alleen el ...
Ja juist, als ik hem terug draai is die vaak gelijk wakker. Ik denk dat ik het ook maar moet proberen los te laten

4 jaar geleden

Reactie op babycroonen

Ja juist, als ik hem terug draai is die vaak gelijk wakker. Ik denk dat ik ...
Ik heb voor mijn eigen gemoedsrust wel een Aerosleep topdek en hoeslakens aangeschaft 🙈

4 jaar geleden

Nu de paniek voorbij is (wekenlang snachts tot 5 keer eruit om haar om te draaien, omdat ze het op een brullen zette dat het haar zelf nog niet lukte) slaapt ze heerlijk op haar buik. Ik ben zelf ook een buikslaper dus kan me er iets bij voorstellen. Op deze leeftijd zijn ze wel zo sterk dat ik het niet eng vind dat ze op haar buik ligt.

4 jaar geleden

Reactie op svangineken

Ja heel herkenbaar. Mijn zoontje is bijna 7 maanden en doet dat ook. Als hi ...
Ja idd! Vind het stiekem toch beetje eng al weet ik wel hij is volgens mij sterk genoeg maar toch...hoop dat die snel terug kan draaien.

4 jaar geleden

Reactie op QMvdM

Ik heb voor mijn eigen gemoedsrust wel een Aerosleep topdek en hoeslakens a ...
Ja die heb ik al..maar toch blijf ik het spannend vinden

4 jaar geleden

Mijne van 6 maanden slaapt hele nacht op zijn buik. Hij vindt het heerlijk. Ik laat hem gewoon op zijn buik liggen. Maar met omrollen van buik naar rug is een beetje moelijk. Maar hij is wel bezig met oefenen.

4 jaar geleden

Dochtertje 6,5 maand was er heel vroeg bij met buik slapen denk met 5 maanden al, doodeng ook hoor 😨 maar je kan het op een gegeven moment echt niet tegenhouden. Heb zelf een paar nachten slecht geslapen terwijl zij echt heerlijk lag 😅. Inderdaad voor de nacht op de rug draaien en daarna moet je het loslaten. Ervan uitgaande dat ze van zich laten horen als het niet goed gaat....maar succes! Het gaat goed komen. Voor je het weet rolt ie echt het hele bed door 😅🙈

4 jaar geleden

Hier ook precies hetzelfde, 6,5 maand. Maar ik heb het ook maar los gelaten, want hij slaapt heerlijk op zijn buik. En heel soms ligt hij sochtends op zijn rug als ik op zijn kamer kom. Dus de mijne kan blijkbaar wel draaien, maar dat laat hij overdag nog niet echt zien

4 jaar geleden

Mijn zoontje is ook een buikslaper. Zodra hij op zijn buik kon draaien met 3.5 maand heeft hij nooit meer op zijn rug willen slapen.

4 jaar geleden

Mijn dochter draaide op 3 maanden naar haar buik. 1 maand later kon ze ook omdraaien. Dit heeft ze geleerd in haar bedje. Als ze zelf kunnen omrollen is het vrij hopeloos om ze steeds terug te draaien. Ik doe ze een slaapzak aan en leg ze op een aerosleep matrasbeschermer. Na een tijdje went dit wel.

4 jaar geleden

Hier ook, slaapt op haar buik maar kan nog niet echt omdraaien.. wel soms per ongeluk maar dan schrikt ze er zelf van! Ze draait haar hoofdje wel gewoon zelf, ligt soms zelfs met haar neus in de aerosleep. De eerste twee avonden heel eng maar went wel😉

4 jaar geleden

Reactie op Larissavw

Nu de paniek voorbij is (wekenlang snachts tot 5 keer eruit om haar om te d ...
In deze fase zitten wij nu...draaien maar niet terugdraaien en dan brullen! Meerdere keren per nacht pff...fijn om te lezen dat het toch weer een keer stopt haha

4 jaar geleden

Hier hetzelfde gehad, ging hem tig keer per nacht terugdraaien totdat hij ineens doorhad hoe hij terug moest draaien. Nu gaat hij zijn hele bed door ‘s nachts en inmiddels heb ik daar rust van. Hij slaapt super goed 👍

4 jaar geleden

Mijn kindje is vanaf dag 1 een buikslapertje... In de box mocht ze dit van mij altijd wel omdat ik er dan bij ben. Voor de nacht lag ze wel op der rug in een slaapzakje en dit werkte dan sliep ze heel rustig. Vanaf dat ze kon draaien slaapt ze ook in bed op der buik... Tja ik heb er geen seconde wakker van gelegen...ze komt altijd wel als ze niet lekker ligt...En anders slaapt ze...ga er toch echt niet de hele nacht naast zitten. Scheelt misschien ook dat vanaf haar geboorte ze haar hoofd al zelf kan optillen... Nu kan ze ook zelf terug draaien en is er dus helemaal niets meer aan de hand