14 Reacties

3 jaar geleden

Gewoon naar je huisarts luisteren uiteraard...

3 jaar geleden

Je geeft aan dat ze niet ziek is en op het kdv zit. Kinderen hebben dan altijd een snotneus. Voor iedereen gelden de covid regels dus ook voor jou en je dochter. Lijkt mij heel logisch toch? Waarom moeten haar longen beluisterd worden als ze niet hoest en niet benauwd is?

3 jaar geleden

Ik zou mijn zoontje van 15 maanden zeer zeker niet laten testen! Ik zou het even afwachten? Als ze niet benauwd is, is het beluisteren van de longen niet per se nodig

3 jaar geleden

Reactie op Anahit V Gorsel

Ik zou mijn zoontje van 15 maanden zeer zeker niet laten testen! Ik zou het ...
Ze is niet benauwd. In het najaar was ze dus ook een langere tijd verkouden en moest er naar haar longen geluisterd worden volgens de HA, dit is toen gewoon gedaan. Nu werd mij verteld dat ze weer naar haar longen moesten luisteren voor de zekerheid, maar dit kan dus niet zonder negatieve test.

3 jaar geleden

Reactie op JBaby2

Je geeft aan dat ze niet ziek is en op het kdv zit. Kinderen hebben dan alt ...
Als ik mezelf moest testen prima. Maar niemand mag jou verplichten te testen bij een snotneus! Longen luisteren moest van de HA, maar dus alleen met een negatieve test

3 jaar geleden

Nou dat zijn wel de dringende adviezen bij een snotneus toch? Maar uiteraard kan niemand je dwingen, dit is een vrij land. Ik zou mijn zoontje ook niet zo snel laten testen tenzij hij echt ziek is. Anders zou ik het even afwachten

3 jaar geleden

Kan ze niet naar een speciale corona poli gestuurd? Bij ons doen ze dat als patiënten vanwege een risico niet door de HA gezien mogen worden, zoals wel koorts bijv. Is puur om mensen gescheiden te houden en ze niet bij elkaar in de wachtkamer te zetten. Bij ons zit er zo'n corona poli bij de hap. Misschien een optie? Dan hoef je haar niet te laten testen.

3 jaar geleden

Wij hebben onze 2 jongens vorige maand laten testen, omdat hun vader een positieve corona test had. Ik kan je vertellen dat ze het echt heel lief doen voor de kinderen, óók de hele kleintjes. Mijn jongste hield ik op schoot, ik hield zachtjes zijn handen en hoofdje stil en kon hem zo prima troosten. Ze deden het echt 3 tellen in zijn neus, that's it. Natuurlijk is het niet leuk! Dat staafje gaat dieper in zo'n neusje dan je denkt dat mogelijk is. Maar als het nodig is om te testen, is dat ook maar gewoon zo. Ze zijn het zo weer vergeten, duurt net zo lang als een vaccinatie.

3 jaar geleden

Onze dochter heeft ook een test moeten laten doen en ze doen het echt heel lief. Niks aan de hand hier bij de kleine, geen paniek ofzo en gelukkig negatief. Maar ik snap je wel

3 jaar geleden

Mijn zoontje van 15 maanden had koorts, veel hoest en zijn longen piepten. We hebben een corona test gedaan, het was negatief. We zijn niet naar de huisarts geweest. Dit duurde 4 dagen en met een hoestdrank was hij weer OK na een paar dagen. Met meerdere symptomen vond ik dat ik moest testen voor de zekerheid. Het is niet leuk maar hij merkte echt niks van. Zonder symptomen of alleen snot zou ik niet gaan testen.

3 jaar geleden

Ik zou me kind echt niet laten testen bij ons hadden ze vorige jaar corona spreek uren en werden we geholpen door iemand in pak

3 jaar geleden

Heb 2 kindjes, 4,5 jr en 15 maanden. Allebei kdv kindjes en allebei hebben ze zo'n 9 van de 12 maanden een snotneus. Pas toen ze 8 weken thuis zaten vanwege de lockdown deze winter is de snotneus opgehouden, om direct weer terug te komen zodra ze naar school/ kdv gingen. Ik zou me helemaal geen zorgen maken met 3 weken snotneus, die blijft waarschijnlijk tot de lente goed door is. Zolang er geen benauwdheid of koorts is lijkt me dat er geen reden is om naar de HA te gaan, en ik zou er zeker geen test voor laten doen. Zelf moest ik die kleine laten testen om hem met z'n snotneus weer naar kdv te mogen laten gaan, ze doen wel lief maar het is echt een hele nare test, dus als het niet hoeft: niet doen denk ik.

3 jaar geleden

Wat gek, onze huisartsen ontvangen mensen met corona klachten op een ander tijdstip of via andere ingang! Op zich die test.... ik vergelijk het met de vaccinaties. Spuitje is ook vervelend en is zo voorbij. De oudste van 3 had meer moeite met de test dan de jongste (trok alleen vies gezicht). Ik heb ze laten testen toen het uitbrak op opvang.