101 Reacties

5 jaar geleden

Haha heerlijk!! Ik wil even klagen over het feit dat ik van niemand onzeker mag zijn!! Ik ben erg onzeker over mijn zwangerschap, en ben nu 19 weken zwanger maar iedereen zegt dat ik me niet zo moet aanstellen, omdat het volgens hun allemaal goed komt.. ik vind dat zo egoistisch en vervelend..

5 jaar geleden

Reactie op Dewichristina

Haha heerlijk!! Ik wil even klagen over het feit dat ik van niemand onzeker ...
Ik snap je helemaal! Heb precies hetzelfde! Mensen praten er zo makkelijk over.. Maar die onzekerheid hoort erbij & is ook deel van je zwangerschap! En de teksten: "dat is toch nergens voor nodig" & "zet dat maar van je af" , "alles komt toch wel goed". Daar irriteer ik me vaak ook aan!

5 jaar geleden

Ik erger me aan mensen die zeggen dat ik me moet focussen op de baby en daar positiviteit uit moet halen. Terwijl mijn ex me bezeikt heeft en ervandoor gegaan is. Hij me nog geld schuldig is. Ik met een advocaat bezig ben omdat hij niet betaald. Me zorgen maak over het kindje of alles wel goed komt, en of ik het allemaal wel alleen aankan. Maar.... zoals mensen het zeggen. Er zijn tegenwoordig wel meer alleenstaande moeders hoor!!

5 jaar geleden

Reactie op Dewichristina

Haha heerlijk!! Ik wil even klagen over het feit dat ik van niemand onzeker ...
Herkenbaar.. Ik benoem m’n onzekerheden en dan krijg ik ook te horen ‘maar jij bent een geboren mama’...maar ben onwijs onzeker..

5 jaar geleden

Heerlijk even klagen! Dat iedereen zegt dat ik blijer en positiever moet zijn terwijl ik het gewoon nog spannend vind (1e kindje, veeeeel moeite gedaan om zwanger te worden) en uit kijk naar de 20 weken echo om te zien of alles goed is. En dat iedereen zegt: wek genieten hoor!!! Terwijl ik me al weken moe en brak voel

5 jaar geleden

Vorig jaar is onze zoontje met 29+2 geboren, met 940 gram. Het was een rollercoaster. Alles gaat goed met hem. Nu ben ik 16 weken zwanger en toch ben ik bang dat we weer een vroeggeboorte krijgen ( ook omdat de verhoogde kans er is) vaak krijg ik de opmerking , het gaat nu goed met de kleine toch , en je ziet er goed uit. Je hoeft niet bang te zijn. Dat is zeker wel zo ik voel me verder ook goed. Maar dat neemt niet weg dat ik wel bang ben.

5 jaar geleden

Reactie op DebSo

Vorig jaar is onze zoontje met 29+2 geboren, met 940 gram. Het was een roll ...
Ik snap dat je erg bang ervoor bent. Het is niet niks om met 29 weken te bevallen. Mijn zus is vier jaar geleden ook bevallen met 27 weken icm helpp syndroom. Zij hebben daarna ook geen kindjes meer gekregen omdat ze enorm angstig zijn geworden door die heftige periode. Laat je dus niks aanpraten en doe waar jij je goed bij voelt. Sta je extra onder controle?

5 jaar geleden

Ja ik ben extra onder controle bij de gynaecoloog al vanaf week 6. Tot nu toe gaat alles goed met de baby en mij ☺️

5 jaar geleden

Reactie op DebSo

Ja ik ben extra onder controle bij de gynaecoloog al vanaf week 6. Tot nu t ...
Hoop dat alles goedmag gaan! Duim voor je!

5 jaar geleden

Reactie op char

Heerlijk even klagen! Dat iedereen zegt dat ik blijer en positiever moet zi ...
Reactie op Char. Ik begrijp jou echt heel goed. Ik ben nu 16.5 week zwanger en ik maak me helaas ook vaak zorgen. Ik heb in t afgelopen jaar 2 miskramen gehad en daardoor ben ik erg onzeker geraakt. Iedereen zegt, nou alle echo's waren goed, maak je geen zorgen. Maar ik me maak me dus wel zorgen. Bijvoorbeeld of hij nog goed groeit. Ik kijk daarom ook weer zo uit naar de 20 weken echo, ik krijg hem trouwens met 19 weken😊

5 jaar geleden

Hoi ben zwanger van de 3de en alles gaat goed. Heb al 2 meiden. Maar toch krijg ik stomme reacties op de zwangerschap. Vooral als mensen die het horen en dan zeggen: ik wist wel dat jullie voor een derde zouden gaan! Jullie willen écht graag een jongen he? 😧vind het zo stom. Mijn man en ik willen gewoon nog een baby ongeacht jongen of meisje als het ma gezond Is! Zijn er meer mensen die dit ook te horen krijgen? Dan nog ff voor de lieve dames die voor het eerst mama worden... gefeliciteerd! Super leuk. Trek je niets aan van wat andere mensen zeggen. Mensen denken dat je op een roze wolk moet zitten als je zwanger bent. Dat hoeft écht niet hoor! Als je tussen door maar geniet van de kleine dingen des levens😘

5 jaar geleden

Ik wil alleen even kwijt hoe vervelend het is om de eerste helft van je zwangerschap in onzekerheid te zitten. Ik ben bij mijn vorige zwangerschap onze tweeling verloren na 19 weken. Ik ben nu 17,5 week zwanger van ons zoontje en dit kindje wordt dmv vruchtwaterpunctie onderzocht of hij niet dezelfde DNA afwijking heeft als zijn zusjes. We worden deze week of volgende week gebeld met de uitslag. Wil nu wel weten waar we aan toe zijn!

5 jaar geleden

Reactie op Annika

Ik wil alleen even kwijt hoe vervelend het is om de eerste helft van je zwa ...
Heftig zeg met 19.weken wens dat je uitslag super positief is en alles goed is met die kleine van je🤗 Man zou helemaal peu nerveus worden van zo belangrijk nieuws.

5 jaar geleden

Hay, ben nu bijna 18 weken zwanger maar ik voel mijn kleine spruit nog niet. Iemand ervaring hiermee voor de eerste bewegingen? Ik zie mezelf wel verdikke maar nu lijkt het zo voor 'niets'?

5 jaar geleden

Reactie op Annika

Ik wil alleen even kwijt hoe vervelend het is om de eerste helft van je zwa ...
Wat heftig zeg hopelijk gaat nu alles goed deze keer. Zo spannend. Ben zelf bijna 20 wk, vorig jaar met 19 wk mn meisje verloren. Ben nu een kleine week verder maar denk dat ik pas gerust ben als ik dit kindje gezond en wel op de wereld kan zetten.

5 jaar geleden

Reactie op Annika

Ik wil alleen even kwijt hoe vervelend het is om de eerste helft van je zwa ...
Sterkte met wachten ♡♡

5 jaar geleden

Reactie op Annika

Ik wil alleen even kwijt hoe vervelend het is om de eerste helft van je zwa ...
Succes meid! Sterkte

5 jaar geleden

Ik vind het irritant dat mensen zeggen: ben je nu al zwanger? Je bent net begonnen op je nieuwe werk en je moet nog je diploma halen. Alsof dat allemaal onmogelijk is met ons eerste kindje straks. Ben die bemoeienissen en doemdenkers echt helemaal beu. Ik verander dan ook in 3 tellen van een lief mens in een momzilla.

5 jaar geleden

Reactie op Annika

Ik wil alleen even kwijt hoe vervelend het is om de eerste helft van je zwa ...
We zijn nu 1,5 week verder, ik ben 18 weken nu en we zijn nog niet gebeld. Elke keer als de telefoon gaat zitten we in de stress. Ik hoop echt aankomende week!

5 jaar geleden

Reactie op JessicaVS

Hay, ben nu bijna 18 weken zwanger maar ik voel mijn kleine spruit nog niet ...
Ik ben 19 weken zwanger en voel die kleine ook nog niet hoor. Schijnt normaal te zijn hoor. Er zijn mensen die het kindje wel al voelen maar hoeft nog niet