101 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Ik ben nu 32 weken en ik voel me opgeblazen en dik. Mijn rug doet pijn en i ...
Succes!! Je kan het💪🏽 Ik ben nu 33 wkn en 4 dgn..werk nog 40 uur p wk, maar begint wel zwaar te worden. Einde van de dag heb ik echt even een dutje nodig haha...maar we knallen nog 3 wkjes door💪🏽 ben wel heel dankbaar voor mn voedingskussen, mn maatje in bed! Hahaha alleen mn eetlust is niet zo best..kost me toch best wat moeite om te eten..maar het moet!!

4 jaar geleden

Reactie op zahra

Sterkte🍀🍀
Dankjewel!!🍀😊

4 jaar geleden

Klaagmuur.. Daar gaan we.. Al vanaf 10 weken zwangerschap last van stuitje en is steeds erger geworden. Met 15 weken thuis komen te zitten met bekkeninstabiliteit (pijn aan stuitje, schaambeen en rug) nu door de kleine nog gekneusde ribben erbij... Heb zoontje van 2,5 rondlopen en vriend die ploegen werkt en ook nog deze periode extra moet werken en langere dagen moet werken terwijl ik NIKS mag en kan... Ben zooo blij als deze heerlijk ukkepuk geboren is en dan hopelijk eindelijk kan gaan genieten en weer mezelf kan zijn en meer met mijn zoontje kan gaan doen! Oooh wat mis ik dat!! Ben er echt klaar mee. .. Nu 33 weken zwanger pff nog even volhouden..

4 jaar geleden

Reactie op Liesje

Klaagmuur.. Daar gaan we.. Al vanaf 10 weken zwangerschap last van stuitje ...
Meid wat rot allemaal! Ik hoop dat je nog kunt genieten van leuke dimgen om je heen. Wat die zijn er echt! Kop op nog ff! Je kunt het!⚘

4 jaar geleden

Reactie op Liesje

Klaagmuur.. Daar gaan we.. Al vanaf 10 weken zwangerschap last van stuitje ...
Hier hetzelfde! Ik zit thuis vanaf 20 weken (eind juli), alleen dan geen ouder kindje maar een kat die verzorgt moet worden. Een man die fulltime werkt. Eten koken voor mezelf is al lastig. Ik ben morgen ook 33 weken en zit al af te tellen! Succes! We kunnen dit! 💪🏻

4 jaar geleden

mag ik ook even klagen over iedereen (letterlijk) die maar vindt dat hij of zij zich met je mag bemoeien. gisteren was ik bij een tuincentrum.loopt er een vrouw die ik nog nooit gezien heb en die vraagt mij uit het niets of ik een tweeling krijg. euhm nee hoor, het is er maar 1, zeg ik, zeer verontwaardigd. oh, is haar antwoord, dan heb je wel een flinke buik. sta ik dan, in het tuincentrum... geen idee hoe ik dit anders op kan vatten dan je bent te dik. In een hoekje veeg ik mijn tranen weg... ik krijg het sindsdien niet meer uit mijn hoofd. het is ook niet dat ik superveel ben aangekomen (12 kg bij 36 weken) maar ik had ook niet echt maatje 34 voor ik zwanger raakte. echt... dat gestaar en al die opmerkingen van mensen, bekend en onbekend en alle goedbedoelde adviezen over hoe ik me zou voelen (je hebt vast te veel vruchtwater, jouw bloeddruk is vast te hoog, moet je niet wat rustiger aan doen enz. enz.Ik zal het echt niet missen!!

4 jaar geleden

Reactie op renske-25

mag ik ook even klagen over iedereen (letterlijk) die maar vindt dat hij of ...
Ik herken het volledig is mij ook al veel gevraagd met 33 weken bij 20 kilo erbij niet leuk maar ze is gezond en ik ben gezond dat is was teld. Als ze met die vraag aankomen kunnen ze direct een satirisch antwoord verwachten vind het onwijs onbeleefd, dus meestal reageer ik met ooow ja inderdaad happymeal+bigmac en ze zijn erg gelukkig samen. Dan draai ik me om en loop ik weg heb de grootste lol dan, zolang je kleintje en jij gezond zijn is dat het enige wat teld. De rest lekker de mond snoeren wanneer je weet dat die wel uhmmm uhmm bedoelde opmerkingen niet echt wel bedoeld zijn 😉👍blame it on the hormones hihihi.

4 jaar geleden

Vanaf 30 weken krijg ik, van n.b. andere moeders, regelmatig de opmerking: “nou, dat duurt zeker niet lang meer!”. Vind het dan ook wel weer grappig om te zien dat ze verbaast zijn als ik zeg dat ik nog ruim 10 weken moet. Maar dat iemand vraagt of je een tweeling krijgt, vind ik wel echt bizar en lomp. Deze mensen gaan uit van hun eigen ervaringen en vinden het blijkbaar ook nog belangrijk om dat met vreemden te delen. Ze vergeten even dat jij een heel ander mens bent die haar baby heel anders draagt. Dat is hun tekortkoming, niet de jouwe 😊.

4 jaar geleden

Ik heb ook al regelmatig gehoord of ik zeker weet dat het er maar 1 is. Ik reageer er niet meer op. Nu 32 weken zwanger en 17 kilo aangekomen. Bij mijn zoontje was ik met 37 weken 26 kilo aangekomen, dus ik lijk het nu beter te doen 😉. De coördinator van het kraamzorgbureau kwam van de week langs en die zei gelijk wat een mooi net buikje heb je. Ze maakte gelijk mijn dag goed.

4 jaar geleden

Reactie op Soof-24

Ik heb ook al regelmatig gehoord of ik zeker weet dat het er maar 1 is. Ik ...
Ik zou er niet naar luisteren inderdaad... mensen zeggen maar wat. Ik ben nu 32 weken zwanger, pas 3 kg aangekomen. Heb een gewone buik, niet klein, maar zeker ook niet groot. Aan mij vragen ze ook of ik een kussen heb ingeslikt, of dat ik zeker weet dat het er geen 2 zijn etc. Belachelijk, maar zegt meer over hun. Lekker teren op de leuke opmerkingen zoals van die van de kraamzorg ;)

4 jaar geleden

Ik krijg die vraag ook vaker, want ik heb ook een flinke buik haha. Ik maak er altijd een grapje van: we zullen zien of het er 1 is of 2 haha! 😁 Mja wij zijn zelf lange mensen dus krijgen lange kinderen. En dus ook een grote buik 😉 Tja ik denk dan.. Je bent niet voor niks zwanger en dan krijg je ook een flinke buik. Voel me soms wel een oempaloempa en lach daar zelf wel om, wantja het is maar even en dan is die buik er weer af 😉

4 jaar geleden

All day, all night vreselijk veel bekkenpijn en daardoor dan weer amper slaap. Nu al 2 maanden en het is echt slopend. Morgen 36 weken zwanger en ik kijk zo enorm uit naar de geboorte!

4 jaar geleden

Hebben meerdere van jullie menstruatiekrampjes in de onderbuik- en rug? Mijn man is nu een kruikje aan het maken (zijn die ook gelijk getest). Ik heb gelezen dat je die krampjes kan krijgen als de baby indaalt, maar hij is volgens mij nog niet gezakt.

4 jaar geleden

Reactie op Suusk88

All day, all night vreselijk veel bekkenpijn en daardoor dan weer amper sla ...
Hier hetzelfde! Alleen word ik vaak wakker door harde buiken ipv bekkenpijn. Die krijg ik al als ik een volle blaas heb, dus standaard elke dag begin ik met een harde pijnlijke buik. Ik ben nu 34+5 weken en kijk ook al uit naar de geboorte!

4 jaar geleden

Waarom heeft niemand ooit verteld dat indalingsweeen voelen alsof iemand met een breinaald in je vagina steekt. Mijn. God. I was not prepared 🤭🤭🤭

4 jaar geleden

Wie herkent er een soort stekende pijn links en rechts van de navel? Ben nu 33 weken en heb dit sinds gisteren. Denk dat het banden/spieren zijn maar hoor graag of anderen dit ook herkennen.

4 jaar geleden

Reactie op s.j.s.2019

Wie herkent er een soort stekende pijn links en rechts van de navel? Ben nu ...
Hoi ik heb het ook al een tijdje... vk zegt dat het een soort zwakke plek is... zolang ik geen koorts krijg denkt hij niet aan een navelbreuk of iets anders

4 jaar geleden

Vandaag 33 weken! 🥳🙌🏼 Afgelopen weekend ging het iets minder, ik had harde buiken die maar niet weg trok, en pijn aan mijn onderrug. Zaterdag heb ik een ctg gekregen en alles was goed. Alleen het vruchtwater in de buik was nog minder gemeten dan twee weken geleden. Dus dat blijft een aandachtspunt. Maandag ben ik terug gegaan voor een extra ctg en alles was goed. Ook voelde ik de baby minder bewegen. De baby had waarschijnlijk een lazy Monday. Vandaag weer naar de gyneacoloog en ze was tevreden, de baby groeit goed. Nu 2000 gram geschat! Vruchtwater blijft nog steeds aan de krappe kant, maar de doorbloeding in de navelstreng en hersenen is nog steeds goed. Nu moet ik over 2 weken terug komen, en daarna elke week controle. Nu ik mijn eigen gyneacoloog, heb gezien en gesproken heb ik er wel iets meer rust bij dan afgelopen weekend. 🤗 Iemand bekend met vruchtwater die aan de krappe kant is?

4 jaar geleden

Helaas wordt de bloeddruk te hoog. Nu onder controle van t ziekenhuis

4 jaar geleden

Reactie op Soof-24

Helaas wordt de bloeddruk te hoog. Nu onder controle van t ziekenhuis
Sterkte! Ik hoop dat het allemaal meevalt.