432 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op soena

Dames, kan een baby te veel poepen? De mijne heeft bijna in elke luier ontl ...
Mijn zoontje had in het begin ook elke keer een poepluier, hierna 1x per dag en sinds een week gebruik ik johannesbroodpitmeel en sindsdien heeft hij weer vaker een poepluier. Hij is nu 8 weken.

4 jaar geleden

Reactie op MissPL

Nee Liam slikt de melk steeds weer in ipv uitspugen, dus verborgen reflux � ...
Ik had precies hetzelfde, overproductie melk en daardoor heel gulzig drinken, veel buikpijn en onrustig daardoor. Ze kon er nauwelijks tegenop drinken en dronk dus heel slordig. Wat bij ons hielp was van het onbeperkt en op verzoek drinken, overstappen naar een strakker schema van echt om de drie uur drinken, na het drinken tijdje rechtop/knuffelen en daarna slapen slapen slapen (op rustige plek) ook vaak slapen in de draagzak als ik merkte dat liggen niet fijn was. Slapen tot de volgende voeding. En dan maar 1 borst aanbieden en die helemaal leeg laten drinken. Dan krijgt je borst dus maar om de 6uur een baby. In het begin zat die borst dan natuurlijk erg vol en kolfde ik wat voordat ik de baby ging aanleggen, zo was de druk er af en kon ze beter drinken. En liggend voeden werkte ook, dan stroomt het wat minder hard. Nu gaat het heel goed, niet meer onrustig en geen buikpijn meer. In de nacht slaapt ze nu langere stukken en zijn we niet meer uren bezig haar in slaap te krijgen. Zooo fijn! Succes!

4 jaar geleden

Reactie op soena

Dames, kan een baby te veel poepen? De mijne heeft bijna in elke luier ontl ...
Maxx had de eerste 2 weken zo'n 5 van de 7 luiers, een poepluier per dag. Inmiddels 1x per dag, rond 9.30 uur. Kan er bijna de klok op gelijk zetten. 🤭

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Hoe oud is jouw baby? Mijn zoontje had in het begin bij bijna elke verschoo ...
Aanstaande maandag is de mijne ook 6 weken oud..

4 jaar geleden

Reactie op DaniqueC

Mijn zoontje had in het begin ook elke keer een poepluier, hierna 1x per da ...
De mijne is 6 weken bijna maar johannesbroodpitmeel kan ik niet geven met borstvoeding toch?

4 jaar geleden

Reactie op soena

De mijne is 6 weken bijna maar johannesbroodpitmeel kan ik niet geven met b ...
Dat weet ik niet 😳.. Ik geef zelf flesvoeding namelijk..

4 jaar geleden

Reactie op soena

De mijne is 6 weken bijna maar johannesbroodpitmeel kan ik niet geven met b ...
Johannesbroodpitmeel kan ook met bv. Je kunt een soort papje maken wat je voor en eventueel na het voeden kunt geven. Of je kunt natuurlijk afkolven en de melk in een flesje geven incl. schepjes Johannesbroodpitmeel.

4 jaar geleden

Reactie op soena

Aanstaande maandag is de mijne ook 6 weken oud..
Zo lang ze poepen is het goed toch? 😌

4 jaar geleden

Reactie op Shelley

Johannesbroodpitmeel kan ook met bv. Je kunt een soort papje maken wat je ...
Pitmiddel pakt wel wat anders met borstvoeding dus de dosering op de doos werkt zeker met flesvoeding.. Maar ook wat op gevoel.. Dus niet gelijk teveel erin.. Soms duurt het even en dikt het in.. Soms ook een nadeel als je denkt ik wacht even geef zo de rest... Maar btw ik ben erg blij met het pitmiddel werkt voor onze meid echt!!!

4 jaar geleden

Reactie op DaniqueC

Mijn zoontje had in het begin ook elke keer een poepluier, hierna 1x per da ...
Pitmiddel gaat soms 2 kanten op het kan idd laxeren en soms word de poep erg vast dus dan 10 CC extra water..

4 jaar geleden

Reactie op ElonNoam

Ik had precies hetzelfde, overproductie melk en daardoor heel gulzig drinke ...
vanaf hoeveel weken hebje deze schema toegepast.. ik geef nu ook op verzoek en mijn zoontje is bijna 5 weken ik wil ook wel een beetje structuur er in.. hij komt in de nachte namelijk om 1 uur 3 uur 5uur 7 uur😅

4 jaar geleden

Reactie op Hasibe

vanaf hoeveel weken hebje deze schema toegepast.. ik geef nu ook op verzoek ...
Hoi hoi Mijn baby is ook 5 weken en ik geef op verzoek. Snachts houd hij het nu 4 uur vol om te slapen. Geef je hem n speentje? Wil wel eens schelen en ik laat hem uit 1 borst drinken omdat ik veel melkproductie heb. Verschoon hem tussendoor en dan geef ik nog n beetje tot hij niet meer wil. Gr Myhrre

4 jaar geleden

Reactie op Hasibe

vanaf hoeveel weken hebje deze schema toegepast.. ik geef nu ook op verzoek ...
Ik heb dit met 6 weken gedaan, achteraf had ik het eigenlijk al eerder moeten doen denk ik. Had een hoop stress en vermoeidheid gescheeld.

4 jaar geleden

Reactie op ElonNoam

Ik had precies hetzelfde, overproductie melk en daardoor heel gulzig drinke ...
Oh fijn dat het nu goed gaat, vooral in de nacht. Kan je zelf ook eindelijk weer een beetje goed slapen 🙈. Hier gaat het ook een stuk beter. Ik geef vanaf dag 1 al elke keer maar 1 borst en niet beide. Maar dat hielp eerst steeds niet. Van te voren kolven heb ik ook gedaan maar daar moest k mee stoppen omdat k toen juist nog meer melk kreeg 😳. Ik ben salie thee gaan drinken en sindsdien gaat het goed. M’n borsten zitten niet heel vol meer, ze lekken ook bijna niet meer. Liam drinkt nu veel rustiger en hij weet nu ook hoe hij moet spugen. Voorheen slikte hij de melk steeds weer in wat omhoog kwam waar hij heel erg last van kreeg. Nu spuugt ie wat omhoog komt gewoon uit en dat helpt ook. Hij slaapt sinds een week op zijn eigen kamer en dat gaat super goed. De ene keer 1 en de andere keer 2 voedingen per nacht. Daar zijn we heel blij mee 😃. Wat een verademing als je zelf ook weer wat beter kan slapen 🙈. Af en toe nog wel krampen en last van het poepen. Maar wat ben k blij dat m’n melkproductie eindelijk wat beter op hem is afgestemd. Zo zielig om ze zo met pijn te zien

4 jaar geleden

Reactie op Myhrre

Hoi hoi Mijn baby is ook 5 weken en ik geef op verzoek. Snachts houd hij ...
Zo die ik het ook hier, lijkt goed te werken. Mijn dochtertje is 4 weken oud. Slaapt sinds kort hooguit 3-3,5 uur en dat is een hele verbetering aangescherpt daarvoor soms maar een uurtje was. Valt jouw baby ook in slaap tijdens het drinken? Verschonen tussendoor helpt bij ons vaak wel idd.

4 jaar geleden

Dit heeft onze Pleun gekregen van der opa! (Mijn vader)! Ze heeft er nog even niks aan maar ik vind hem het einde😇. Mijn vader is gek van formule 1.

4 jaar geleden

Reactie op Lauraa92

Dit heeft onze Pleun gekregen van der opa! (Mijn vader)! Ze heeft er nog ev ...
Geweldig!! 🥰

4 jaar geleden

Onze dochter Alya Nisa 🌸 Geboren precies met 40 weken op 06.12.2019. Met een gewicht van 2705 gram en lengte 49 cm. Foto mag gedeeld worden 😊

4 jaar geleden

Reactie op Lauraa92

Dit heeft onze Pleun gekregen van der opa! (Mijn vader)! Ze heeft er nog ev ...
Heb je enig idee waar hij vandaan komt? Kan hem online nergens vinden! 😭

4 jaar geleden

Reactie op ieveaaenaa

Heb je enig idee waar hij vandaan komt? Kan hem online nergens vinden! 😭
Nee helaas. Sorry. 😢