18 Reacties

3 jaar geleden

Oja. Vergeten te zeggen dat ze nog steeds de 10 kilo niet haalt. 😓

3 jaar geleden

Ons zoontje is ook bijna 16maanden en weegt ook nog geen 10kg. Ik maak me er weinig zorgen over. Hij loopt de hele dag rond en verbruikt heel wat energie. Ik denk dat het ergens wel normaal is dat ze niet meer zo snel bijkomen. Hij ging vorige week op controle en zijn gewicht zat perfect waar het moest zijn. Zolang ze flink eet zou ik me geen zorgen maken. Groetjes

3 jaar geleden

Ze is 16 maanden maar ze krijgt potjes van 6 en 8 maanden? Die zijn ook veel kleiner dan de 12 maanden of 15 maanden... Verder vind ik het beetje lastig om je advies te geven...omdat het zo veroordelend klinkt...elk kindje is anders en elke mama doet wat goed lijkt en voelt... Onze dag is als volgt. Tussen 8.00/9.00 wakker dan een fles met pap (die van ons wilt nog steeds niets anders smorgens) 10.00 fruit Tussen 12.00 en 13.00 broodje met ja wat niet eigenlijk...meestal vleeswaar of smeerbare geitenkaas. Maar nu ook wel eens verse aarbeien ofzo... Samen met een beker halfvolle melk. Smiddags koekje...of ontbijtkoek... 18.00 eet ze gewoon met de pot mee. 19.00 bedtijd.

3 jaar geleden

Reactie op Amber.natascha

Ze is 16 maanden maar ze krijgt potjes van 6 en 8 maanden? Die zijn ook vee ...
Fruit krijgt ze 12 maanden en groente inderdaad 6 en 8 maanden gemengt. Omdat ze anders niet eet. Het was me inderdaad opgevallen dat de 12 maanden potjes al een stuk groter uit. Dus dan zal ik de hoeveelheid verhogen.

3 jaar geleden

Reactie op Liz_Deborah

Fruit krijgt ze 12 maanden en groente inderdaad 6 en 8 maanden gemengt. Omd ...
Niet alleen de potjes zijn groter...ook de voedingstoffen worden meer.. Er zitten andere dingen in. Ik zou toch echt proberen dit blijven aan te bieden hoor...geen strijd van maken...maar wel elke keer opnieuw proberen

3 jaar geleden

Reactie op Amber.natascha

Niet alleen de potjes zijn groter...ook de voedingstoffen worden meer.. Er ...
Daarbij is rond de 10 kilo trouwens niet te licht hoor.... En ze komen minder aan want ze bewegen veel meer. Het is meer voor jezelf, als je het niet blijft proberen heb je straks hele moeilijke eters

3 jaar geleden

Reactie op Amber.natascha

Daarbij is rond de 10 kilo trouwens niet te licht hoor.... En ze komen mind ...
We hebben gisteren een 8 maanden potje bloemkool geprobeerd. Ze at 1 hap.. begon te kokhalzen en gaf direct over. En dit probleem heeft ze al heel lang. Ik weet niet waarom ze dit doet en hoe we hier vanaf komen. Ik weet alleen dat als we vanavond weer alleen een 8 maanden potje geven, we hetzelfde probleem hebben

3 jaar geleden

Hier gaat het de laatste paar dagen ook erg slecht met eten en drinken. Ik word er wel onzeker van en maak me ook wel wat zorgen. Dus lees even mee. Vooral ontbijt is een drama. Krijg er amper wat in. En avondeten gaat de ene keer heel goed andere keer heeft ie aan een paar hapjes genoeg en of hij nu met de pot mee eet of een potje eet maakt geen verschil. Iemand misschien tips voor een aankomdieet? Tycho toevallig maandag gewogen en gemeten zelf dus of het klopt weet ik niet. 10,1 kg en 81 cm ook krap 10 kilo dus.

3 jaar geleden

Reactie op Liz_Deborah

We hebben gisteren een 8 maanden potje bloemkool geprobeerd. Ze at 1 hap.. ...
Eerste wat me hierbij te binnen schiet is reflux.. zou ze daar last van hebben?

3 jaar geleden

Wat jullie nog zouden kunnen doen is de groeigids de app kunnen downloaden...hier kan je precies de groeicurve zien. En die van je eigen kind in voeren. Maar ook dit zijn maar gemiddelde.. Mijn aapje is bijvoorbeeld lang...ze was met 15 maanden 86 cm lang...en woog 12.1 kilo. Haar gewicht perfect bij haar lengte..maar haar lengte te lang voor haar leeftijd! Maar ik maak me daar helemaal geen zorgen om...mama is 1.85 papa 1.92....dit blijft geen klein meisje. En zolang ze lekker spelen blij en vrolijk zijn... Ik denk echt dat jullie kindjes geen ondergewicht hebben hoor...

3 jaar geleden

Het is inderdaad niet heel raar dat ze nu niet aankomt of zelfs een beetje afvalt. Ze gaan nu veel meer bewegen waardoor het even stilstaat. Ik zou misschien even de hoeveelheden die ze krijgt verhogen. Dat kokhalzen kan ook een machtsmiddel zijn... kindjes hebben weinig controle over de dingen die ze moeten doen behalve over eten. Ze weet inmiddels dat als ze dat doet ze haar vertrouwde potjes krijgt. Wij proberen zo min mogelijk te dwingen en het leuk te maken maar kindjes kunnen eten een groot drama maken en jou veel stress daarom bezorgen. Misschien gaan ontdekken welke groente ze lekker vind om zo eten als stukjes en dat dan aanbieden naast de potjes zodat ze langzaam meer verschillende dingen leert eten.

3 jaar geleden

Misschien wat meer 'vette' dingen geven? Bijv kwark (niet mager) of volle yoghurt oid? En op 'n boterham bijv roomkaas? En toch wat meer vlees/ei/kip dan in de potjes zit? Evt kun je dat fijnmalen met de blender. Succes!

2 jaar geleden

Reactie op Liz_Deborah

We hebben gisteren een 8 maanden potje bloemkool geprobeerd. Ze at 1 hap.. ...
Potje niet opwarmen deed voor die van mij wonderen.

2 jaar geleden

Vrijwel alles wat je geeft is zoet, probeer je ook eens iets hartigs? Hier op die leeftijd hartig beleg (groentespreads, hummus, zuivelspread, vega smeerworst), crackers, Cracottes, soepgroente, etc.

2 jaar geleden

Reactie op Larissavw

Vrijwel alles wat je geeft is zoet, probeer je ook eens iets hartigs? Hier ...
We lopen ondertussen bij een kinder diëtist met haar. Ze weigert nieuwe dingen te proberen.

2 jaar geleden

Reactie op Liz_Deborah

We lopen ondertussen bij een kinder diëtist met haar. Ze weigert nieuwe din ...
Goed zo! Mijn dochter was ook laat met echt eten, meerdere fases van amper eten gehad, nu bijna twee en eet van alles met smaak. Het komt goed, succes!

2 jaar geleden

10 kg is echt ok. Het is een fase. Ik richt me nu meer op de voedingsstoffen. Probeer misschien wat pasta te geven. Dat vindt die van mij, wat kieskeurig, altijd lekker. Gewoon gekookt, evt in bouillon, en zelf laten eten en pakken. Goed zacht koken. Ik geef die van ons ook warm eten in de middag. Een extra moment creëren om haar voedingstoffen binnen te krijgen.

2 jaar geleden

Reactie op yclemm

10 kg is echt ok. Het is een fase. Ik richt me nu meer op de voedingsstoffe ...
Mijn dochter is sinds mei maar 800 gram aangekomen. De diëtist adviseert kunstvoeding toe te voegen in melk, groente en fruit. Zodat ze toch wat meer calorieën binnen krijgt. En we moeten direct stoppen met de potjes. Dus 's avonds verse groente, aardappelen en vlees. Maar dat wilt ze dus niet. We geven haar vloeibare multi vitamine en dan proberen haar toch dagelijks proberen te laten proeven. Het kan weken tot maanden duren tot ze goed gaat eten😔 We zijn nu een paar dagen bezig en het enige wat ze doet is spelen met de lepel en soms de lepel aflikken