37 Reacties

4 jaar geleden

Ja, dit heeft onze zoon ook! Hij is nu 19 weken oud en heeft op zijn voorhoofd en op zijn beentje een droge/schrale plek. De plek op zijn voorhoofd krabt hij snachts vaker open en ook heeft hij op zijn achterhoofd meerdere wondjes van het krabben. Ik smeer er calendula op, dat wel werkt tegen de wondjes, maar dat uiteraard niets doet tegen het krabben. Zijn nageltjes heb ik al zo kort mogelijk geknipt maar het mag niet baten. Ik weet verder niet zo goed wat ik er nog tegen moet doen en ook niet wat het is. Het zou eczeem kunnen zijn, dat schijnt bij baby's regelmatig voor te komen, maar is echt maar heel plaatselijk. Ik hoop nog steeds dat het vanzelf overgaat. In deze tijd stap je toch ook minder snel naar dokter of cb dan gebruikelijk..

4 jaar geleden

Vaseline is niet het beste product voor een babyhuidje.. Burt bees bay heeft een pot met een crème van bijenwas. Werkt geweldig.. te koop online en bij Etos

4 jaar geleden

Reactie op Chantal154

Vaseline is niet het beste product voor een babyhuidje.. Burt bees bay heef ...
Burt bees baby (tikfoutje)

4 jaar geleden

Misschien ligt het aan het wasmiddel of badschuim waar je hem mee in bad doet

4 jaar geleden

Kokosolie werkt bij mijn zoontje best goed.. Maar 't verdwijnt niet helemaal. Wij hebben trouwens ontgeurde, beter is met geur..

4 jaar geleden

Reactie op Chantal154

Vaseline is niet het beste product voor een babyhuidje.. Burt bees bay heef ...
Dit is het..

4 jaar geleden

Je kan beter een vette crème gebruiken, zoals cetomacrogol 20% (zit 20% vaseline in), of als het heel droog is vaseline/paraffine. Verkrijgbaar bij de apotheek. Als je alleen vet smeert, wordt het minder goed opgenomen door de huid. (Advies van een arts (ik) die op de kinder allergologie heeft gewerkt, en zelf eczeem heeft 😊).

4 jaar geleden

Inderdaad kijken naar wasmiddel en misschien Lanette zalf proberen?

4 jaar geleden

Cetomacrogol helpt heeel goed. Verkrijgbaar bij de kruidvat.en in bad met badolie zonder parfum

4 jaar geleden

Ons zoontje heeft dit ook, net zoals onze dochter 3 jaar terug. Ik weet niet of je borstvoeding geeft? Ik smeer hem sinds een weekje in met moedermelkzalf (de rest van ons gezin overigens ook) en zie toch wel verbetering!

4 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties. We gaan weer het een en ander proberen. Zou dit ook werken bij het in de ogen wrijven? En op het achterhoofd hetzelfde gebruiken?

4 jaar geleden

Reactie op Marlot

Inderdaad kijken naar wasmiddel en misschien Lanette zalf proberen?
Vaseline lanette is ook goed werkzaam 👍

4 jaar geleden

Reactie op celinevcn

Ons zoontje heeft dit ook, net zoals onze dochter 3 jaar terug. Ik weet nie ...
Nee we geven flesvoeding van Kruidvat.

4 jaar geleden

Onze dochter heeft dit ook en volgens het consultatiebureau lijkt het toch eczeem. Ik smeer nu bepanthen eczeem crème sinds een week en het is echt al een heel stuk minder geworden. Als het weer erger wordt ga ik toch naar de huisarts, maar deze is hier op het moment alleen beschikbaar voor urgente gevallen.

4 jaar geleden

Mijn dochtertje heeft ook sinds een paar dagen jeuk in haar gezicht, op haar hoofdje en een paar kleine pukkeltjes op haar lichaam. Ik ben research gaan doen en het ziet er naar uit dat het hitte puistjes (warmte uitslag) is. Je hebt verschillende vormen van hitte puitsjes hele lichte en wat ergere vormen.

4 jaar geleden

Reactie op Jdgm

Mijn dochtertje heeft ook sinds een paar dagen jeuk in haar gezicht, op haa ...
En als ze vlak naast elkaar zitten kan het lijken op droge plekken of eczeem

4 jaar geleden

Mijn zoon van 14 weken heeft die ook en volgens hey CB lijk het op eczeem. Ik smeer nu cetomacrogol creme met 20% vasiline ( advies can huisarts) en een crème Lipikar Baume AP van La roche posay. Wordt echt beter

4 jaar geleden

Kan ook nog

4 jaar geleden

Herkent iemand deze bultjes? Of weet iemand wat het kan zijn

4 jaar geleden

Onze zoon nu inmiddels 3.5 had hier ook altijd last van, wij hebben toen van alles geprobeerd en kreeg toen de tip was alles uit met neutral en gebruik niks met parfum wij hebben dit opgevolgd en hij heeft nooit meer jeuk gehad. Sinds december ben ik ook trotse moeder van een tweeling geworden dacht toch ff stiekem met zwitsal proberen (omdat het zo lekker ruikt😊) maar weer bij alle 2 hetzelfde dus weer op de oude tour verder en dat gaat super!