37 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op celinevcn

Ons zoontje heeft dit ook, net zoals onze dochter 3 jaar terug. Ik weet nie ...
Hey, wat is moedermelkzalf precies?

4 jaar geleden

Wij gebruiken alles zonder parfum😊 zelfs haar zonnebrand. wassen haar kleertjes met neutral...nooit geen huidproblemen. Zelfs geen kapotte billen.

4 jaar geleden

Reactie op Surya888

Ja, dit heeft onze zoon ook! Hij is nu 19 weken oud en heeft op zijn voorho ...
Bij het openkrabben van wondjes kan er soms krentenbaard ontstaan, dat jeukt enorm (en is heel besmettelijk en niet ernstig, maar wel vervelend natuurlijk). Misschien kun je er een foto van maken en het zo bespreken met je huisarts, dan hoef je er niet naartoe 😉

4 jaar geleden

Reactie op FloatingPanda

Bij het openkrabben van wondjes kan er soms krentenbaard ontstaan, dat jeuk ...
Ah goede tip, dankjewel!! Dan belast het de huisarts ook minimaal maar weten we wel waar we aan toe zijn. Ik vind het ook zo sneu. Het lijkt nu iets minder te worden maar ik zie hem nog steeds krabben, vooral op momenten van frustratie en huilen

4 jaar geleden

Toen ik de titel van deze topic las, dacht ik in eerste instantie dat het over “ons“ (de mama’s zelf) ging. Na de geboorte kreeg ik namelijk zelf last van allemaal droge plekjes, gelukkig is dat nu over. Mijn kleine man heeft geen last van droge plekken maar ik let ook bewust op wat ik op hem smeer of waar ik hem in was. Ik wil namelijk niet dat er sulfaten in zitten (Sodium laureth sulfate), het is niet gevaarlijk maar heeft wel een uitdrogend effect. Dus producten als Zwitsal gebruik ik niet, jammer voor het lekkere luchtje maar de producten van Weleda ruiken ook best lekker.

4 jaar geleden

De dermatoloog heeft ons aangeraden groninger bad en douche lotion te gebruiken. Kun je online of bij de apotheek bestellen (wordt niet vergoed). Wel het bad goed uitdoen na gebruik anders wordt het spekglad 😉

4 jaar geleden

Onze zoonlief heeft dit ontwikkeld na 8 weken. Het is bij ons met geen mogelijkheid weg te krijgen. 2x naar huisarts en 2x naarconsultatiebureau ervoor. Nu een verwijzing naar de kinderarts. Dus helaas bij onze zoon alleen naar erger geworden.

4 jaar geleden

Hier zijn wij op het moment aan het smeren met cetomacrogol crème op aanraden van het CB. Ons dochtertje is nu 22 weken en kreeg steeds meer droge rode plekken op haar hele lichaam. Of ze er echt jeuk aan heeft weten we niet. We moeten nu 2x per dag smeren. Werkt dat niet dan toch naar de huisarts. Het begint nu verdacht veel op eczeem te lijken helaas. De crème lijkt veel op vaseline maar is veel lichter en niet zo vet. Smeert erg fijn.

4 jaar geleden

Reactie op MvV91

De dermatoloog heeft ons aangeraden groninger bad en douche lotion te gebru ...
Hier baby met eczeem. Groninger bad lotion en smeren met La Roche Posay Lipikar Baume werkt tot nu toe het beste! De hormoonzalf blijft in de kast sinds we deze bad lotion hebben.

4 jaar geleden

Reactie op Heleen2801

Onze zoonlief heeft dit ontwikkeld na 8 weken. Het is bij ons met geen moge ...
Bij onze Céline was hetzelfde. Rond 7-8 weken heeft zij dit ontwikkeld. Veel geprobeerd en Cicaplast heeft goed geholpen. Daarna alles van La Roche Posay -Lipikar gebuiken en nu is onder controle. Wanner was echt erg, de huisaarts heeft Fucidine voorgeschreven. Heb het max 3 dagen gebruikt en alles was weg.

4 jaar geleden

Hier ook over het hele lijfje en gestart met cetamacrogol creme maar werd zo vurig rood en de huid was stuk dat we naar huisarts zijn gegaan. Nu hormoonzalf op recept en dat werkt wel. Nu het niet meer zo vurig rood is kunnen we het onderhouden met cetamacrogol. Bij ons was het dus eczeem

4 jaar geleden

Overigens, op eczeemspreekuur in ziekenhuis wisten ze te vertellen dat sommige kindjes juist reageren op cetomacrogol zalf (ook al is dit een hele neutrale zalf). Sinds we dit niet meer gebruiken gaat het ook aanzienlijk beter.

4 jaar geleden

Ik masseer onze dochter na ieder bad of douche in met amandelolie. Geen droge plekjes meer en ze is heerlijk zacht. Daarnaast trekt het heel snel in en geniet zij van de massage😊

4 jaar geleden

Wat toevallig om dit te lezen, heb dezelfde ervaring net die cetomacrogol creme. Ik had de huisarts gebeld ivm droge plekken op buikje van mijn dochter. Huisarts concludeerde op basis van de foto's dat het schaafplekken waren omdat ze nu zoveel op dr buik ligt en tijgert. Kreeg ook de cetomacrogol zalf maar daar reageerde ze enorm heftig op! Huid werd vuurrood! Na 45 min trok het pas weg. Ben er meteen mee gestopt en heb t vet gehouden met bepanthen. Ben terug gegaan naar de huisarts en nu goed laten nakijken, kreeg nu te horen dat het eczeem is en kreeg een andere zalf mee. Die gaat veel beter.

4 jaar geleden

Vaseline lanette zalf van de apotheek deed het hier wel goed. Ik moet er niet aan terugdenken, die kapotte rode huid. Cetomacrogol smeren was een drama. Erg te spreken over de Groninger badlotion, kan nu zelfs vaker in bad dan 1x per week omdat het zo goed gaat!

4 jaar geleden

Misschien een gevoeligheid voor koemelk? Nadat ik stopte met koemelk gebruiken (borstvoeding) waren de plekjes binnen een week weg. Zodra ik nu weer melkproducten gebruik beginnen de plekjes weer.

4 jaar geleden

Wat vervelend! Kan inderdaad een allergie zijn of met andere (douche) producten te maken hebben, dat ie daar op reageert. Lanette of vaseline is vooral heel vet maar helpt niet tegen de oorzaak of helpt niet mee met huidherstel. Mocht je een huidtherapeut in de buurt hebben zou ik daar eens informeren of je alhydran zou kunnen krijgen, of proberen. Werkt erg goed bij deze plekjes. Alleen even opletten bij de ogen met alle cremes, dat er niks in komt.... Mijn zoontje heeft ook droge plekken gehad op armen en benen, reactie op zwitsal. Gebruik nu alles van neutraal maar heb toen paar keer per dag alhydran gesmeerd. Werkte super! (ben zelf ook huidtherapeut)