27 Reacties

4 jaar geleden

Wij hebben heel veel gehad aan slaaptipsvoorbabys !

4 jaar geleden

Hier exact hetzelfde.. We doen nu 'samen dutjes' dus ik kruip mee met haar in het grote bed. Dan valt ze meestal wel in slaap en leg ik haar snel in haar eigen bedje.

4 jaar geleden

Hier ook een drukke baby van 7 maanden. Hij kan sinds een week tijgeren, zitten en kruipen. Dit doet hij dan ook volop. Wij hebben hem sinds een paar dagen in een nieuw ritme met 2 slaapjes op een dag en dat zorgt ervoor dat onze kleine man nu wel slaapt overdag. Nog niet helemaal de ideale tijden maar er zit vooruitgang in. Ik wieg hem wel in slaap en leg hem weg. Voor nu vind ik dat prima 😊

4 jaar geleden

Dagschema van snuggles and dreams! Lifesaver :)

4 jaar geleden

Het Lijkt alsof je mijn zoontje omschrijft! Hij is nu ook bezig met nieuwe dingen leren vooral tijgeren is hij erg druk mee. Slapen is momenteel echt ver te zoeken. Ook snachts lijkt hij druk bezig. Ik probeer ook met hem rond te lopen en hem wat rustiger te krijgen en wat je zegt soms is dat oke en soms ook echt niet... ik denk nu maar het is vast een fase en gaat voorbij🤷🏻‍♀️. Lees mee als andere mama’s tips hebben.

4 jaar geleden

Ik heb ooit het boek 'mijn baby in een droomritme' aangeschaft. Hier staan tips in over slaapjes, ritme/duidelijkheid en over de wakkertijd. Mijn zoon is nu ruim 6 maanden, meestal breng ik hem na zo'n 1,5 uur wakker zijn naar bed toe. Soms heeft hij daar niet veel zin in en oogt hij niet moe, maar als hij in bed ligt slaapt ie meestal zo.

4 jaar geleden

Ja heel herkenbaar. Naar bed gaan was echt een strijd. Nu we het los hebben gelaten..Gaat het veel beter! We maken ons er niet druk over..want ze voelen het heel goed aan. Onze kleine meid (6,5maand) is ook ontzettend actief en vrolijk..wil niets missen wat er om haar heen gebeurd. Wat heel belangrijk is, is om echt naar je kind te kijken. Wij gingen eerst standaard uit van 1,5uur wakker tijd en dan was het hup naar bed. Maar ze was niet moe of niet moe genoeg..dus werd het een strijd! Nu weten we dat ze na 1,5uur/2uur moe wordt. Ze is erg druk..dus rond die tijd komt ze bij ons op schoot en gaan we liedjes zingen..heel rustig. Dan zien we dat ze in haar oogjes wrijft en gaapt en dat is het punt dat we met haar naar boven gaan. We zetten een liedje aan en we wiegen haar dan in slaap..want zelf in slaap vallen lukt niet. Na 2-5min wiegen slaapt ze. Eerst altijd 30min en dat is nu al langer tussen de 45 en 55min en als ze wakker is..houden we weer 1,5u/2u aan. Maak je niet te druk, want ze voelen het. Heel veel succes!

4 jaar geleden

Ik breng mijn zoontje meestal ook na 1,5 uur wakkertijd naar bed. Soms ligt hij dan gewoon wakker in bed een beetje te spelen met zijn speen en knuffel maar hij komt dan wel tot rust. Soms valt hij direct in slaap. De ene baby heeft meer slaap nodig dan de andere baby. Maar vaak is op bed leggen voor de vermoeidheid begint wel hulpzaam omdat ze dan nog niet vechten tegen te vermoeidheid.

4 jaar geleden

Hier juist hetzelfde. Dochter van 6,5maanden continu bezig. Ze kan echt niet stilzitten. Wat super leuk is, maar om te slapen een horror. Ze kan daardoor wel al zelfstandig zitten en kruipen. We volgen snuggles en dreams, maar dat gaat de ene dag al beter dan de andere.. de nachten blijven slecht.

4 jaar geleden

Ons zoontje is ook bijna 7 maanden en ook zo druk. Zo jong als hij was, altijd aan het bewegen. Inderdaad ook heel vrolijk. Slapen gaat gelukkig goed. Ene dag beter dan de andere. Wij hebben echt vaste tijden dat wr hem naar bed doen. Hij is tussen 05.00-06.00 wakker (ja te vroeg). En hij gaat om 08.00uur, 11.00uur, 15.00uur slapen en 18.00uur slapen. Het boek 'slaap kindje slaap' hebben we wat aan gehad. Ze leren echt zelf in slaap vallen en een vast ritueel voor het slapen. Hopelijk heb je er iets aan. Ben benieuwd of het straks beter bij je gaat, succes!

4 jaar geleden

Ik heb er niet net zo 1!!!! 6,5 maand en al 6,5 maand heel onrustig en druk! Ik hoor van andere moeders die ook zo’n druk kindje hebben of hebben gehad dat ze zoveel energie hebben en dit kwijt moeten!! Dus we moeten even doorbijten! Ik heb hem nog steeds ingebakerd en onder een fedde en Kees lakentje anders slaapt hij simpelweg nooit en ik doe het alleen en ik verlang ook naar slaap haha ... maar als ze Dalijk lopen kunnen , dan raken ze energie kwijt!

4 jaar geleden

Reactie op angelvb91

Ja heel herkenbaar. Naar bed gaan was echt een strijd. Nu we het los hebben ...
Kreeg idd ook de tip om iets rustigs te doen voor het slapen (wandelen, rondlopen, autorijden oid) of aandacht 1 op 1. Denk dat dit ook helpt!

4 jaar geleden

Reactie op Lvanz

Ons zoontje is ook bijna 7 maanden en ook zo druk. Zo jong als hij was, alt ...
Hoi, ik volg de slaapgids van Snuggles en Dreams. Nu dat mijn dochter kan kruipen, wil ze helemaal niet meer slapen 😅. Moest het je helpen: voor vroege vogels raadt zij aan niet te vroeg het eerste dutje te doen (pas om 9u of later afhankelijk van de leeftijd). Ze heeft ook een slaapgids specifiek voor kindjes die vroeg wakker zijn.

4 jaar geleden

Reactie op Sofievdb

Hoi, ik volg de slaapgids van Snuggles en Dreams. Nu dat mijn dochter kan k ...
Ik heb zoiets gelezen inderdaad. Dit om te voorkomen dat ze het als verlenging van de nacht gaan zien (als ik het goed heb). We hebben geprobeerd dit slaapje later te doen met als gevolg dat hij zo moe is en moeilijk in slaap komt. Als we te laat zijn slaapt ie slechter. Heb je ervaring met zo'n vroege vogel? Ben wel benieuwd aangezien 05.00uur best vroeg is haha We hebben ook geprobeerd hem 's avonds later naar bed te doen, maar hetzelfde resultaat.

4 jaar geleden

Reactie op Sofievdb

Hoi, ik volg de slaapgids van Snuggles en Dreams. Nu dat mijn dochter kan k ...
Ik lees dat veel mensen Snuggles and Dreams noemen. Het geld waard? Ik vind Eur 45 voor een eBook wel een bedrag, maar de recensies zijn heel goed.

4 jaar geleden

Reactie op Lvanz

Ik heb zoiets gelezen inderdaad. Dit om te voorkomen dat ze het als verleng ...
Later naar bed doen blijkt averechts te werken. Op het begin was het voor mijn dochter ook heel moeilijk om 9u te halen. Geleidelijk aan verlengen tot na 9u.

4 jaar geleden

Reactie op Larissavw

Ik lees dat veel mensen Snuggles and Dreams noemen. Het geld waard? Ik vind ...
Heb er veel van geleerd. Goed geschreven en duidelijk. Ik heb zelfs meerdere slaapgidsen van haar gekocht.

4 jaar geleden

Mijn zoontje (7 maanden) valt meestal alleen in slaap van rond rijden in de kinderwagen. Dus ik hou mijn hart vast, hij past bijna niet meer in de wieg van de kinderwagen😟

4 jaar geleden

Reactie op Lvanz

Ik heb zoiets gelezen inderdaad. Dit om te voorkomen dat ze het als verleng ...
Dan raadt ze een powernap aan rond 7u van ongeveer 20 min. Zo kan je je kindje wel een goed dutje laten doen rond 9u, 9u30

4 jaar geleden

Wellicht helpt het om een ontspannend momentje in te bouwen als slaap ritueel, zodat hij even tot rust komt. En ook met verschonen of andere voorbereidingen voor het slapen op zijn kamer, niet meer spelen en druk doen, zodat zijn slaapkamer zijn ontspannen plek is. Die van ons is ook zo, kan wel redelijk goed alleen spelen maar is ook zeer beweeglijk, enthousiast en fanatiek aan het tijgeren en zelfs pogingen tot kruipen. Hij is 6,5 maand nu. Ik pak hem altijd even bij me, ook al houdt hij niet echt van knuffelen hihi, lopen we even rond, ik zing een rustig liedje, of we lezen rustig een boekje. Meestal wordt hij dan lichamelijk rustig, dan leg ik hem in bedje en gaat hij altijd goed slapen. (maar ik moet zeggen, hij is altijd wel een prima slaper geweest, hij is altijd bezig en druk, maar ligt ie bed, wordt ie bijna altijd rustig, dat is echt zijn rustplek). Savonds masseer ik ook weleens zijn beentjes of voetjes, daar wordt hij ook rustiger van.