27 Reacties

4 jaar geleden

We zijn inmiddels een maandje verder. We hebben een aantal tips geprobeerd en besloten 2,5 week geleden dat we wilden proberen een strak schema aan te houden. Gekeken naar wat slaapcoaches adviseren en hebben nu het volgende schema: Tussen 6.30 en 7.00 opstaan (ook al is hij eerder wakker). 7.00 fles 9.00 - 10.00 slapen. Ik maak hem ook echt wakker om 10.00. De eerste dagen werd ie vaak zelf nog wakker na 45 minuten, maar nu slaapt ie altijd nog als ik om 10u bij hem kom. 10.15 fruit 12.00 brood 13.00 slapen tot ie wakker wordt, maar uiterlijk 15.15 maak ik hem wakker (dit is 1x gebeurd). In het begin sliep hij 45 minuten, maar slaapt nu meestal 1,5 tot 2u. 15.30 fles 17.00 avondeten 18.30 fles 18.45 naar boven, tandenpoetsen en bedtijdritueel 19.00 slapen En ik durf het bijna niet hardop te zeggen, maar vanaf dag 1 gaat het goed! De helft van de tijd slaapt hij al bij het verhaaltje voorlezen. Heel soms moeten we nog even weer naar hem toe, maar 9 van de 10 keer valt hij meteen zelf in slaap. Ik denk dat het slechte slapen een combinatie was van een slaapregressie en het oefenen met zitten en tijgeren, maar ik zie nu ook dat hij gewoon sterke behoefte had aan duidelijkheid en regelmaat. Iedereen bedankt voor het meedenken en de tips 😊 en voor degene die met hetzelfde probleem zit als waar wij mee zaten zou ik dit gewoon eens gaan proberen. Voor ieder kindje werkt het natuurlijk anders, maar het is het proberen waard!

4 jaar geleden

Reactie op Irisp

We zijn inmiddels een maandje verder. We hebben een aantal tips geprobeerd ...
En laat je hem dan liggen als hij na 45 min wakker wordt?

4 jaar geleden

Reactie op Irisp

We zijn inmiddels een maandje verder. We hebben een aantal tips geprobeerd ...
Wat toevallig, dit lijkt onze dag wel! 😁

4 jaar geleden

Reactie op Leentje126

En laat je hem dan liggen als hij na 45 min wakker wordt?
Die eerste dagen was ik al lang blij dat ie überhaupt 45 min had geslapen, dus toen haalde ik hem eruit. Nu het ritme echt slapen van 9 tot 10 is, zou ik hem inderdaad tot 10 laten liggen als ie eerder wakker wordt. Is gelukkig nog niet weer gebeurd 🙏🏻 ‘s ochtends laat ik hem ook tot 6.30 liggen, ook al is ie eerder wakker. Soms ligt ie dan een half uur te spelen met zijn knuffel als ie om 6u wakker wordt. Soms moet ik 10x heen en weer omdat ie vindt dat de dag begonnen is 😜 ‘s middags haal ik hem er ook niet voor 14.30 uit als ie eerder wakker is geworden. Klinkt een beetje streng zo als ik het nu typ, maar het werk wel 😊

4 jaar geleden

Reactie op QMvdM

Wat toevallig, dit lijkt onze dag wel! 😁
Grappig! En gaat het bij jullie ook goed?:)

4 jaar geleden

Reactie op Irisp

Grappig! En gaat het bij jullie ook goed?:)
Ja super goed!