19 Reacties

3 jaar geleden

Wij hebben hier ook zoontje. Wij hebben hormoonzalf gekregen en vaseline basis en we wassen alles parfum vrij en bad 1x per week. En goed smeren dat werkte bij ons

3 jaar geleden

Reactie op 06122019

Wij hebben hier ook zoontje. Wij hebben hormoonzalf gekregen en vaseline ba ...
De hormoonzalf werkt bij mijn zoontje niet. En van de vasaline krijgt hij de huid ontstoken. Hij gaat ook maar 1x in de week in bad

3 jaar geleden

Wij kregen van de dermatoloog Groninger badolie geadviseerd, helpt hier zo goed dat ze nu 3x in bad kan in de week. Ik smeer Lipikar als onderhouds creme, 3 a 4x per dag. Hormoonzalf (klasse 2 hadden we) al een tijdje niet nodig gehad. Heb ook een krabpakje van het ziekenhuis.

3 jaar geleden

Ik zie dat je schrijft dat de hormoonzalf niet werkt, dat was bij ons bij de hydrocortison (klasse 1) ook. Kortdurig met klasse 2 ging stukken beter. Bij ons ziekenhuis is een eczeemspreekuur, kan ook telefonisch.

3 jaar geleden

Sorry, ik weer. Heb je vaseline cetomacrogol creme toevallig? Daar werd het bij ons veel erger van.. dermatoloog zei dat sommige kindjes daar op reageren ondanks dat het neutrale creme zou moeten zijn.. Zijn over gegaan op vaseline lanette van het merk teva, veel beter uitsmeerbaar dan andere apotheek cremes en dus fijner op de ruwe huid.

3 jaar geleden

Reactie op Larissavw

Ik zie dat je schrijft dat de hormoonzalf niet werkt, dat was bij ons bij d ...
Nee, klopt mn zoontje zit al in klasse 4 :(

3 jaar geleden

Reactie op Larissavw

Sorry, ik weer. Heb je vaseline cetomacrogol creme toevallig? Daar werd het ...
Nee, ceramagrol wel gehad hielp idd niet.

3 jaar geleden

Hier is ook een eczeem kind. Wij hebben een hormonale cream. van la rosche posay lipikar baume als cream en lipikar huile lavante als douche gel. Heel er tevreden over.

3 jaar geleden

Ik kan bij mijn dochtertje de eczeem onder controle krijgen met bephanten eczeem creme

3 jaar geleden

Wij hebben een waterontharder laten installeren. Sindsdien bijna geen last meer. Ikzelf ook niet meer.

3 jaar geleden

Reactie op SanK

Wij hebben een waterontharder laten installeren. Sindsdien bijna geen last ...
Dat heb ik idd vaker gehoord, we hebben er 1 besteld. Bedankt

3 jaar geleden

Reactie op DeniseWout

Nee, klopt mn zoontje zit al in klasse 4 :(
Jeetje klasse 4, ze wilden hier niet hoger gaan dan 1 en 2 voor kinderen. Alka basisch badzout heeft hier vd zomer ook geholpen, mijn man gebruikt het ook als badje voor het eczeem op zijn handen. Tot dat je waterontharder er is, wellicht het proberen waard?

3 jaar geleden

Mijn zoon van inmiddels 6 heeft ook last van eczeem. Inmiddels hebben we het aardig onder controle maar hij blijft oplevingen krijgen. Wij hebben ook verschillende doktersbezoeken gehad over verschillende jaren. Uiteindelijk na een wanhopige doorverwijzing in het Sint Antonius zkh in Nieuwegein terecht gekomen. Daar door een goede dermatoloog geholpen. Wat vaak het probleem is dat de zalf niet goed gesmeerd wordt (te dun of te dik) en niet goed afgebouwd wordt. Met hormoon zalf mag je namelijk niet zomaar stoppen die moet je schematisch afbouwen. Ik kan je wel noemen welke zalfjes mijn zoon heeft gehad en nu heeft maar het is toch een ontdekkingsreis per kind (helaas). Mijn advies als je in het ene zkh niet verder komt vraag elders een second opion. Want er zijn zoveel verschillende soorten zalfjes/ badolieen en kleding/beddengoed etc. En met een goede dermatoloog moet je eruit kunnen komen😘

3 jaar geleden

Wellicht via een huidtherapeut aan alhydran zalf komen, of cicaplast baume van Louis widmer. Mijn ervaring is dat eczeem vaak in verband staat met iets van binnenuit. Een ortho moleculair arts opzoeken? Om te testen of er bijvoorbeeld bepaalde voedselintoleranties zijn... (uit allergie testen komt een overgevoeligheid niet naar voren, alleen als het een allergie is, wat niet altijd aan de orde is)

3 jaar geleden

Zeg het verkeerd! Cicaplast baume is van la roche posay!

3 jaar geleden

Eczeem komt vaak uit de darmen, na een bezoek aan een arts die orthomoleculair werkt (en met bioresonantie) is ons zoontje helemaal van zijn eczeem af. Het bleek uit gevoeligheid voor bepaald voedsel te komen. En natuurlijk zijn hormoonzalf, vaseline, reguliere verzorgingsproducten (ja, zelfs die voor baby's) meerendeel vol met gifstoffen en zeer schadelijk voor de huid waardoor je in een spiraal komt.. zo min mogelijk badderen, geen zalf en producten met gifstoffen gebruiken (tip: gebruik de app Ingred) en voeding uitzoeken

3 jaar geleden

Reactie op Krujs

Eczeem komt vaak uit de darmen, na een bezoek aan een arts die orthomolecul ...
Krujs, interessant wat je schrijft maar ik zie eczeem heel vaak al opkomen rond de 2/3 maanden oud dus nog voor vast voedsel gegeten wordt. Bij mijn dochter ook en zij dronk toen alleen nog maar flesvoeding. Ze heeft geen kma. Ik vraag me af welke voedingsstof het dan zou kunnen zijn.

3 jaar geleden

Wij hebben allerlei testen gehad op gebied van voeding, mijn zoontje kreeg in de kraamweek al eczeem.

3 jaar geleden

Cicaplast balm van la roche posay, verkrijgbaar bij apotheek meestal. Of alhydran, kun je kopen bij een huidtherapeut.