1660 Reacties

4 jaar geleden

Mijn pasgeborene heeft enkel in de avond last van krampen. Ze vind geen rust en huilt. Iemand tips?

4 jaar geleden

Reactie op JessicaVS

Mijn pasgeborene heeft enkel in de avond last van krampen. Ze vind geen rus ...
Infacol helpt! Te koop bij de drogist

4 jaar geleden

Reactie op Naomi1993

Infacol helpt! Te koop bij de drogist
Hier hetzelfde. Heb al filmpjes gekeken tegen krampjes. Die werken maar even, heb ook een kersenpitten kussen die helpt ook wel maar moet wel elke keer warm zijn. Ze heeft ook heel veel zuigbehoefte.

4 jaar geleden

Wat kan helpen tegen krampjes: - Fietsen met de beentjes zeg maar - Samen huid op huid onder de douche - Wrijven over het buikje Het fietsen met de beentjes werkt bij ons erg goed!

4 jaar geleden

Reactie op JessicaVS

Mijn pasgeborene heeft enkel in de avond last van krampen. Ze vind geen rus ...
Sab simplex!! Werkt zeer goed!! Je krijgt het helaas heel erg moeilijk in Nederland. Duitse apotheek heeft het zowiezo let wel op dat je de baby variant pakt.

4 jaar geleden

Eerste nacht thuis met baby en meteen high life. Oudste twee keer hysterisch en niet lekker wakker geworden en de baby is een baby 😆 papa, mama en oma wisselen zich af 😫💪🏻

4 jaar geleden

Reactie op jeanninejdv

Eerste nacht thuis met baby en meteen high life. Oudste twee keer hysterisc ...
Succes! Eerste nachten zijn altijd spannends Fijn dat jullie eerste nacht ook hulp hebben van oma. Oudste stond hier net tussen het wiegje en ons bed in: “Waar is broertje nou?”. Had niet gehoord dat ze onze kamer was binnengelopen. Schrok me dood haha. Papa kon haar gelukkig zonder al te veel mokken weer in bed leggen en ik ga zo de kleine man voeden 🤱🏻

4 jaar geleden

1e week thuis papa en broertje de griep en zusje de waterpokken... had mijn kraamweek iets anders voorgesteld 😥 gelukkig hadden we een top kraamhulp!!

4 jaar geleden

Hoeveel slaap hebben jullie ongeveer met de pas geboren baby?en iemand ervaring van het afvallen de eerste 2 weken de 10 procent Groetjes Adrienne

4 jaar geleden

Hier heb ik problemen met het geven van borstvoeding. Ik maak te weinig melk aan waardoor er is aangeraden om 60 cc bij te voeden met de fles na elke borstvoeding. Ik wil zo graag borstvoeding geven en zit er over na te denken om een lactatiekunde in the schakelen. De baby is nu 9 dagen oud dus ik hoop dat m'n borstvoeding nog op gang kan komen.

4 jaar geleden

Reactie op Diidii03

Hier heb ik problemen met het geven van borstvoeding. Ik maak te weinig mel ...
Ik heb bij mijn eerste kindje ook in het begin moeten bij voeden. Mijn ervaring hiermee is dat het zorgde voor rust bij mij en de kleine. Minder frustratie omdat zijn buikje wel goed gevuld is. Ik legde hem gewoon iedere drie uur aan in het begin. Beide kanten even lang en daarna nog een beetje bij voeding. Zo blijf je, je borsten stimuleren maar krijgt de kleine ook genoeg binnen. Voor jezelf is het ook beter want zo kun je wat meer ontspannen wat positief werkt op de voeding. Zorg ook dat je zelf voldoende drinkt. Je hebt vocht nodig! Uiteindelijk 10 maanden borstvoeding gegeven toen was de kleine man er wel klaar mee 😉. Bij voeden hoeft dus zeker niet negatief te zijn!! Heel veel succes!!

4 jaar geleden

Reactie op Shelley

Ik heb bij mijn eerste kindje ook in het begin moeten bij voeden. Mijn erva ...
Dank je wel voor je reactie. Het is fijn om te weten dat het ook goed kan komen. Dit geeft mij toch wel wat hoop.

4 jaar geleden

Reactie op Diidii03

Hier heb ik problemen met het geven van borstvoeding. Ik maak te weinig mel ...
Kolf je om je productie te verhogen? Anders wordt het wel al lastiger. Je kunt altijd een lactatiekundige inschakelen! Ik had genoeg melk in het begin, maar het voeden lukte niet. Zelfs niet met ondersteuning van een lactatiekundige. Ik ging er echt aan onderdoor. Ik moest dan wel elke 3 uur kolven. Uiteindelijk na 2 weken de knoop voor mezelf doorgehakt. Ik zat alleen maar te janken bij elke voeding.

4 jaar geleden

Reactie op Diidii03

Hier heb ik problemen met het geven van borstvoeding. Ik maak te weinig mel ...
Oja sorry, en ik deed dus ook bijvoeden vanaf dag 1. Daarom zat hij na een week al op zijn geboortegewicht! Bijvoeden is echt niet verkeerd dus. De mijne dronk gekolfde melk en nutrilon afgewisseld.

4 jaar geleden

Reactie op Ingeltje1985

Kolf je om je productie te verhogen? Anders wordt het wel al lastiger. Je k ...
Kolven doe ik niet vaak. 2 a 3 keer per dag. Ik ben van plan om een nieuwe kolfapparaat te kopen, omdat ik het kolfapparaat die ik nu heb niet zo fijn vind werken. Ik zal wel proberen om wat vaker te kolven. Bedankt voor je tip.

4 jaar geleden

Reactie op adrien

Hoeveel slaap hebben jullie ongeveer met de pas geboren baby?en iemand erva ...
Ik heb de afgelopen 24u meer geslapen dan in de afgelopen week bij elkaar. 😅

4 jaar geleden

Reactie op Diidii03

Hier heb ik problemen met het geven van borstvoeding. Ik maak te weinig mel ...
Echt hetzelfde als Shelly! Eva was eerst zoveel procent van haar geboortegewicht afgevallen en dus ‘te zwak’ om goed aan de borst te drinken. Met hulp van lactatiekundige en toch extra kolven, wat doorzettingsvermogen en ontspannen erin blijven staan alles goedgekomen en tot 9 maanden (volledig) BV kunnen geven. Toen was het wel zo goed als klaar, had toen alleen nog maar de ochtendvoeding. Gun jezelf de ruimte en rust! En lactatiekundige, ik zou het aanraden! Bij ons was het een kanjer en ik wil haar sowieso ook na de geboorte van ons tweede kindje straks laten langskomen. Wordt door veel zorgverzekeringen vergoed!

4 jaar geleden

Ik ben vandaag exact 1 week bevallen en moet nog 3 kg afvallen om terug op mijn huidige gewicht te komen. Ook de buik is haast weg.. Had dit niet verwacht na 3 zwangerschappen. Hoe zit het bij jullie?

4 jaar geleden

Reactie op JessicaVS

Ik ben vandaag exact 1 week bevallen en moet nog 3 kg afvallen om terug op ...
Ik moet nog bevallen maar ben erg benieuwd hoeveel je in die week al bent afgevallen 🙊 en of je borstvoeding geeft of niet

4 jaar geleden

Reactie op kelly1994

Ik moet nog bevallen maar ben erg benieuwd hoeveel je in die week al bent a ...
Ik geef borstvoeding en ben 6 kg vermagerd in week 1. Ben tijdens mijn zwangerschap 10 kg bijgekomen.