1660 Reacties

4 jaar geleden

Volgens de formule moet hij 540 krijgen en maximaal 720 cc. Maar omdat hij dus zo enorm afgevallen was zien ze liever dat hij op die 720 cc zit. 'S nachta doet hij het heel goed. Hij komt meestal rond 12 uur en dan weer tussen 3 en 4 en rond 7 uur. Z'n fles van 120 cc gaat dan ook vrij snel op. Soms doen we halverwege een schone luier als hij wel in begint te dutten. Overdag maakt hij er echt een potje van. Soms na 1.5 uur hysterisch en dan drinkt hij maar zo'n 50 cc. Andere keer maken we hem na 4 uur wakker en drinkt hij met moeite 100 cc. 🤷🏻‍♀️ Kwa gewicht zit hij de ene dag op -20 gr, en dan weer +15 gr. Gisteren dus 3.620 kg. Vrijdagochtend komt de verpleegkundige van de GGD thuis.. Ben benieuwd.

4 jaar geleden

Goedemorgen mama’s wat smeren jullie newborn baby’s qua cremtjes of olie als ze uit de douch / bad uit komen ? Of mag dat nog niet ?

4 jaar geleden

Reactie op ariana-24

Goedemorgen mama’s wat smeren jullie newborn baby’s qua cremtjes of olie al ...
Ik gebruik bodylotion van zwitsal. Heerlijke geur

4 jaar geleden

Reactie op ariana-24

Goedemorgen mama’s wat smeren jullie newborn baby’s qua cremtjes of olie al ...
Naif! Echt top spul. Gebruik niks anders. Wasgel, bodylotion, shampoo, billenzalf, haarspray. Ruikt heerlijk en zitten geen gekke ingrediënten in! Echt een aanrader.

4 jaar geleden

Reactie op ariana-24

Goedemorgen mama’s wat smeren jullie newborn baby’s qua cremtjes of olie al ...
Tiny bodylotion van Rituals😍

4 jaar geleden

Reactie op ariana-24

Goedemorgen mama’s wat smeren jullie newborn baby’s qua cremtjes of olie al ...
Ik heb Etos huismerk, ruikt bijna zoals Zwitsal en scheelt de helft qua prijs. Prima spul!

4 jaar geleden

Hoe gaan jullie met de kraamtranen om? Hebben jullie mamas er nog last van ? Mijn baby is vandaag precies 3 weken oud en heb nog steeds last van kraamtranen ze zeide dat het maar paar dagen duurt bij mij iets langer ! Maar uiteindelijk weet ik dat het goed komt maar we vervelend om jou zo te voelen en schuldig tegelijkertijd . Graag hoor ik of jullie mamas ook last hebben/gehad

4 jaar geleden

Reactie op ariana-24

Hoe gaan jullie met de kraamtranen om? Hebben jullie mamas er nog last van ...
Mijn zoontje is nu een maandje oud. Ik heb 3 weken lang iedere dag meerdere keren kraamtranen gehad. Nu af en toe nog, zeg 1x in de drie dagen. Ik moest wel in de gaten houden of het minder werd in verband met postnatale depressie. Bij mij lijkt dat niet zo te zijn, ik voel me namelijk eigenlijk heel goed. Maar af en toe rollen ineens de tranen over mijn wangen. Ik hoorde dat het zelf tot 9 maanden af en toe kan gebeuren. Fijn hè die hormonen.. Ariana, het wordt echt beter! Sterkte er nog even mee, en je hoeft je echt niet schuldig te voelen, je kan er niets aan doen.

4 jaar geleden

Reactie op laura zwaard

Mijn zoontje is nu een maandje oud. Ik heb 3 weken lang iedere dag meerdere ...
Dankjewel voor jou woorden ik blijf positief ❤️!

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Ik heb Etos huismerk, ruikt bijna zoals Zwitsal en scheelt de helft qua pri ...
Idd aanrader etos eigenmerk producten! Super fijn..

4 jaar geleden

Reactie op ariana-24

Hoe gaan jullie met de kraamtranen om? Hebben jullie mamas er nog last van ...
Ja hoor ik heb er ook veel last van gehad . Vooral niet druk er over maken en lekker laten lopen die tranen! Het komt echt weer goed!

4 jaar geleden

Mijn zoontje is nu 3,5 week oud. Hij drinkt ineens heel onrustig aan mijn borst en lijkt wel boos trapt met zijn voetjes en krimpt helemaal inelkaar. Heeft iemand die borstvoeding geeft dit ook. Het maakt mij heel onzeker ik weet niet zo goed wat hij heeft 😢 Hij drinkt elke x maar 15 min en dan ook maar 1 borst en is er dan klaar mee. Ik geef om de 2uur borstvoeding op aanvraag is dat te veel of te vaak🤷‍♂️ In de avond word hy 1 uur 3 uur en 6 uur wakker 😭 ik wist niet dat borstvoeding zo moeilijk was in de zin van onzekerheden omdat ik niet weet of ik het wel allemaal goed doe en wat de richtlijnen zijn. Is er iemand die ook borstvoeding geeft en ervaring wilt uitwisselen. ( in mijn omgeving geeft iedereen fv) 😅

4 jaar geleden

Reactie op Hasibe

Mijn zoontje is nu 3,5 week oud. Hij drinkt ineens heel onrustig aan mijn b ...
Mijn kraamzorg zei dat trappen met voeten en onrustig worden Betekent dat hij krampjes heeft. Mijn zoontje poept vaak tijdens het drinken. Doet jouw zoontje dat ook? Misschien heeft hij een boertje dat vast zit. Mijn zoon is 4,5 week oud en drinkt heel verschillend. Soms elke 3 uur soms elke 2 uur en soms zelfs elk uur.. ik kijk vooral of hij voldoende poep en plasluiers hij heeft en of hij goed aankomt. Handig om deze grafiek te hebben

4 jaar geleden

Reactie op soena

Mijn kraamzorg zei dat trappen met voeten en onrustig worden Betekent dat h ...
Hij poept inderdaad wel vaak als die aan me borst is of laat scheetjes. Ook na de borstvoeding als hij slaapt krimpt hy inelkaar heel zielig om te zien en dan komt er melk weer terug begint hij te huilen. Ik hou ook de plas en poep luiers bij en weet wel dat hij onrustig is en moeite heeft met poepen. Ik vroeg aan de cb of hij na elke voeding een boertje moest laten en hun vertelde dat dat niet hoeft met bv hoe doe jij dat ?

4 jaar geleden

Ik geef mijn dochter ook borstvoeding ze is 4,5 weken. Is het trappen met zijn beentjes en het in elkaar kruipen niet gewoon kraampjes? Hier krijgt ze de borst op vraag van haarzelf dat is meestal om de 3 uur (soms ook 2 uur) en dan drinkt ze ongeveer 15 tot 30 minuten per keer. De nachten verschillen ene keer om de 3 uur en de andere keer slaapt ze 6,5 uur achter elkaar. Zolang je kindje tevreden is en goed groeit doe je het goed. En als je twijfel of hij voldoende krijgt kan je hem toch wegen bij het cb?

4 jaar geleden

Reactie op Hasibe

Hij poept inderdaad wel vaak als die aan me borst is of laat scheetjes. Ook ...
Ik probeer hem na bv wel recht op te houden en te laten boeren omdat ik merk dat hij anders overgeeft. En vaak zit er een boertje die eruit komt. Eet je veel bonen? Er zijn bepaalde dingen die ook voor krampjes zorgen, zoals bonen. Ik weet niet precies wat allemaal

4 jaar geleden

Reactie op Desireegirlmama92

Ik geef mijn dochter ook borstvoeding ze is 4,5 weken. Is het trappen met z ...
Het is eigenlijk tijdens elke borstvoeding nu de afgelopen dagen dat hij het doet. Hij hapt goed aan en na 2 3 min is hij supper onrustig en begint het. Zou het dan al krampjes kunnen zijn van de melk ? Ik heb hem vorige week gewogen hij is aangekomen en doet het voor de rest goed. Ik ben alleen onzeker over het feit dat die om de 2 uur aan de borst wilt en daar door niet veel slaapt 😅 Pff zoveel onzekerheden😢

4 jaar geleden

Reactie op soena

Ik probeer hem na bv wel recht op te houden en te laten boeren omdat ik mer ...
Ik eet nooit boontjes en ga wel even kijke wat krampjes veroorzaakt. Meestal lijkt het alsof hij in slaap valt na de borst en zodra ik hem rechtop hou word hij wakker. Wat doe jij als die in de nacht daardoor wakker word ?

4 jaar geleden

Reactie op Hasibe

Mijn zoontje is nu 3,5 week oud. Hij drinkt ineens heel onrustig aan mijn b ...
Hier een dochter van 8 weken, drinkt normaal ook altijd ca 10 minuten aan 1 borst en heeft dan genoeg (nagewogen 90-130ml) Sinds vorige week plots ook continu willen drinken, onrustig bij aanhappen, veel teruggeven. Sinds maandag schreeuwen na de voeding, vuisten maken en wou niet meer in haar box liggen. Ook zag je haar regelmatig slikken. Wij dachten aan reflux, sinds gisteren aan de medicijnen en alles is weer zoals ervoor.

4 jaar geleden

Reactie op m126p

Hier een dochter van 8 weken, drinkt normaal ook altijd ca 10 minuten aan 1 ...
Als ik het zo lees lijkt het wel het zelfde. Hij wilt ook niet meer in zijn wiegje en als ik hem er in leg is het maar voor een half uur en begint hij te huilen.