1660 Reacties

4 jaar geleden

Hoe gaat het nu met de nutrilon Forte ? Gaat dat beter ?
Ja volgens mij wel. Hij heeft af en toe nog wel een fles extra omdat hij soms meer wil dan andere dagen. Maar in principe is hij na de fles wel verzadigd 😃

4 jaar geleden

Reactie op Marjolein84

Over het hoofdje heen... Ik heb der een hekel aan en iedereen lijkt ermee a ...
Wij nu dus ook. Maar als je nog geen kleintje hebt, denk je daar niet zo goed over na 🤭 We hebben 1 pakje van de Hema die favoriet is. Maar helaas hebben ze die nu alleen met een gekke print, of met blauwe en roze/rode stippen. 😢

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Mijn zoontje weegt ruim 4kg en in overleg met het CB geef ik nu 6x 150ml. T ...
Ja daar heb je helemaal gelijk in!

4 jaar geleden

Reactie op ieveaaenaa

Waar ik alle kleertjes uitgekozen heb op hoe leuk, stoer & schattig ze ...
Haha herkenbaar! Ik heb er ook zo eentje die ze precies 1x aan heeft gehad maar ik vond het echt helemaal niks 😂 en zij ook niet... Voor de rest gelukkig wel boxpakjes met een sluiting van boven naar onder (hoewel eentje met heel veel kleine knoopjes ook niet erg handig..)

4 jaar geleden

Reactie op soena

Als het melk in het begin eruit komt komt het vaak veel en snel eruit. Daar ...
Dankje

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Wat is dit?
Ze gebruiken het in UK en meerdere andere landen en ik ken het dan via mijn man uit Nigeria. Ik heb het nu besteld via een expat website: https://www.kellys-expat-shopping.nl/en/woodwards-gripe-water-150ml.html

4 jaar geleden

Vraagje aan mama's, mijn zoontje wordt a.s zondag 5 weken, hij drinkt om de 3-4uur nog steeds 100ml, ik heb weleens 120ml geprobeerd, maar maakt die nooit op, hij zit dan vol. Zelfs met 100ml doet die er soms redelijk lang over of maakt die niet echt op. Nu al paar daagjes dat die reflux heeft, maar waterig van kleur, komt het iemand bekend voor? Wat kan ik doen?

4 jaar geleden

Lees over Johannes broodpitmeel maar waarvoor geven jullir dit en kan je dit bijv ook voor de nacht geven zodat die een voller gevoel heeft? Benieuwd naar jullie ervaringen

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Lees over Johannes broodpitmeel maar waarvoor geven jullir dit en kan je di ...
Ik geef het zodat Stanley minder melk spuugt na een voeding. Je zou het kunnen proberen. Is het een hongerige baby? Want dan zou je Nutrilon Forte kunnen proberen (in overleg met CB). Bij mij werkt dat heel goed.

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Lees over Johannes broodpitmeel maar waarvoor geven jullir dit en kan je di ...
Ik kreeg dit als advies om de voeding wat dikker te maken. De ene keer slaapt hij hierdoor wel langer haha

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Wat is dit?
Het wordt niet zomaar niet verkocht in Nederland. Dit is wat er over geschreven wordt: Sodium bicarbonate, or baking soda, shouldn’t be given to colicky babies unless prescribed by a doctor. Sodium bicarbonate can interfere with the natural pH level in your baby’s stomach. This can cause too much alkalinity and worsen colic symptoms. https://www.healthline.com/health/parenting/gripe-water-for-babies#safety

4 jaar geleden

Reactie op jeanninejdv

Ze gebruiken het in UK en meerdere andere landen en ik ken het dan via mijn ...
Hier zit ook Baking soda in. Ik zou voorzichtig hiermee zijn. https://www.healthline.com/health/parenting/gripe-water-for-babies#safety

4 jaar geleden

Reactie op Khalid

Het wordt niet zomaar niet verkocht in Nederland. Dit is wat er over geschr ...
Ik zou niet kijken naar wat ze in het buitenland aan baby’s geven. Vaak is het niet toegestaan of gebruikelijk in Nederland. Ga je niet in rare bochten wringen om je baby een verzadigd gevoel te geven. Overleg altijd met het CB.

4 jaar geleden

Ja... ik zie het andersom. Het word niet zomaar verkocht in het buitenland. Vooral ook de UK. Maar snap de weerstand. Ik heb ook uitgebreid van alles opgezocht voordat ik het gaf. En zoals het artikel dat je deelt aangeeft zijn er verschillende versies. Wij hebben ene geschikt voor babies en gaf halve dosering om te kijken wat het deed. Ieder moet vooral doen waar je je prettig bij voelt en wij waren hier erg blij mee!

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Ons zoontje is 6 weekjes en dribkt nu 120 + 4 scheppen. Ben benieuwd hoevee ...
Ons meisje is nu 7 weken drinkt vanaf ergens in week 5 180 water En dan 6 scheppen poeder erin... Om de 5 uur krijgt ze nu de fles. Overdag dan. Om 11 uur heeft ze de laatste fles en dan slaapt ze de nacht door en krijgt ze om 8 uur s ochtends weer. Dus wij zitten nu op 4 flessen op een dag!

4 jaar geleden

Reactie op Amber.natascha

Ons meisje is nu 7 weken drinkt vanaf ergens in week 5 180 water En dan 6 s ...
Dan is al mooi vlot zeg... Maar dan is ze ook al wel qua gewicht dan verder dat ze de 180 nodig is??? Maar ideaal als je het op de rit hebt. Wij gaan nu overdag om de 4uur.. Met 150cc alleen in de avond nog wel drama onrust..nu was het gister van 21uur tot 2330 huilen huilen.. Lijkt er mss op dat ze verborgen reflux heeft.. 🙄 Spuugt niet maar in 2 strijd om pitmiddel in te gaan zetten.. Overdag gaat het verder prima..

4 jaar geleden

Reactie op Marjolein84

Dan is al mooi vlot zeg... Maar dan is ze ook al wel qua gewicht dan verder ...
Nee kreeg voor haar gewicht te veel. Maar bij ons zei het CB dat Lieke Heel goed zelf kan aangeven hoeveel ze wilt drinken. En dat we ons gevoel moesten volgen. En dat klopt als ze een keer niet alles wilt gaat die mond ook echt niet meer open. Het gewicht zijn maar richtlijnen. Het voordeel tevens "nadeel" van flesvoeding is dat we weten hoeveel ze eten. Bij borstvoeding weet je het niet en kan een kindje miss ook wel 1000 cc binnen krijgen maar dan weten we het niet. En ja...als ik iedereen zo om ons heen hoor is met 5 weken door slapen echt een luxe...maar dat doet ze nu echt al 2 weekjes.

4 jaar geleden

Reactie op Marjolein84

Dan is al mooi vlot zeg... Maar dan is ze ook al wel qua gewicht dan verder ...
En kan het niet zijn dat ze dan nog gewoon honger heeft met de fles van half 9? Of is ze wel klaar daarna ?

4 jaar geleden

Reactie op Amber.natascha

En kan het niet zijn dat ze dan nog gewoon honger heeft met de fles van hal ...
Lijkt wel voldoende mss de fles ervoor wat groter zodat ze ook in de avond de 4/5uur door trekt zodat we rond 23uur echt de laatste kunnen geven... Blijft toch puzzelen de eerste weken.. Maar je verhaal van cb klinkt idd wel logisch thnx geeft je even weer een andere kijk erop😉

4 jaar geleden

Reactie op Amber.natascha

Ons meisje is nu 7 weken drinkt vanaf ergens in week 5 180 water En dan 6 s ...
Hoi Amber! Is dit dan in overleg met het consultatiebureau gegaan? Mijn zoontje is 6 weken en weegt zo'n 4300, maar ik mocht absoluut mijn flessen van 120 niet ophogen. Hij krijgt al forte en zit nu op 5x 120 en 1x 150(laatste fles) vind het bijzonder dat er zoveel verschil dit in advies van het consultatiebureau. Die zeiden als ik nu mijn flessen ophoog na 150ml hij straks in de problemen komt.. terwijl mijn gevoel wel zegt op te hogen naar 150 omdat hij duidelijk niet genoeg krijgt.