1660 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op kelly1994

Ik moet nog bevallen maar ben erg benieuwd hoeveel je in die week al bent a ...
Ik geef flesvoeding. Was in mijn zwangerschap ongeveer 17 Kilo aangekomen. In eerste week direct 10 kilo kwijt. Nu 5 weken na de bevalling is mijn buik al helemaal weg. Benen en billen zitten de laatste paar kilo’s (5kg) nog, maar dat is niet zo erg. Geeft wat vorm aan mijn lichaam 😊

4 jaar geleden

Ik geef flesvoeding. Was in mijn zwangerschap ongeveer 17 Kilo aangekomen. ...
Okee ben echt heel erg benieuwd ik ben inmiddels pas 4 kilo aangekomen maar dat komt omdat ik in het begin heel ziek ben geweest alleen maar overgeven en tot nu toe mijn eetlust nog steeds echt ellende is maar ja zou wel fijn zijn als ik niks ben aangekomen dalijk.. ik was bijna 10 kilo te zwaar dus kan het missen 🤣 ga ook geen borstvoeding geven

4 jaar geleden

Reactie op kelly1994

Ik moet nog bevallen maar ben erg benieuwd hoeveel je in die week al bent a ...
Na 1 week -8 kg. Dus nog 3 kg te gaan 😊. Heb nooit borstvoeding gegeven. Misschien dat als andere dames wel borstvoeding geven dat het nog vlugger gaat!

4 jaar geleden

Ik heb een goede tip! In de kraamweek moet je goed bijhouden wanneer je baby drinkt, poept, plast en de temp. Dit kan je heel makkelijk doen met een app. De app heet “mijn baby-borstvoeding app”. Ik vind het echt ideaal, vooral ook snachts want dan heb je toch geen zin om in het donker pen en papier te pakken. Gebruik het nu na 3weken nog steeds om bij te houden hoe laat en aan welke borst ze gedronken heeft. Echt een aanrader, zeker voor vergeetachtige moeders zoals ik ;) En je kan als je wilt nog veel meer dingen bijhouden, bijvoorbeeld ook Kolven, flesvoeding, gewicht, lengte, medicatie, slaap, etc. Wie weet heb je er wat aan! Succes allemaal!

4 jaar geleden

Voor degene die flesvoeding geven welke fles gebruiken jullie?? Is erg zoeken naar goede fles. En gebruikt jullie kindje een speen en zoja welke?

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Voor degene die flesvoeding geven welke fles gebruiken jullie?? Is erg zoek ...
wij zijn uiteindelijk (na de BV) dr brown flessen gaan gebruiken.

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Voor degene die flesvoeding geven welke fles gebruiken jullie?? Is erg zoek ...
Difrax waren wij gewend... Hadden we ook in huis en toen werd toch de brown geadviseerd wat nu uit eindelijk niet blijkt de werken.. Onze meid vond de speen van de brown niks.. En drinkt nu stukken beter uit de difrax... Dus het is per kind verschillend...

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Voor degene die flesvoeding geven welke fles gebruiken jullie?? Is erg zoek ...
Wij hebben avent natural flessen. pakte ze gelijk heel goed! We doen zelf eigenlijk geen speen maar de pink maar kraamhulp is erg voorstander van de speen dus heeeel af en toe een bibi speen, die van avent vond onze kleine meid daarin wat minder.

4 jaar geleden

Reactie op Naomi1993

Wij hebben avent natural flessen. pakte ze gelijk heel goed! We doen zelf e ...
Waarom de pink??? Ik heb het weleens om mij heen gehoord hoor.. Nadeel is wel dat ze der aan wennen en je soms als ware 'vast' zit.... Stel dat ze in hun eigen bedje in slaap moeten vallen en gewend zijn aan je pink...

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Voor degene die flesvoeding geven welke fles gebruiken jullie?? Is erg zoek ...
Wij gebruiken de avent anti colic. Dronk ze gelijk vanaf het begin al goed uit. De fopspeen heeft ze ook van Avent. De avent soothie. Die spenen gebruiken ze ook in het ziekenhuis, alleen dan een maatje kleiner. (Onze dochter heeft 2 wk op Intensive care gelegen). Speen wordt ook veel gebruikt bij baby’s die graag op de pink zuigen. In de link staan de verschillende soorten uitgelegd, mocht je het willen lezen https://www.neobaby.nl/blogs/blog/overzicht-soothie-speentjes/

4 jaar geleden

Reactie op Marjolein84

Waarom de pink??? Ik heb het weleens om mij heen gehoord hoor.. Nadeel is w ...
Pink deden wij ook maar alleen op de momenten dat ze echt zuigbehoefte had. Wij hadden een luxe baby die uiteindelijk nooit een speentje of duim/pink heeft gebruikt. Nu slaapt ze ‘s nachts met haar eigen wijsvingertje. Ik moet zeggen prima; heb persoonlijk echt niet zoveel met speentjes. Hoop dat nr 2 ook geen speentje wil 😅

4 jaar geleden

Reactie op Sylvia2019

Pink deden wij ook maar alleen op de momenten dat ze echt zuigbehoefte had. ...
Ooh kijk dat is mooi 😍 tuurlijk zou dat heel fijn zijn... Als ze zonder iets lekker kunnen slapen... ❤️ Maar de 1 is de ander niet 😜

4 jaar geleden

Reactie op Marjolein84

Ooh kijk dat is mooi 😍 tuurlijk zou dat heel fijn zijn... Als ze zonder ie ...
Nee dat klopt dus je zal misschien toch een beetje moeten uitproberen wat je kindje fijn vindt 😉✌🏼 Niet druk maken, gewoon de tijd geven en uitproberen. Lukt de ene niet, dan de ander proberen 😉 komt goed, niemand doet het in een keer goed! Wordt voor ons ook wennen en uitproberen als nr 2 straks compleet anders is dan Eva 🙄😱

4 jaar geleden

Reactie op Sylvia2019

Nee dat klopt dus je zal misschien toch een beetje moeten uitproberen wat j ...
Maak mij zeker niet druk hoor 😉 Het is bij elk kindje even zien wat werkt en wat hij/zij fijn vind... Vooral je kindje weer leren kennen en ontdekken 😍❤️

4 jaar geleden

Reactie op Marjolein84

Maak mij zeker niet druk hoor 😉 Het is bij elk kindje even zien wat werkt ...
Goed zo! Fijn 🥰🥰 enjoy!!

4 jaar geleden

Wij gebruiken de avent anti colic. Dronk ze gelijk vanaf het begin al goed ...
Wij gebruiken de spenen van avent ook. Quinn krijgt momenteel alleen borstvoeding en drinkt de borsten binnen no-time leeg. Om toch te voldoen aan de zuigbehoefte geven wij hem soms deze speen, totdat ie weer rustig is en weer op zijn bedje gelegd kan worden.

4 jaar geleden

Reactie op jol1tje

Wij gebruiken de spenen van avent ook. Quinn krijgt momenteel alleen borstv ...
Heel herkenbaar verhaal. Onze kleine meid heeft heel veel zuigbehoefte. Heeft binnen 5 min de fles leeg en heeft daarna echt de fopspeen een tijdje nodig voordat ze rustig is

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Voor degene die flesvoeding geven welke fles gebruiken jullie?? Is erg zoek ...
Ik heb de difrax. Op zich prima, maar wel veel losse onderdelen voor de schoonmaak. Bodem, rubbetje, ringetje, flesspeen. Ook komt er vaak wat water uit de bodem druppelen. Ik stap binnenkort over op de Avent Natural. Ik had ze al in huis, maar voor 1 maand plus.

4 jaar geleden

Reactie op Marjolein84

Waarom de pink??? Ik heb het weleens om mij heen gehoord hoor.. Nadeel is w ...
Hahaha ja precies dit. Mijn zoontje kalmeert wel echt van de Pink, maar ik doe het niet meer. Speentje wil hij af en toe, pakt hij soms wel soms niet. Gewoon 1 van difrax.

4 jaar geleden

Wij gebruiken de avent anti colic. Dronk ze gelijk vanaf het begin al goed ...
Die heb ik ook ik gebruik alles van advent, ook omdat ik kolf dus fles en borstvoeding geef. Gelukkig heeft ze totaal geen voorkeur ontwikkelt, voor die sterke zuigreflex kan je ook het speentje geven voor je gaat voeden dat helpt bij haar of tepelhoedjes gebruiken dan is het ook minder.