1660 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Nutriton krijgt hij al in z’n voeding. Hij heeft nu ook al een tijdje Forte ...
Hier hebben we ontdekt dat het echt belangrijk is dat hij na het drinken een tijdje goed overeind gehouden moet worden. Ook als hij in slaap is gevallen. Dan komen er vaak ineens een boertje uit en wil hij toch nog drinken. Kan echt een half uur duren.. misschien hij jou kindje ook 🤷🏼‍♀️ Sterkte in ieder geval. Dat huilen vind ik zelf maar heftig.

4 jaar geleden

Reactie op Annika

We zitten net de handen in het haar... Stanley zit nu soms op de 1000ml, s ...
Wij hadden dit ook precies zo. Nu gelukkig niet meer, echt een verademing. Wat bij ons heel erg hielp is echt even heel strak het om de drie uur voeden schema aanhouden. Ik zie dat je soms wat langer er tussen hebt. Ik zou dan toch na 3uur goed wakker maken en flesje geven, deze leeg laten drinken. Daarna in slaap wiegen en gaat hij huilen na een uur dan niet drinken geven (ook al geeft hij drinksignalen) maar weer in slaap wiegen/wandelen. En dan zeker niet wegleggen maar gewoon bij je houden tot aan de volgende voeding, desnoods in de draagzak. Even een paar dagen volhouden, als er een ritme is, is er zo veel meer rust en kan je hem wel makkelijker wegleggen. Wegleggen doen wij nu vrij snel na een voeding als ze nog wakker is, dan valt ze dus in slaap in haar bed en wordt ze niet wakker van het overleggen. Soms wordt ze dan na een uur wakker en dan valt ze weer in slaap na een speentje en even aaien of als dat niet werkt nog even verder slapen in mijn armen of draagzak tot het weer tijd is voor de volgende voeding. Ze is nu vrolijk en gezellig ipv altijd maar aan het huilen en drinken. En ik heb wat vaker mijn handen vrij. Zooo fijn! Succes!

4 jaar geleden

Reactie op laura zwaard

Mijn zoontje (vandaag 6 weken) is ook al een tijdje verkouden. Baby’s schij ...
Wat bij ons ook goed werkt is de hete kraan/douche in de badkamer aanzetten en dan ongeveer 10 minuutjes in de ruimte zitten om te stomen.

4 jaar geleden

Reactie op withloveles

Hi mama’s, wie van jullie kleine baby is ook al verkouden? Die van ons is a ...
Hebben wij ook gehad toen onzd dochter 3 weken was, op advies van de huisarts moesten wij babyneusspray gebruiken en na 1,5 week was ze niet meer verkouden.

4 jaar geleden

Reactie op withloveles

Hi mama’s, wie van jullie kleine baby is ook al verkouden? Die van ons is a ...
Oo heb ik na een aantal dagen wat borstvoeding in haar neus gedaan, ze zeggend dat dit ook helpt

4 jaar geleden

Reactie op withloveles

Hi mama’s, wie van jullie kleine baby is ook al verkouden? Die van ons is a ...
Hier ook met 6 weken snot en snot verkouden geworden door mama 😭 voel me zo schuldig. Wat helpt zijn neus pipetten om te spoelen ik heb deze zonder zoutoplossing, en dan heb ik ook een neusspray met zoutoplossing. Dit werkt super snot komt eruit met niezen en ze is niet meer verstopt dat ze aan het happen is voor adem. Die pipetten gezichtje naar de zijkant, 1 keer goed knijpen en dan stroomt het door het andere neusgat eruit. Heel zielig gezicht en ook niet zo fijn, maar daarna een hele blije baby weer.

4 jaar geleden

Reactie op ElonNoam

Wij hadden dit ook precies zo. Nu gelukkig niet meer, echt een verademing. ...
Dank je! Ik ga het proberen! 😌

4 jaar geleden

Reactie op laura zwaard

Hier hebben we ontdekt dat het echt belangrijk is dat hij na het drinken ee ...
Dat doen we inderdaad ook, anders worden de krampjes te heftig. Dank je 😊

4 jaar geleden

Even een vraagje. Vanaf wanneer mag je de nageltjes een beetje afknippen? Ze beginnen een beetje scherp te worden?

4 jaar geleden

Reactie op soena

Wat vervelend dat je zoontje steeds huilt. Laten jullie hem goed boeren? So ...
Ja, we proberen hem wel echt te laten boeren. 🙂

4 jaar geleden

Reactie op Lauraa92

Even een vraagje. Vanaf wanneer mag je de nageltjes een beetje afknippen? Z ...
Die moet je scheuren. Zolang ze aan hun gezichtje zitten beter niet knippen. Want van knippen krijg je scherpe randjes en halen ze zichzelf dus open.

4 jaar geleden

Reactie op laura zwaard

Die moet je scheuren. Zolang ze aan hun gezichtje zitten beter niet knippen ...
Oke. Bedankt voor de tip.

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Annika

We zitten net de handen in het haar... Stanley zit nu soms op de 1000ml, s ...
Hoe gaat het met Stanley vandaag? Waren jullie de nacht een beetje goed doorgekomen? 🤗

4 jaar geleden

Reactie op CSC020

Hoe gaat het met Stanley vandaag? Waren jullie de nacht een beetje goed doo ...
Het gaat wel iets beter, maar ik juich niet te vroeg. Ik heb vanmiddag even met hem gewandeld en dan slaapt hij wel. Toen we thuis kwamen heeft hij 170ml gedronken en daarna wilde hij meer en heeft hij nog eens 80ml gedronken. Nu ligt hij vanaf 17:00u weer te slapen. Gisteravond had hij om 23:00u de laatste fles en toen om 4:00u en om 8:00u weer. In principe komt hij 1x per nacht. Dan drinkt hij 150ml water met 5 schepjes en dat was dan wel goed. Uiteindelijk viel hij wel steeds in slaap na een tijd. Ik moet hem nu wel wakker maken voor de fles als ik het ritme erin wil houden. 15:00u laatste fles gehad.

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Het gaat wel iets beter, maar ik juich niet te vroeg. Ik heb vanmiddag even ...
Kan je consultatiebureau niet vragen of Johannesbrood pitmeel een optie is?? Een baby van een halfjaar krijgt niet eens 250ml voeding dus lijkt me echt niet goed zo’n hoeveelheid voeding voor zo’n kleintje... of een idee om volledige fles forte te maken ipv 1/2 schepjes van je fles met forte. Weet natuurlijk niet of je dat al doet??

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Het gaat wel iets beter, maar ik juich niet te vroeg. Ik heb vanmiddag even ...
Mag je van het consultatiebureau zoveel geven in 1 keer? Onze zoon is ook erg hongerig. We geven 6x150 nutrilon forte. Maar als ik een fles maak van 180 of meer zou hij dit ook zeker opdrinken...het consultatiebureau gaf bij ons aan dat als je meer aanbied zijn maagje daaraan gaat wennen en steeds om meer voeding gaat vragen. Wij mochten absoluut niet meer geven dan 150, ook al had hij nog honger hij moest leren dat dat genoeg zou zijn. Merk nu na 1/1,5 week dat hij dat ook zelf eindelijk door heeft.

4 jaar geleden

Ik keek nog even naar je voeding en zag half 10 / 10 uur en half 11 een voeding in totaal 350ml dat kunnen hun organen ook niet verwerken! Daar kan hij ook gigantisch van huilen

4 jaar geleden

Reactie op niene87

Kan je consultatiebureau niet vragen of Johannesbrood pitmeel een optie is? ...
Hij krijgt Forte met johannesbroodpitmeel.

4 jaar geleden

Reactie op lisa486

Mag je van het consultatiebureau zoveel geven in 1 keer? Onze zoon is ook e ...
Ik mag van het CB 1000ml geven op een dag. En als ik met vragen hierover bij ze kom, dan krijg ik weinig tot geen antwoorden. Zij weten het ook niet schijnbaar.

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Ik mag van het CB 1000ml geven op een dag. En als ik met vragen hierover bi ...
Ik zou het even een week de tijd geven met een voeding van max 150 en ik zou er ook minimaal 3/4 uur tussen laten. Hij moet echt wennen dat hij niet meer krijgt hoor. Want je hebt toch een keer 1200ml gegeven tegen het advies van consultatiebureau in? Ik snap dat het lastig is hoor als hij duidelijk aangeeft honger te hebben.. maar hij kan ook gaan huilen als hij te veel voeding binnenkrijgt. En zoals hieronder al gezegd is, is 350 ml in 1,5 echt veel te veel voor zo'n klein babytje..